• Buradasın

    Çevre ve Şehircilik Bakanlığı destek personeli ne iş yapar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Çevre ve Şehircilik Bakanlığı destek personeli, genel olarak yardımcı hizmetler kapsamında çeşitli görevler üstlenir 2. Bu görevler arasında:
    • Temizlik ve düzen: Temizlik, getir götür işleri gibi hizmetler 2.
    • Sosyal hizmetler: Sosyal destek projelerinde yardım 2.
    • Fotokopi ve faks işlemleri 2.
    • Araç ve gereçlerin düzenlenmesi 2.
    Ayrıca, idari işlerde de görev alarak bakanlık birimlerinin teknik konularda uygulama birliği ve koordinasyonunu sağlarlar 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü ne iş yapar?

    Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü'nün bazı görevleri: Genel bütçe kapsamındaki kamu kurum ve kuruluşlarına ait bina ve tesislerin inşa, güçlendirme, tadilat ve esaslı onarımlarını yapmak veya yaptırmak. Talep edilmesi halinde, özel bütçeli idareler ve düzenleyici ve denetleyici kurumların bina ve tesislerinin maliyet hesabı ve inşaatlarını yapmak veya yaptırmak. İhalelerin ilgili yasalara uygun olarak yapılmasını sağlamak, hakediş, mukayeseli keşif, kesin hesap gibi işlemleri yürütmek. Kontrollük hizmetleri verilen inşaatların geçici ve kesin kabul işlemlerini yapmak. Çevre, çevre kirliliğinin önlenmesi ve iklim değişikliği ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek. Yapı denetimi sistemini oluşturarak 4708 sayılı Yapı Denetimi Hakkında Kanun ile Bakanlığa verilen görevleri yerine getirmek. Bu görevler, il müdürlüklerinin bulunduğu bölgeye ve yerel yönetimlerin ihtiyaçlarına göre değişiklik gösterebilir.

    Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın görevleri nelerdir?

    Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın bazı görevleri: İmar, çevre, yapı ve yapım mevzuatını hazırlamak ve uygulamalarını izlemek ve denetlemek. Çevrenin korunması, iyileştirilmesi ve çevre kirliliğinin önlenmesi için politikalar belirlemek, standartlar geliştirmek ve programlar hazırlamak. Alıcı ortamlara atık bırakan tesis ve faaliyetlerin çevresel etkilerini değerlendirmek, izin vermek, denetlemek ve gürültünün kontrolünü sağlamak. Mekânsal strateji planları ve çevre düzeni planlarını ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliği yaparak hazırlamak, onaylamak ve uygulanmasını sağlamak. Kamu yatırımlarının projeleri ve yapımla ilgili iş ve işlemleri düzenlemek ve denetlemek. Yapı malzemelerinin denetimini ve uygunluk değerlendirmesini yapmak. Konut sektörüne ilişkin strateji geliştirme ve programlama iş ve işlemlerini yürütmek. Gecekondu, kıyı alanları ve tesisleri ile ilgili iyileştirme, yenileme ve dönüşüm uygulamalarını düzenlemek ve yönetmek. Mahalli çevre kurullarının çalışmalarını takip etmek ve yönlendirmek. Çevre envanterini ve çevre durum raporlarını hazırlamak.

    Çevre ve Şehircilik Bakanlığı yapı işleri Genel Müdürlüğü ne iş yapar?

    Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Yapı İşleri Genel Müdürlüğü'nün bazı görevleri şunlardır: Kamu yapılarıyla ilgili standart ve stratejiler belirlemek: Kamu yatırımlarının projeleri ve yapımla ilgili iş ve işlemlere ilişkin usul ve esasları belirlemek, etüt ve projelerin niteliklerini tespit etmek. Proje ve maliyet hesapları yapmak: Genel bütçe kapsamındaki kamu kurum ve kuruluşlarına ait bina ve tesislerin ihtiyaç programlarını hazırlamak, etüt ve projelerini ve maliyet hesaplarını yapmak veya yaptırmak, onaylamak. İnşaat ve onarım işleri: İnşa, güçlendirme, tadil ve esaslı onarımları yapmak veya yaptırmak. İskân işlerini yürütmek: 5543 sayılı İskân Kanunu uyarınca daimi iskân için kamu kurum ve kuruluşlarınca yaptırılacak yapılara ilişkin etüt ve planlama işlerini yapmak veya yaptırmak, onaylamak. Yapı denetimi: Kamu kurum ve kuruluşları tarafından yapılan veya yaptırılan yapıların can ve mal emniyeti ile mevzuata ve tekniğine uygunluk bakımından denetimini yapmak.