• Buradasın

    1 yük gemisi kaç günde bir yükleme yapar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bir yük gemisinin kaç günde bir yükleme yaptığı, sözleşmede belirlenen starya ve sürastarya sürelerine bağlıdır 1.
    • Starya süresi, geminin yüklenmesi için kanunen beklenen süredir 1. Bu süre, sözleşmede aksi belirtilmediği sürece beş-altı gün olarak veya günde 1500 ton, 2000 ton gibi bir miktar olarak belirlenir 1.
    • Sürastarya süresi, yüklemenin starya süresi içinde tamamlanmaması durumunda, tarafların kararlaştırdığı ek bekleme süresidir 1. Sözleşmede belirtilmemişse, bu süre on gündür 1.
    Starya ve sürastarya süreleri sonunda yükleme tamamlanmamışsa, taşıyan sözleşmeyi feshedebilir veya yüklemenin tamamlanması için beklemeye devam edebilir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Yük taşıyıcı gemi nedir?

    Yük taşıyıcı gemi, kiralık mal, yük veya yolcu taşıyan bir gemi veya uçaktır. Bu gemiler, taşıdıkları yükün cinsine göre şu şekilde sınıflandırılır: Konteyner gemileri: Yük konteynerler içinde taşınır. Kuru yük gemileri: Sıvı olmayan yükleri taşır. Dökme yük gemileri: Kuru veya yaş dökme yükler taşır. Tanker gemileri: Ham petrol, petrol ürünleri, kimyasallar ve gazlar gibi sıvı yükleri taşır. Ro-Ro gemileri: Arabalar, kamyonlar, trenler ve römorklar gibi tekerlekli yükleri taşır.

    Gemi yükleme türleri nelerdir?

    Gemi yükleme türleri genel olarak şu şekilde sınıflandırılabilir: 1. Tramp Taşımacılık: Birden fazla firmaya ait çeşitli yük ve malın gemiyi doldurmak maksadıyla birlikte taşındığı, yükün ulaşımından ziyade geminin dolmasının önem arz ettiği taşıma türüdür. 2. Liner Taşımacılık: Kalkış ve varış zamanı, takip edeceği rota önceden belirlenmiş, üründen ziyade hizmetin öne çıktığı taşımacılık türüdür. Diğer yükleme türleri ise: - Konteyner Taşımacılığı: Uluslararası kriterlere göre hazırlanmış konteynerler ile çeşitli yüklerin taşınması. - Ro-Ro Taşımacılık: Karayolu bağlantısının denizyoluyla birleştirildiği, kamyon veya tır gibi yük dolu araçların büyük gemilerle taşınması. - Kombine Taşımacılık: Demiryolu, karayolu, havayolu ve denizyolu taşımacılığın en az ikisinin tek seferde kullanıldığı taşımacılık yöntemi. - Dökme Yük Taşımacılığı: Tuz, şeker, çimento, kömür veya hububat gibi yüklerin yüklenmesi, boşaltılması ve taşınmasında ara kapların kullanıldığı yöntem.

    Gemiler neden taşıyabileceği kadar yük alır?

    Gemiler, taşıyabileceği kadar yük alır çünkü aşırı yükleme, geminin dengesini bozarak batma veya alabora olma riskini artırır. Ayrıca, mevcut su türleri ve hava koşullarına göre yük miktarının ayarlanması gereklidir. Bu, geminin güvenli bir şekilde seyahat etmesini ve yükün zarar görmesini önler.

    Gemi yükleme planı nedir?

    Gemi yükleme planı, yüklerin özelliklerine, gemi türüne ve kapasitesine göre yapılan, yüklerin doğru yerleştirilmesi ve sabitlenmesini içeren bir planlamadır. Gemi yükleme planının bazı amaçları: Güvenlik: Gemi kazalarını önlemek için güvenlik her zaman ön planda tutulur ve geminin kapasitesi aşılmaz. Verimlilik: Yüklerin taşınmasındaki öncelikler belirlenerek geminin kapasitesi en iyi şekilde kullanılır ve yükleme işlemi maksimum verimlilikle yapılır. Dengenin sağlanması: Ağır yükler geminin alt bölümlerine, hafif yükler ise üst bölümlere yerleştirilerek geminin dengesi sağlanır. Gemi yükleme planı, ayrıca, yükleme ve boşaltma operasyonlarını planlamak, yangın gibi acil durumlara uygun müdahale için hazırlık yapmak gibi işlevlere de sahiptir.