Dil bilgisi çeviri yöntemi çeşitli nedenlerle eleştirilir: 1. Konuşma ve dinleme becerilerinin yetersizliği: Bu yöntem, yazma ve okuma becerilerine odaklanarak konuşma ve dinleme becerilerini göz ardı eder. 2. Ana dil bilgisinin gerekliliği: Öğrencinin ana dilinin dil bilgisi kurallarına hakim olması varsayılır, bu da dil öğrenme sürecini zorlaştırır. 3. Telaffuz sorunu: Yöntem, telaffuza yeterince önem vermediği için sözlü iletişimde yetersizliklere yol açar. 4. Öğretmen merkezli eğitim: Öğretmenin otoriter rolü ve öğrencinin pasif dinleyici olması, günümüz öğrenci merkezli eğitim anlayışıyla çelişir. 5. Kelime dağarcığının sınırlı kalması: Yöntem, kullanılan metinlerle sınırlı olduğundan, öğrencinin kelime dağarcığı yeterince gelişemez.