Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Alacak yönetimi süreci, aşağıdaki dört ana adımdan oluşur 1:
- Kredili satış politikası oluşturma 14. İşletmenin, kredili satış ölçütleri ve şartlarını belirlemesi gerekir 1. Bu, müşterilerin uyması gereken yükümlülükleri de içeren bir dokümandır 1.
- Müşteri faturalandırma süreci 1. Fatura, alıcıya sunulan ürün ve hizmetlerin maliyetlerini, ödeme tarihini ve diğer ayrıntıları gösteren yasal belgedir 1.
- Ödemeleri takip etme ve kalan ödemeleri izleme 1. Finans departmanı, gelen ödemeleri muhasebe sistemine işler ve ödenmeyen faturalar için müşterilerle iletişim kurar 1.
- Vadesi geçen alacakların yasal takibi 1. 90 gün içinde ödeme yapılmayan alacaklar, yasal takip sürecine girer 1.
Ayrıca, alacak yönetimini iyileştirmek için aşağıdaki yöntemler de uygulanabilir 2:
- Tahsilattan sorumlu personeli eğitmek 2. Satış ekibine verilecek tahsilat eğitimi, olası sorunları önleyebilir 2.
- Erken ödeme iskontosu uygulamak 2. Uzun süredir ödeme geciktiren müşteriler için erken ödeme yapmaları teşvik edilebilir 2.
- Fiyatlama politikasını sadeleştirmek 2. Basit ve net bir fiyatlama politikası, hatalı fatura olasılığını azaltır 2.
- Alacakları sınıflandırmak 2. Yüksek tutarlı ve vadesi geçmiş alacaklara öncelik verilerek tahsilat hızlandırılabilir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: