• Buradasın

    9. sınıf anlatım bozuklukları nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    9. sınıf anlatım bozuklukları şu şekilde incelenebilir:
    • Gereksiz sözcük kullanımı 24. Aynı anlama gelen sözcüklerin bir arada kullanılması anlatım bozukluğuna yol açar 24.
    • Sözcüklerin yanlış yerde kullanılması 24. Cümledeki sözcüklerin hatalı sıralaması anlam bozukluğuna neden olabilir 24.
    • Çelişen sözcüklerin bir arada kullanılması 24. Anlamca birbiriyle çelişen sözcüklerin aynı cümlede kullanılması anlatım bozukluğuna yol açar 24.
    • Yanlış sözcük seçimi 3. Anlamları birbirinden farklı olan bazı sözcüklerin sesçe birbirine benzemesi nedeniyle yanlış kullanılması anlatım bozukluğuna yol açabilir 3.
    • Deyimin yanlış anlamda kullanılması 4. Bir deyimin anlamına uygun kullanılmaması anlatım bozukluğuna yol açar 4.
    • Anlam belirsizliği 4. Cümlenin anlamında bir belirsizliğin olması, anlatım bozukluğuna yol açar 4.
    • Öge eksikliği 25. Cümle içinde herhangi bir ögenin bulunmaması ya da yanlış kullanılması anlatım bozukluğuna yol açar 25.
    • Ek yanlışlığı 23. Kelimelere getirilen eklerin yanlış kullanılması anlatım bozukluğuna yol açar 23.
    • Fiil çatısı uyumsuzluğu 23. Cümledeki fiillerin çoğunlukla etkenlik-edilgenlik bakımından uyumsuz olmasından kaynaklanır 23.
    • Tamlama hataları 3. İsim ve sıfat tamlamalarının yanlış yazılması veya yanlış sözcüklere bağlanması anlatım bozukluğuna neden olur 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Yapısal anlatım bozuklukları kaça ayrılır?

    Yapısal anlatım bozuklukları altı ana kategoriye ayrılır: 1. Özne-yüklem uyumsuzluğu: Kişi, tekil-çoğulluk ve olumluluk-olumsuzluk bakımından uyumsuzluklar. 2. Öge eksikliği: Özne, yüklem, nesne veya tümleç eksiklikleri. 3. Çatı uyumsuzluğu: Fiilimsi ve yüklemin çatı bakımından uyumsuz olması. 4. Tamlama hataları: İsim ve sıfat tamlamalarının yanlış yazılması veya yanlış sözcüklere bağlanması. 5. Eklerin hatalı kullanımı: Ek sisteminin yanlış uygulanması. 6. Bağlaçların hatalı kullanımı: Bağlaçların yanlış yerde veya şekilde kullanılması.

    9. sınıf anlatım bozukluğu kaç tane?

    9. sınıf anlatım bozuklukları hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, anlatım bozuklukları genel olarak iki ana kategoriye ayrılır: 1. Anlam kaynaklı anlatım bozuklukları: gereksiz sözcük kullanımı; anlamca çelişen sözcüklerin kullanımı; sözcüğün yanlış anlamda kullanımı; deyim ve atasözlerinin yanlış kullanımı; belirsizlik (özne belirsizliği). 2. Yapı kaynaklı anlatım bozuklukları: özne-yüklem uyuşmazlığı; nesne-yüklem uyuşmazlığı; fiil çatısı uyuşmazlığı; ek yanlışlıkları; tamlama yanlışlıkları. Daha fazla bilgi için aşağıdaki kaynaklara başvurulabilir: turkceci.net; superprof.com.tr; dilbilgisi.net.

    9. sınıf edebiyat ders notları nelerdir?

    9. sınıf edebiyat ders notlarına aşağıdaki kaynaklardan ulaşılabilir: ogmmateryal.eba.gov.tr. egitimsayfam.com. mufredat.meb.gov.tr. fliphtml5.com. turkedebiyati.org.

    Anlatım biçimleri nelerdir 9. sınıf?

    9. sınıf edebiyat dersinde ele alınan anlatım biçimleri şunlardır: Öyküleyici anlatım (öyküleme). Betimleyici anlatım (betimleme). Açıklayıcı anlatım (açıklama). Tartışmacı anlatım (tartışma).

    10 tane anlatım bozukluğu örneği verir misin?

    10 anlatım bozukluğu örneği: 1. Özne-yüklem uyumsuzluğu: "Kulaklarım çınlıyorlar" (doğru: "Kulaklarım çınlıyor"). 2. Çatı uyuşmazlığı: "Sevim, erkenden kalkıp servise binildi" (doğru: "Sevim, erkenden kalkıp servise bindi"). 3. Öge eksikliği: "Sınavdan geçemedi, çünkü çok zordu" (doğru: "Sınavdan geçemedi, çünkü sınav çok zordu"). 4. Gereksiz sözcük kullanımı: "Birlikte beraber çalışmak zorundayız" (doğru: "Birlikte çalışmak zorundayız"). 5. Anlamca çelişen sözcükler: "Kesinlikle belki geleceğim" (doğru: "Belki geleceğim" veya "Kesinlikle geleceğim"). 6. Deyim ve atasözü yanlışlığı: "Korkudan etekleri zil çaldı" (doğru: "Korkudan etekleri zil çaldı"). 7. Sözcüklerin yanlış yerde kullanılması: "Her yolda kalan turiste destek olmalıyız" (doğru: "Yolda kalan her turiste destek olmalıyız"). 8. Tamlama ve ek yanlışları: "Öğretmenlerden hepsi bu durumdan şikayetçiydi" (doğru: "Öğretmenlerin hepsi bu durumdan şikayetçiydi"). 9. Anlam belirsizliği: "Ahmet, babası gelince evden ayrıldı" (iki farklı anlama gelebilir: "Ahmet onun babası gelince evden ayrıldı" veya "Ahmet'in babası gelince Ahmet evden ayrıldı"). 10. Noktalama yanlışları: "Bu önemli toplantıya doktor kızıyla geldi" (anlam belirsizliği).

    Anlatım bozukluğuna örnek sorular nelerdir?

    Anlatım bozukluğu içeren bazı örnek sorular şunlardır: Soru 1: "Hem sigaradan nefret ettiğini söylüyor hem de durmadan içiyor" cümlesinde anlatım bozukluğu, nesne eksikliğine dayalıdır. Soru 2: "Alkol benim nadir başvurduğum bir iş" cümlesinde "iş" sözcüğü anlamına uygun kullanılmamış, çünkü alkol bir iş değildir. Soru 3: "Bu konuda farklı düşüneceğini ölsem aklıma getirmezdim ama sonunda yanıldığımı anladım" cümlesinde anlatım bozukluğu, gereksiz sözcük kullanımından kaynaklanmaktadır. Soru 4: "Yıllarca hep ona destek oldum, her fırsatta övdüm" cümlesinde anlatım bozukluğu, öğe eksikliğinden kaynaklanmaktadır. Bu sorular, anlatım bozukluğu içeren cümlelerin çözümlenmesi için örnek olarak kullanılabilir.

    9. sınıf edebiyat anlatım teknikleri nelerdir?

    9. sınıf edebiyatta kullanılan bazı anlatım teknikleri şunlardır: Anlatma Tekniği: Olaylar, anlatıcı tarafından aktarılır. Gösterme (Sahneleme) Tekniği: Olaylar, kişiler ve varlıklar doğrudan sunulur, anlatıcı araya girmez. İç Monolog (İç Konuşma) Tekniği: Karakterin duyguları ve düşünceleri, kendi ağzından ve belirli bir mantık sırasıyla aktarılır. Dış Monolog Tekniği: Bir karakterin, karşısındaki ile konuşma fırsatı vermeden, uzun ve sesli bir şekilde konuşması. Bilinç (Şuur) Akışı Tekniği: Karakterin iç dünyası, herhangi bir kaygı olmadan ve mantıksal bir sıra gözetilmeden aktarılır. Diyalog Tekniği: Karakterlerin birbiriyle yaptıkları konuşmalar verilir. İç Diyalog Tekniği: Karakter, kendi kendine konuşur ve tartışır. Özetleme Tekniği: Olaylar, özetlenerek anlatılır. Geriye Dönüş Tekniği: Olayın akışı durur ve hikâye, geçmişe döner. Mektup Tekniği: Karakterlerin duygu ve düşünceleri, mektuplar aracılığıyla aktarılır.