• Buradasın

    9. sınıf anlatım bozukluğu kaç tane?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    1. sınıf anlatım bozuklukları hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, anlatım bozuklukları genel olarak iki ana kategoriye ayrılır:
    2. Anlam kaynaklı anlatım bozuklukları:
      • gereksiz sözcük kullanımı 25;
      • anlamca çelişen sözcüklerin kullanımı 5;
      • sözcüğün yanlış anlamda kullanımı 5;
      • deyim ve atasözlerinin yanlış kullanımı 5;
      • belirsizlik (özne belirsizliği) 5.
    3. Yapı kaynaklı anlatım bozuklukları:
      • özne-yüklem uyuşmazlığı 45;
      • nesne-yüklem uyuşmazlığı 5;
      • fiil çatısı uyuşmazlığı 5;
      • ek yanlışlıkları 5;
      • tamlama yanlışlıkları 5.
    Daha fazla bilgi için aşağıdaki kaynaklara başvurulabilir:
    • turkceci.net 2;
    • superprof.com.tr 3;
    • dilbilgisi.net 4.

    Konuyla ilgili materyaller

    9. sınıf edebiyat anlatım teknikleri nelerdir?

    9. sınıf edebiyatta kullanılan bazı anlatım teknikleri şunlardır: Anlatma Tekniği: Olaylar, anlatıcı tarafından aktarılır. Gösterme (Sahneleme) Tekniği: Olaylar, kişiler ve varlıklar doğrudan sunulur, anlatıcı araya girmez. İç Monolog (İç Konuşma) Tekniği: Karakterin duyguları ve düşünceleri, kendi ağzından ve belirli bir mantık sırasıyla aktarılır. Dış Monolog Tekniği: Bir karakterin, karşısındaki ile konuşma fırsatı vermeden, uzun ve sesli bir şekilde konuşması. Bilinç (Şuur) Akışı Tekniği: Karakterin iç dünyası, herhangi bir kaygı olmadan ve mantıksal bir sıra gözetilmeden aktarılır. Diyalog Tekniği: Karakterlerin birbiriyle yaptıkları konuşmalar verilir. İç Diyalog Tekniği: Karakter, kendi kendine konuşur ve tartışır. Özetleme Tekniği: Olaylar, özetlenerek anlatılır. Geriye Dönüş Tekniği: Olayın akışı durur ve hikâye, geçmişe döner. Mektup Tekniği: Karakterlerin duygu ve düşünceleri, mektuplar aracılığıyla aktarılır.

    Anlatım özellikleri nelerdir 9. sınıf?

    9. sınıf anlatım özellikleri şunlardır: Açıklık: Anlatımın belirsizlik taşımaması, net olması. Duruluk: Anlatımda gereksiz sözlere yer verilmemesi. Yalınlık (Sadelik): Süslü anlatımdan ve anlaşılması zor kelimelerden uzak durulması. Akıcılık: Yazının kolay ve rahat okunması. Doğallık: Anlatım yapmacıksız, günlük yaşantıda olduğu gibi, sanat yapmadan, süs ve özentiden uzak olması. Özlülük: Az sözle çok anlam ifade edilmesi. Sağlamlık: Anlatımın dil bilgisi kurallarına uygun olması. Tutarlılık: Anlatımda birbiriyle çelişen düşünceler ileri sürülmemesi. Özgünlük: Anlatımın başka metinlerden farklı olması, yazara ait olması. Sürükleyicilik: Okuyucunun ilgisini canlı tutması.

    10 tane anlatım bozukluğu örneği verir misin?

    10 anlatım bozukluğu örneği: 1. Özne-yüklem uyumsuzluğu: "Kulaklarım çınlıyorlar" (doğru: "Kulaklarım çınlıyor"). 2. Çatı uyuşmazlığı: "Sevim, erkenden kalkıp servise binildi" (doğru: "Sevim, erkenden kalkıp servise bindi"). 3. Öge eksikliği: "Sınavdan geçemedi, çünkü çok zordu" (doğru: "Sınavdan geçemedi, çünkü sınav çok zordu"). 4. Gereksiz sözcük kullanımı: "Birlikte beraber çalışmak zorundayız" (doğru: "Birlikte çalışmak zorundayız"). 5. Anlamca çelişen sözcükler: "Kesinlikle belki geleceğim" (doğru: "Belki geleceğim" veya "Kesinlikle geleceğim"). 6. Deyim ve atasözü yanlışlığı: "Korkudan etekleri zil çaldı" (doğru: "Korkudan etekleri zil çaldı"). 7. Sözcüklerin yanlış yerde kullanılması: "Her yolda kalan turiste destek olmalıyız" (doğru: "Yolda kalan her turiste destek olmalıyız"). 8. Tamlama ve ek yanlışları: "Öğretmenlerden hepsi bu durumdan şikayetçiydi" (doğru: "Öğretmenlerin hepsi bu durumdan şikayetçiydi"). 9. Anlam belirsizliği: "Ahmet, babası gelince evden ayrıldı" (iki farklı anlama gelebilir: "Ahmet onun babası gelince evden ayrıldı" veya "Ahmet'in babası gelince Ahmet evden ayrıldı"). 10. Noktalama yanlışları: "Bu önemli toplantıya doktor kızıyla geldi" (anlam belirsizliği).

    Anlatım biçimleri nelerdir 9. sınıf?

    9. sınıf edebiyat dersinde ele alınan anlatım biçimleri şunlardır: Öyküleyici anlatım (öyküleme). Betimleyici anlatım (betimleme). Açıklayıcı anlatım (açıklama). Tartışmacı anlatım (tartışma).

    9. sınıf anlatım bozuklukları nelerdir?

    9. sınıf anlatım bozuklukları şu şekilde incelenebilir: Gereksiz sözcük kullanımı. Sözcüklerin yanlış yerde kullanılması. Çelişen sözcüklerin bir arada kullanılması. Yanlış sözcük seçimi. Deyimin yanlış anlamda kullanılması. Anlam belirsizliği. Öge eksikliği. Ek yanlışlığı. Fiil çatısı uyumsuzluğu. Tamlama hataları.

    Anlatım bozukluğunda kaç konu var?

    Anlatım bozuklukları iki ana başlıkta incelenir: anlamsal (anlama dayalı) bozukluklar ve yapısal (yapıya dayalı) bozukluklar. Anlamsal bozukluklar: gereksiz sözcük kullanımı; sözcüğün yanlış yerde kullanılması; anlam belirsizliği; çelişen sözcüklerin bir arada kullanılması; yanlış sözcük seçimi. Yapısal bozukluklar: öge eksikliği; ek eksikliği; çatı uyumsuzluğu; tamlama hatası; bağlaç ve edat hatası. Bu bilgilere göre, anlatım bozukluğunda toplamda 10 konu bulunmaktadır.