Buradasın
Bütünsel pazarlama ve ilişkisel pazarlama arasındaki fark nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Bütünsel pazarlama ve ilişkisel pazarlama arasındaki temel farklar şunlardır:
- Bütünsel Pazarlama: Pazarlamayı işletmenin tüm bölümlerinin ortak bir amaç doğrultusunda çalışması olarak görür 3. Bu anlayış, pazarlama karmasının (4P veya 4C) tüm unsurlarını bir araya getirerek değer yaratmayı amaçlar 25.
- İlişkisel Pazarlama: Müşteri ve diğer paydaşlarla uzun vadeli, karşılıklı tatmin edici ilişkiler kurmayı hedefler 13. Bu, müşteriler, çalışanlar, tedarikçiler ve dağıtıcılar gibi çeşitli bileşenleri içerir 13. İlişkisel pazarlama, yeni müşteri kazanmaktan çok mevcut müşterileri elde tutmaya odaklanır 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: