• Buradasın

    Araçlarda garanti uzatma bedeli nasıl muhasebeleştirilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Araçlarda garanti uzatma bedelinin muhasebeleştirilmesi, garantinin türüne ve satış sözleşmesine bağlı olarak değişiklik gösterir 23.
    • Müşterinin garanti için ayrı bir satın alma opsiyonunun olmadığı durumda, garanti, TMS 37 Karşılıklar, Koşullu Borçlar ve Koşullu Varlıklar Standardına göre muhasebeleştirilir 23.
    • Müşterinin garantiyi ayrıca satın alabildiği durumda, garanti ayrı bir edim yükümlülüğü olarak değerlendirilir ve toplam işlem bedeli, satılan ürün ile sağlanan ilave garanti arasında dağıtılır 23.
    Garanti uzatma bedelinin, 2018/8. aydan itibaren 3 yıl içinde giderleştirilmesi önerilir 1.
    Muhasebe işlemleri karmaşık olabileceğinden, bir muhasebe uzmanına danışılması önerilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Garanti kapsamında yapılan bakım ve onarımlar nasıl muhasebeleştirilmeli?

    Garanti kapsamında yapılan bakım ve onarımların muhasebeleştirilmesi şu şekilde yapılmalıdır: Giderlerin Kaydı: Garanti kapsamında yapılan bakım, onarım ve yenileme hizmetlerine ilişkin yedek parça ve yenileme dahil tüm giderler, pazarlama satış ve dağıtım gideri olarak kaydedilir. KDV Hesaplanması: Garanti süresi içinde ve garanti belgesi çerçevesinde müşterilere sağlanan bedelsiz tamir, bakım ve yenileme hizmetleri için KDV hesaplanmaz. Stok Muhasebesi: Garanti kapsamında kullanılmak üzere alınan stok niteliğindeki mallar, 157-Diğer Stoklar hesabında izlenir. Garanti kapsamında yapılan işlemlerin muhasebeleştirilmesi için, garanti belgesi ve/veya satış faturası ile tamir, bakım veya yenileme işlemlerinin garanti şartları çerçevesinde yapıldığını gösteren teknik raporlar gereklidir.

    Garanti süresi uzatımı gider yazılır mı?

    Garanti süresi uzatımı için yapılan ödemeler, dönemsellik ilkesi gereğince prim ödemelerinin yapıldığı dönem kurum kazancının tespitinde gider olarak yazılır.

    Garanti uzatma faturası nasıl kesilir?

    Garanti uzatma faturası kesmek için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Fatura Türünü Belirleme: Garanti uzatma faturası, e-fatura veya kağıt fatura olarak düzenlenebilir. 2. Zorunlu Bilgileri Doldurma: Faturada bulunması gereken bilgiler arasında satıcı ve alıcı bilgileri, fatura tarihi ve numarası, satılan mal veya hizmetin adı ve miktarı, birim fiyatı, KDV oranı ve toplam tutar yer alır. 3. Ek Bilgiler: Garanti uzatma işlemine özgü olarak, uzatılan garantinin süresi, garanti kapsamı ve ilgili belgeler gibi ek bilgiler de eklenmelidir. 4. İmza ve Onay: Faturanın elektronik imza veya ıslak imza ile onaylanması gerekmektedir. Fatura kesme sürecinde, Gelir İdaresi Başkanlığı'nın belirlediği standartlara ve yasal düzenlemelere uyulması önemlidir.