Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Bayi sadakat programı, marka, üretici veya tedarikçi firmaların, B2B satış noktalarının belirli satış arttırıcı davranışlara teşvik etmek, markaya bağlılıklarını artırmak ve uzun vadeli iş ilişkileri geliştirmek amacıyla tasarladıkları oyunlaştırma destekli, puan, ödüllendirme ve teşvik programlarıdır 12.
Bu programlar, bayilerin satış hacimlerini artırmanın yanı sıra, onları marka elçileri olarak değerli birer temsilci haline getirmeyi de hedefler 1.
Bayi sadakat programlarının bazı amaçları:
- Çoklu marka satan bayilerin markaya olan bağlılığını artırmak 1.
- Mevcut bayilerin etkinliğini artırarak markanın pazar payını genişletmek 1.
- Güçlü bir bayi ağıyla rekabet üstünlüğü elde etmek 1.
- Bayi performansı ve satış trendleri hakkında değerli veriler toplamak 1.
Bayi sadakat programları, B2C tüketici odaklı sadakat programlarıyla karşılaştırıldığında, B2B ilişkileri güçlendirmeye odaklanır ve genellikle daha karmaşık yapıda, daha yüksek değerli ödüller içerir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: