• Buradasın

    BA BS mutabakatları ne zaman yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    BA/BS mutabakatları, her ayın son gününe kadar yapılmalıdır 45.
    BA formu, şirketin bir ay içinde 5.000 TL ve üzeri mal ve hizmet alımlarını, BS formu ise aynı tutarın üzerindeki mal ve hizmet satışlarını gösterir 14. Bu formlar, her ayın 1'i ile 26'sı arasında, bir önceki aya ait bilgileri kapsayacak şekilde elektronik ortamda Gelir İdaresi Başkanlığı'na (GİB) bildirilmelidir 13.
    Eylül 2024 itibarıyla, BA/BS formu bildirimlerinin verilmesi uygulaması sona erdirilmiştir 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Tür Ba ve BS formları nasıl hazırlanır?

    Ba ve Bs formlarını hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Gelir İdaresi Başkanlığı'ndan (GİB) Beyanname Düzenleme Programı (BDP) indirin. 2. Toplam fatura adedi ve KDV hariç tutarı ilgili bölümlere girin. 3. Beyan edilen tutarları TL cinsinden ve kuruşsuz olarak yazın. 4. Birden fazla belge söz konusu olduğunda, kuruş ihmalini toplam tutar üzerinden yapın. 5. Birden fazla sayfadan oluşan faturaları tek fatura olarak kabul edin. 6. Aynı kişi veya kurumun birden fazla şubesinden yapılan alımları veya satışları tek satırda gösterin. 7. İthalat işlemlerinde gümrük beyannamesi giriş tarihini, ihracatta ise fiili ihracat tarihini esas alın. 8. Tarafların vergi kimlik numarasını ithalatta “1111111111”, ihracatta ise “2222222222” olarak kodlayın. 9. İşlem yapılan taraflara ait T.C. kimlik veya vergi kimlik numarasını eksiksiz ve hatasız yazın. Ba ve Bs formları, aylık dönemler halinde düzenlenir ve takip eden ayın ilk gününden itibaren son günü akşamı saat 24:00'e kadar elektronik ortamda onaylanmalıdır. Eylül 2024 itibarıyla Ba ve Bs formu uygulaması sona erdirilmiştir.

    BS ne anlama gelir?

    BS kısaltması, bağlama göre çeşitli anlamlara gelebilir: İngiliz standartları (British Standards). Dört yıllık üniversite derecesi (Bachelor of Science). Saçmalık, boş laf (bullshit). Konşimento (bills of lading). Muharebe karargahı, yayın kaynağı (battle staff, broadcast source). Ayrıca, BS, Bahamalar'ı (in Internet addresses) veya satış makbuzu (receipt, sales document) ifade etmek için de kullanılır.

    E faturalar Ba Bs formuna dahil mi?

    E-faturalar, 1 Temmuz 2021 tarihinden itibaren, Ba-Bs formlarına dahil edilmemektedir. Bu değişiklik, Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 396)’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 523) ile düzenlenmiştir. Bir kişi veya kurumdan yapılan mal ve/veya hizmet alış tutarları ile bir kişi veya kuruma yapılan mal ve/veya hizmet satış tutarlarına ilişkin 5.000 TL tutarındaki haddin belirlenmesinde, elektronik olarak ve kâğıt ortamında düzenlenen tüm belgelerin birlikte değerlendirilmesi gerekmektedir.

    Mutabakatlar kaç günde yapılmalı?

    Mutabakatların kaç günde yapılması gerektiği, mutabakat türüne ve taraflar arasındaki anlaşmaya göre değişiklik gösterebilir. Ancak, Türk Ticaret Kanunu'nun 94. maddesine göre, mutabakat geri bildirim süresi bir aydır. Cari mutabakat. BA/BS mutabakatı. Vergi ve maaş mutabakatları. Mutabakatların zamanında yapılması, finansal güvenliği artırır ve olası hataların düzeltilmesine olanak tanır.

    Ba ve Bs her ay verilir mi?

    Eylül 2024 itibarıyla BA ve BS formlarının verilmesi uygulaması sona erdirilmiştir. Ancak, Eylül 2024 öncesi dönemler için mevcut tebliğlerin yapılmış olması gerekmektedir. BA ve BS formlarını, Türkiye’deki şirketlerin ticari faaliyetlerini ve mal alış-satışlarını belgelemek için her ayın sonunda vermesi gerekiyordu. Formlar, her ayın 1’i ile 26’sı arasında bir önceki aya ait bilgileri kapsayacak şekilde elektronik ortamda Gelir İdaresi Başkanlığı’na (GİB) bildirilmeliydi.

    Ba ve Bs formları hangi durumlarda verilmez?

    Ba ve Bs formları, aşağıdaki durumlarda verilmez: Elektronik belge kullanımı: Alışları ve satışları tamamen elektronik belge (e-fatura, e-arşiv fatura vb.) ile olan mükellefler, boş dahi olsa Ba ve Bs formu vermezler. Belirlenen haddin altında kalma: Tüm alış ve satışların KDV hariç 5.000 TL'nin altında kalması durumunda, ilgili dönem için Ba ve Bs bildirimi yapılmaz. Muafiyet durumu: Kurumlar vergisi muafiyeti bulunan mükellefler, bu muafiyetten yararlanmaya başladıkları tarihten itibaren Ba ve Bs formu vermek zorunda değildir. Ayrıca, 25 Eylül 2024 tarihli 565 Sıra Nolu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile Ba ve Bs formu verme uygulaması 1 Ekim 2024 tarihinden itibaren tamamen kaldırılmıştır.

    Ba Bs ne zaman verilir?

    BA/BS formları, her ayın 1'i ile 26'sı arasında, bir önceki aya ait bilgileri kapsayacak şekilde elektronik ortamda Gelir İdaresi Başkanlığı'na (GİB) bildirilmelidir. BA formu, şirketin belirli bir dönem içinde 5.000 TL ve üzeri tutarındaki mal ve hizmet alımlarını gösterir. BS formu, aynı tutarın üzerindeki mal ve hizmet satışlarını gösterir. Bildirim süresi içinde yapılmayan ya da yanlış yapılan beyanlar, vergi idaresi tarafından ceza uygulamalarına tabi olabilir.