Buradasın
Garanti kapsamında yapılan bakım ve onarımlar nasıl muhasebeleştirilmeli?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Garanti kapsamında yapılan bakım ve onarımların muhasebeleştirilmesi şu şekilde yapılmalıdır:
- Giderlerin Kaydı: Garanti kapsamında yapılan bakım, onarım ve yenileme hizmetlerine ilişkin yedek parça ve yenileme dahil tüm giderler, pazarlama satış ve dağıtım gideri olarak kaydedilir 14.
- KDV Hesaplanması: Garanti süresi içinde ve garanti belgesi çerçevesinde müşterilere sağlanan bedelsiz tamir, bakım ve yenileme hizmetleri için KDV hesaplanmaz 134.
- Stok Muhasebesi: Garanti kapsamında kullanılmak üzere alınan stok niteliğindeki mallar, 157-Diğer Stoklar hesabında izlenir 1.
Garanti kapsamında yapılan işlemlerin muhasebeleştirilmesi için, garanti belgesi ve/veya satış faturası ile tamir, bakım veya yenileme işlemlerinin garanti şartları çerçevesinde yapıldığını gösteren teknik raporlar gereklidir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: