• Buradasın

    BA BS mutabakatları ne zaman yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    BA-BS mutabakatları, her ayın 5'ine kadar beyan edilmelidir 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ba Bs ne zaman verilir?

    Ba-Bs bildirimleri, 25 Eylül 2024 tarihi itibarıyla kaldırılmıştır.

    Ba ve Bs her ay verilir mi?

    Eylül 2024 itibarıyla BA ve BS formlarının verilmesi uygulaması sona erdirilmiştir. Ancak, Eylül 2024 öncesi dönemler için mevcut tebliğlerin yapılmış olması gerekmektedir. BA ve BS formlarını, Türkiye’deki şirketlerin ticari faaliyetlerini ve mal alış-satışlarını belgelemek için her ayın sonunda vermesi gerekiyordu. Formlar, her ayın 1’i ile 26’sı arasında bir önceki aya ait bilgileri kapsayacak şekilde elektronik ortamda Gelir İdaresi Başkanlığı’na (GİB) bildirilmeliydi.

    Ba ve Bs formları hangi durumlarda verilmez?

    Ba ve Bs formları, aşağıdaki durumlarda verilmez: Elektronik belge kullanımı: Alışları ve satışları tamamen elektronik belge (e-fatura, e-arşiv fatura vb.) ile olan mükellefler, boş dahi olsa Ba ve Bs formu vermezler. Belirlenen haddin altında kalma: Tüm alış ve satışların KDV hariç 5.000 TL'nin altında kalması durumunda, ilgili dönem için Ba ve Bs bildirimi yapılmaz. Muafiyet durumu: Kurumlar vergisi muafiyeti bulunan mükellefler, bu muafiyetten yararlanmaya başladıkları tarihten itibaren Ba ve Bs formu vermek zorunda değildir. Ayrıca, 25 Eylül 2024 tarihli 565 Sıra Nolu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile Ba ve Bs formu verme uygulaması 1 Ekim 2024 tarihinden itibaren tamamen kaldırılmıştır.

    Mutabakatlar kaç günde yapılmalı?

    Mutabakatların kaç günde yapılması gerektiği, mutabakat türüne ve taraflar arasındaki anlaşmaya göre değişiklik gösterebilir. Ancak, Türk Ticaret Kanunu'nun 94. maddesine göre, mutabakat geri bildirim süresi bir aydır. Cari mutabakat. BA/BS mutabakatı. Vergi ve maaş mutabakatları. Mutabakatların zamanında yapılması, finansal güvenliği artırır ve olası hataların düzeltilmesine olanak tanır.

    Tür Ba ve BS formları nasıl hazırlanır?

    Ba ve Bs formlarını hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Gelir İdaresi Başkanlığı'ndan (GİB) Beyanname Düzenleme Programı (BDP) indirin. 2. Toplam fatura adedi ve KDV hariç tutarı ilgili bölümlere girin. 3. Beyan edilen tutarları TL cinsinden ve kuruşsuz olarak yazın. 4. Birden fazla belge söz konusu olduğunda, kuruş ihmalini toplam tutar üzerinden yapın. 5. Birden fazla sayfadan oluşan faturaları tek fatura olarak kabul edin. 6. Aynı kişi veya kurumun birden fazla şubesinden yapılan alımları veya satışları tek satırda gösterin. 7. İthalat işlemlerinde gümrük beyannamesi giriş tarihini, ihracatta ise fiili ihracat tarihini esas alın. 8. Tarafların vergi kimlik numarasını ithalatta “1111111111”, ihracatta ise “2222222222” olarak kodlayın. 9. İşlem yapılan taraflara ait T.C. kimlik veya vergi kimlik numarasını eksiksiz ve hatasız yazın. Ba ve Bs formları, aylık dönemler halinde düzenlenir ve takip eden ayın ilk gününden itibaren son günü akşamı saat 24:00'e kadar elektronik ortamda onaylanmalıdır. Eylül 2024 itibarıyla Ba ve Bs formu uygulaması sona erdirilmiştir.

    BS ne anlama gelir?

    BS kısaltması, bağlama göre çeşitli anlamlara gelebilir: İngiliz standartları (British Standards). Dört yıllık üniversite derecesi (Bachelor of Science). Saçmalık, boş laf (bullshit). Konşimento (bills of lading). Muharebe karargahı, yayın kaynağı (battle staff, broadcast source). Ayrıca, BS, Bahamalar'ı (in Internet addresses) veya satış makbuzu (receipt, sales document) ifade etmek için de kullanılır.

    E faturalar Ba Bs formuna dahil mi?

    E-faturalar, 2021 Temmuz ayından itibaren Ba ve Bs formlarına dahil edilmeyecektir. Bu karar, elektronik belge uygulamalarının yaygınlaşması ve bu belgelerin Gelir İdaresi Başkanlığı sistemlerinde yer alması nedeniyle alınmıştır.