Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Ağızdan ağıza pazarlama (WOM), tüketicilerin bir firma veya ürünle ilgili bilgilerini diğer tüketicilere aktardığı pazarlama stratejisine verilen isimdir 12.
Ağızdan ağıza pazarlamanın iki türü vardır:
- Pozitif WOM: Ürün veya hizmet hakkında olumlu deneyimlerin paylaşılması 3.
- Negatif WOM: Ürün veya hizmet hakkında olumsuz deneyimlerin paylaşılması 3.
Ağızdan ağıza pazarlamanın bazı avantajları:
- Potansiyel müşterilerin mevcut müşterilerle güven ilişkisi olduğu için pazarlama çalışmalarından alınan başarı yüksektir 1.
- Markanın bilinirliğini ve satışlarını artırır 14.
- Diğer pazarlama yöntemlerine göre maliyetleri düşüktür 14.
Ağızdan ağıza pazarlamanın bazı dezavantajları:
- Tüketiciler yeterli bilgi sahibi değilse, yanlış bilgilerin yayılmasına yol açabilir 1.
- Sadık müşteri sayısı yeterli olmadığında istenilen verimi almak zor olabilir 1.
Ağızdan ağıza pazarlama örnekleri:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: