Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
CAC (Customer Acquisition Cost) değerinin önemli olmasının bazı nedenleri:
- Finansal sürdürülebilirlik: Düşük CAC, işletmenin yeni müşteriler edinmek için daha az para harcadığını ve bu sayede daha fazla kâr elde ettiğini gösterir 14. Yüksek CAC ise işletmenin kârını azaltabilir 4.
- Pazarlama stratejisinin etkinliği: CAC, pazarlama stratejilerinin verimliliğini ölçmeye yardımcı olur 13.
- Rekabet analizi: Daha düşük CAC, rekabet üstünlüğü sağlar 1.
- Kaynakların doğru kullanımı: İşletmeye, pazarlama bütçesini doğru kanallar üzerinden ve daha verimli bir şekilde yönlendirme imkânı sunar 12.
- Müşteri yaşam boyu değeri (LTV) ile ilişki: Sağlıklı bir iş modeli, LTV’nin CAC’den önemli ölçüde yüksek olmasını hedefler; bu da şirketin her müşteriden, onları edinme maliyetinden daha fazlasını kazandığını gösterir 23.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: