• Buradasın

    Türkçe ve dil eğitiminde iyi uygulamalar konferansı milli kültür ve değerler edinimi eylem araştırması temasıyla düzenleniyor.

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türkçe ve Dil Eğitiminde İyi Uygulamalar Konferansı, 20-22 Mayıs 2025 tarihleri arasında Ankara'da Türk Dil Kurumu iş birliğiyle düzenlenmektedir 123.
    Konferansın teması: "Millî Kültür ve Değerler Edinimi Eylem Araştırması"dır 123.
    Amaçları:
    • Türkçe ve dil eğitimini değerler edinimi perspektifiyle incelemek, tartışmak ve değerlendirmek 124.
    • Millî kültür ve değerler edinimini destekleyebilecek etkili iyi uygulama örneklerini görünür kılmak 24.
    • Elde edilen bulguları ve ulaşılan sonuçları kamuoyu ile paylaşmak 24.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Türkçe eğitimi bildiri nedir?

    Türkçe eğitimi bildirisi, Türkçe öğretiminde iyi uygulamaların paylaşıldığı, yeni fikirlerin ve teknolojik gelişmelerin ele alındığı, genellikle 15-20 dakikalık bir sözlü sunumdur. Bu tür bildiriler, akademik ve bilimsel bir dil gerektirir ve konuyla ilgili terimler ile terminoloji içerir. Örneğin, "Türkçe Öğretiminde İyi Uygulamalar Konferansı Bildiri Kitabı", 2023 yılında yayımlanmış ve Türkçe dil becerilerini geliştirmeye yönelik iyi uygulamaların paylaşıldığı bir kaynaktır.

    Değerler eğitimi toplum hizmeti olarak ne yapılabilir?

    Değerler eğitimi kapsamında toplum hizmeti olarak yapılabilecek bazı etkinlikler şunlardır: Huzurevi ziyaretleri. Ağaç dikme etkinlikleri. Çocuk esirgeme kurumu ziyaretleri. Atık kağıt ve atık pil toplama kampanyaları. Sivil toplum kuruluşlarını ziyaretler. Kardeş okul gezileri. Kan bağışı kampanyaları. Tarihi ve kültürel geziler. Bilimsel etkinliklere katılım (panel, konferans, kongre, sempozyum). Bu tür etkinlikler, toplumsal değerlere saygıyı artırır, sosyal uyumu destekler ve bireylerin topluma katkıda bulunan bireyler olmasını teşvik eder.

    Kültürler arası eğitim neden önemlidir?

    Kültürler arası eğitim önemlidir çünkü: Kültürel farkındalık ve duyarlılık geliştirir. Önyargıları ve stereotipleri azaltır. Empati ve hoşgörüyü artırır. Etkili iletişimi destekler. Problem çözme ve yaratıcılığı geliştirir. Küresel vatandaşlık bilincini artırır. İş hayatında başarıyı artırır. Toplumsal uyum ve uluslararası barışın temelini oluşturur.

    Türkçe eğitimi alım araştırması nedir?

    Türkçe eğitimi alım araştırması, akademik kadro ilanlarında belirtilen niteliklerin, ilanın açıldığı anabilim dalıyla makul bir paralellik gösterip göstermediğini inceleyen bir süreçtir. Bu tür araştırmalar, genellikle şu unsurları değerlendirir: Eğitim geçmişi: İlandaki kadro için belirtilen lisans ve yüksek lisans alanları. Araştırma yöntemleri: Kullanılan desen, örneklem, veri toplama araçları ve analiz teknikleri. Alan uzmanlığı: İki farklı alan arasındaki bilimsel yaklaşımlar ve eğitim içeriklerindeki farklılıklar. Örneğin, Mersin Üniversitesi'nin Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı için açtığı bir kadroda, İngilizce Öğretmenliği lisans mezunlarına özel bir şart getirilmesi, rekabet eşitliği ve alan uzmanlığı açısından soru işaretleri doğurmuştur.

    Milli kültürün eğitimde önemi nedir?

    Milli kültürün eğitimde önemi şu şekilde özetlenebilir: 1. Toplumsal Uyum ve Kişilik Gelişimi: Eğitim, bireylerin toplum hayatına uyum sağlamasını, iyi bir insan ve vatandaş olmasını sağlar. 2. Milli Kimlik ve Birlik: Milli kültürün unsurları, bireylerin milli kimliklerini oluşturmalarına ve toplumsal birliği pekiştirmelerine yardımcı olur. 3. Kültürel Mirasın Korunması: Eğitim, milli kültürün korunması ve gelecek nesillere aktarılması için en önemli araçlardan biridir.

    Ersoy F. Türk eğitim ve kültür tarihinde değer eğitimi nedir?

    F. Ersoy'un "Türk Eğitim ve Kültür Tarihinde Değer Eğitimi" ifadesi, aşağıdaki eserlerden birine işaret ediyor olabilir: Türk Eğitim ve Kültür Tarihinden Değer Eğitimi ile İlgili Örnekler (2019, Pegem Akademi); "Türk Eğitim ve Kültür Tarihinde Değer Eğitimi" başlıklı makale (2019, Karakter ve Değer Eğitimi). Türk eğitim ve kültür tarihinde değer eğitimi, toplumun çoğunluğu tarafından benimsenmiş değerlerin yeni nesile kazandırılması süreci olarak tanımlanabilir. Türk tarihinde değer eğitimine oldukça önem verildiği, ancak geçmişte uygulanan değer eğitiminde yöntemlerin sınırlı olduğu söylenebilir. Türk eğitim ve kültür tarihinde değer eğitimi ile ilgili bazı örnekler şunlardır: Türk töresi. İslam dini. Ahilik. Medreseler ve eğitim sistemi. Destanlar, atasözleri, nasihatnameler ve siyasetnameler. Mizahi birikim (Nasreddin Hoca, Keloğlan, Hacivat-Karagöz). Orhun Anıtları. Dede Korkut Hikâyeleri. Değerler eğitiminin tarihsel gelişimi incelendiğinde, genç nesillerin topluma uyumlu birer üye olması, ahlaklı bireylerin yetişmesi ve yöneticilerin adil olması gibi etkenlerin, daha ilk zamanlardan itibaren hem Türk tarihinde hem de diğer toplumların tarihinde önemli yer teşkil ettiği görülmektedir.

    Değerler Eğitiminde hangi etkinlikler yapılır?

    Değerler eğitiminde yapılan bazı etkinlikler şunlardır: Rol yapma oyunları. Hikaye anlatımı. Grup çalışmaları. Değerler panosu. Drama ve canlandırmalar. Ayrıca, beklemeyi öğreten oyunlar, bulmaca çözme aktiviteleri ve ödül sistemleri sabrı geliştirmeye yardımcı olabilir.