Sudûr teorisi, özellikle Gazâlî tarafından eleştirilmiştir. Eleştirilerin bazı nedenleri: Tevhid ilkesiyle çelişki: Sudûr teorisinde, Allah’ın kendi zatını bilmesiyle İlk Aklı yarattığı ve bu sürecin devam ettiği düşüncesi, Allah’ın zâtında çokluk olduğunu ima eder ve bu, tevhid ilkesiyle bağdaşmaz. Mantıksal tutarsızlıklar: "Birden ancak bir çıkar" prensibi, İlk Aklın çokluktan uzak olması gerektiğini, dolayısıyla çokluğun ondan çıkmasının mümkün olmadığını gerektirir. Kâinattaki düzenin açıklanamaması: Felâsifenin, çokluğu ve kâinattaki düzeni açıklamada yetersiz kaldığı iddia edilir. Allah’ın mutlak iradesinin sorgulanması: Allah’ın istediği zaman istediği bir şeyi yaratabileceği veya yaratmayabileceği düşüncesi, sudûr teorisiyle çelişir. Sudûr teorisi, yoktan yaratma teorisine göre daha karmaşık ve felsefi açıdan sorunlu bulunur.