Fahiş fiyat denetimi şu şekillerde yapılır: 1. Alo 175 Hattı: Tüketiciler, Ticaret Bakanlığı'nın Alo 175 Tüketici Danışma Hattı'nı arayarak sorun ve şikayetlerini bildirebilirler. 2. e-Devlet: Vatandaşlar, e-Devlet üzerinden kullanıcı adı ve şifreleriyle giriş yaparak haksız fiyat artışı veya stokçuluk yapan firmalar hakkında şikayette bulunabilirler. 3. Haksız Fiyat Artışı Şikayet Sistemi (HFA) Mobil Uygulaması: Şikayetler, bu uygulama üzerinden de yapılabilir. 4. İl Ticaret Müdürlükleri: Tüketiciler, bulundukları illerdeki ticaret müdürlüklerine bizzat giderek şikayette bulunabilirler. 5. Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER): Fahiş fiyat artışlarıyla ilgili şikayetler CİMER aracılığıyla da iletilebilir. Ayrıca, vergi usulsüzlükleri ve fiyat artışlarıyla ilgili şikayetler için Hazine ve Maliye Bakanlığı'na bağlı Gelir İdaresi Başkanlığı'na (GİB) ihbar yapılabilir.