• Buradasın

    9. sınıf anlatım bozukluğu kaç tane?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    1. sınıf anlatım bozuklukları hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, anlatım bozuklukları genel olarak iki ana kategoriye ayrılır:
    2. Anlam kaynaklı anlatım bozuklukları:
      • gereksiz sözcük kullanımı 25;
      • anlamca çelişen sözcüklerin kullanımı 5;
      • sözcüğün yanlış anlamda kullanımı 5;
      • deyim ve atasözlerinin yanlış kullanımı 5;
      • belirsizlik (özne belirsizliği) 5.
    3. Yapı kaynaklı anlatım bozuklukları:
      • özne-yüklem uyuşmazlığı 45;
      • nesne-yüklem uyuşmazlığı 5;
      • fiil çatısı uyuşmazlığı 5;
      • ek yanlışlıkları 5;
      • tamlama yanlışlıkları 5.
    Daha fazla bilgi için aşağıdaki kaynaklara başvurulabilir:
    • turkceci.net 2;
    • superprof.com.tr 3;
    • dilbilgisi.net 4.

    Konuyla ilgili materyaller

    Anlatım biçimleri nelerdir 9. sınıf?

    9. sınıf edebiyat dersinde ele alınan anlatım biçimleri şunlardır: Öyküleyici anlatım (öyküleme). Betimleyici anlatım (betimleme). Açıklayıcı anlatım (açıklama). Tartışmacı anlatım (tartışma).

    9. sınıf edebiyat anlatım teknikleri nelerdir?

    9. sınıf edebiyatta kullanılan bazı anlatım teknikleri şunlardır: Anlatma Tekniği: Olaylar, anlatıcı tarafından aktarılır. Gösterme (Sahneleme) Tekniği: Olaylar, kişiler ve varlıklar doğrudan sunulur, anlatıcı araya girmez. İç Monolog (İç Konuşma) Tekniği: Karakterin duyguları ve düşünceleri, kendi ağzından ve belirli bir mantık sırasıyla aktarılır. Dış Monolog Tekniği: Bir karakterin, karşısındaki ile konuşma fırsatı vermeden, uzun ve sesli bir şekilde konuşması. Bilinç (Şuur) Akışı Tekniği: Karakterin iç dünyası, herhangi bir kaygı olmadan ve mantıksal bir sıra gözetilmeden aktarılır. Diyalog Tekniği: Karakterlerin birbiriyle yaptıkları konuşmalar verilir. İç Diyalog Tekniği: Karakter, kendi kendine konuşur ve tartışır. Özetleme Tekniği: Olaylar, özetlenerek anlatılır. Geriye Dönüş Tekniği: Olayın akışı durur ve hikâye, geçmişe döner. Mektup Tekniği: Karakterlerin duygu ve düşünceleri, mektuplar aracılığıyla aktarılır.

    10 tane anlatım bozukluğu örneği verir misin?

    10 anlatım bozukluğu örneği: 1. Özne-yüklem uyumsuzluğu: "Kulaklarım çınlıyorlar" (doğru: "Kulaklarım çınlıyor"). 2. Çatı uyuşmazlığı: "Sevim, erkenden kalkıp servise binildi" (doğru: "Sevim, erkenden kalkıp servise bindi"). 3. Öge eksikliği: "Sınavdan geçemedi, çünkü çok zordu" (doğru: "Sınavdan geçemedi, çünkü sınav çok zordu"). 4. Gereksiz sözcük kullanımı: "Birlikte beraber çalışmak zorundayız" (doğru: "Birlikte çalışmak zorundayız"). 5. Anlamca çelişen sözcükler: "Kesinlikle belki geleceğim" (doğru: "Belki geleceğim" veya "Kesinlikle geleceğim"). 6. Deyim ve atasözü yanlışlığı: "Korkudan etekleri zil çaldı" (doğru: "Korkudan etekleri zil çaldı"). 7. Sözcüklerin yanlış yerde kullanılması: "Her yolda kalan turiste destek olmalıyız" (doğru: "Yolda kalan her turiste destek olmalıyız"). 8. Tamlama ve ek yanlışları: "Öğretmenlerden hepsi bu durumdan şikayetçiydi" (doğru: "Öğretmenlerin hepsi bu durumdan şikayetçiydi"). 9. Anlam belirsizliği: "Ahmet, babası gelince evden ayrıldı" (iki farklı anlama gelebilir: "Ahmet onun babası gelince evden ayrıldı" veya "Ahmet'in babası gelince Ahmet evden ayrıldı"). 10. Noktalama yanlışları: "Bu önemli toplantıya doktor kızıyla geldi" (anlam belirsizliği).

    Anlatım özellikleri nelerdir 9. sınıf?

    9. sınıf anlatım özellikleri şunlardır: Açıklık: Anlatımın belirsizlik taşımaması, net olması. Duruluk: Anlatımda gereksiz sözlere yer verilmemesi. Yalınlık (Sadelik): Süslü anlatımdan ve anlaşılması zor kelimelerden uzak durulması. Akıcılık: Yazının kolay ve rahat okunması. Doğallık: Anlatım yapmacıksız, günlük yaşantıda olduğu gibi, sanat yapmadan, süs ve özentiden uzak olması. Özlülük: Az sözle çok anlam ifade edilmesi. Sağlamlık: Anlatımın dil bilgisi kurallarına uygun olması. Tutarlılık: Anlatımda birbiriyle çelişen düşünceler ileri sürülmemesi. Özgünlük: Anlatımın başka metinlerden farklı olması, yazara ait olması. Sürükleyicilik: Okuyucunun ilgisini canlı tutması.

    Anlatım bozukluğunda kaç konu var?

    Anlatım bozuklukları iki ana başlıkta incelenir: anlamsal (anlama dayalı) bozukluklar ve yapısal (yapıya dayalı) bozukluklar. Anlamsal bozukluklar: gereksiz sözcük kullanımı; sözcüğün yanlış yerde kullanılması; anlam belirsizliği; çelişen sözcüklerin bir arada kullanılması; yanlış sözcük seçimi. Yapısal bozukluklar: öge eksikliği; ek eksikliği; çatı uyumsuzluğu; tamlama hatası; bağlaç ve edat hatası. Bu bilgilere göre, anlatım bozukluğunda toplamda 10 konu bulunmaktadır.

    9. sınıf anlatım bozuklukları nelerdir?

    9. sınıf anlatım bozuklukları şu şekilde incelenebilir: Gereksiz sözcük kullanımı. Sözcüklerin yanlış yerde kullanılması. Çelişen sözcüklerin bir arada kullanılması. Yanlış sözcük seçimi. Deyimin yanlış anlamda kullanılması. Anlam belirsizliği. Öge eksikliği. Ek yanlışlığı. Fiil çatısı uyumsuzluğu. Tamlama hataları.