• Buradasın

    Yeni müfredatta zaman ölçme kaldırıldı mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, yeni müfredatta zaman ölçme konusu kaldırılmıştır 13.
    Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) kamuoyuna duyurduğu yeni müfredat taslağında, ilkokul 1. sınıfta öğrencilerin zorluk yaşamaması için "kesirler, zaman, sıvı ölçme, standart ölçme araçları ile işlem süreçleri, takvim okuma" konuları 1. sınıftan kaldırılarak ikinci sınıftan itibaren verilmeye başlanmıştır 135.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Milli Eğitim müfredatı kaç kez değişti?

    Milli Eğitim müfredatı, her yıl düzenli olarak güncellenmektedir, ancak kapsamlı değişiklikler genellikle 2-3 yılda bir yapılmaktadır. 2023-2024 eğitim öğretim yılında ilkokul ve ortaokul müfredatları kapsamlı bir şekilde değiştirilmiştir. Bu bilgilere göre, Milli Eğitim müfredatı son 2 yılda 2 kez değiştirilmiştir.

    Yeni müfredat matematikte neler değişti?

    Yeni müfredatta matematik dersinde yapılan bazı değişiklikler: Sadeleştirme: Ders içeriklerinde %35'lik bir seyreltilme yapılarak konular sadeleştirildi. Günlük hayatla iç içe olma: Matematik derslerinin ezberden uzak, günlük hayat becerileriyle iç içe işlenmesi hedeflendi. Alan becerileri: Matematiksel muhakeme, problem çözme, temsil, veri ile çalışma ve araç-teknoloji kullanımı gibi alan becerileri belirlendi. İntegral, limit ve türev: Integral kavramı çıkarıldı, limit ve türev konuları daha kapsamlı ele alındı. Fonksiyon: Fonksiyon kavramı, lisede işlenmesine rağmen 8. sınıftan itibaren yer almaya başladı. Geometri: Geometride araç ve teknoloji kullanımı öne çıkarıldı, dinamik bir geometri öğretimi hedeflendi. Olasılık ve istatistik: İstatistik ve olasılık konularına daha fazla ağırlık verildi. Kümeler ve mantık: Soyut ve işlem odaklı kümeler ve mantık konuları diğer konularla entegre edilerek yeniden yapılandırıldı.

    Yeni müfredat kazanımları nasıl belirlenir?

    Yeni müfredat kazanımlarının nasıl belirlendiğine dair güncel bilgi bulunamadı. Ancak, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde müfredat kazanımlarının belirlenmesinde şu yaklaşımlar benimsenmiştir: Beceri temelli program yapısı. Kavramsal beceriler. Sosyal-duygusal öğrenme. Sistem okuryazarlığı. Yeni müfredat kazanımlarının belirlenmesiyle ilgili daha fazla bilgi için T.C. Millî Eğitim Bakanlığı'nın tymm.meb.gov.tr adresindeki öğretim programları sayfası ziyaret edilebilir.

    Meb yeni müfredatta hangi dersler var?

    Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) 2025-2026 eğitim-öğretim yılı için açıkladığı yeni müfredatta yer alan bazı dersler şunlardır: Matematik. Türk Dili ve Edebiyatı. Fizik. Kimya. Biyoloji. Coğrafya. Tarih. Felsefe. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi. Peygamberimizin Hayatı. Ayrıca, seçmeli dersler de 2023-2024 eğitim öğretim yılından itibaren tüm sınıf seviyelerinde uygulanacaktır. Yeni müfredat, okul öncesi, ilkokul 1., ortaokul 5. ve lise 9. sınıflardan itibaren kademeli olarak uygulanmaya başlanacaktır.

    Yeni müfredat yazılılar nasıl olacak?

    2024-2025 eğitim öğretim yılında Türkiye'de yazılı sınavlar şu şekilde planlanmıştır: Ortak Yazılı Sınavlar: 6, 7, 9 ve 10. sınıf düzeylerinde Türkçe ve matematik dersleri için yapılacaktır. Dil Sınavları: Dil sınavları yazılı ve uygulamalı olarak iki aşamada yapılacaktır. Uygulamalı Dersler: Beden eğitimi, görsel sanatlar, teknoloji ve tasarım, müzik ve atölye derslerinin sınavları tüm okullarda aynı kazanımı ölçecek şekilde yapılacaktır. Yeni müfredatın yazılı sınavlarla ilgili spesifik bir değişikliği hakkında bilgi bulunmamaktadır. Ancak, genel olarak sınavların daha etkin ve adil bir şekilde değerlendirilmesi hedeflenmektedir.

    Yeni müfredat hangi modele göre hazırlandı?

    Yeni müfredat, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ne göre hazırlanmıştır. Bu model, aşağıdaki temel yaklaşımlara dayanmaktadır: Bütüncül eğitim yaklaşımı: Öğrenciyi zihinsel, sosyal, duygusal, duyuşsal, fiziksel ve ahlaki açıdan bir bütün olarak görür. Erdem-değer-eylem modeli: Adalet, saygı, sorumluluk gibi üst değerlerin yanı sıra duyarlılık, merhamet gibi değerleri içerir. Beceri odaklı öğretim: Öğrenme çıktıları, bilgi ve alana özgü becerilerle birleştirilmiştir. Sosyal-duygusal öğrenme becerileri: Öğretim programlarının bir bileşeni olarak ele alınmıştır. Sonuç yerine süreç odaklı ölçme değerlendirme: Performans ödevleri ve projeler değerlendirmeye dahil edilmiştir.

    Eski müfredat ile yeni müfredat arasındaki farklar nelerdir?

    Eski müfredat ile yeni müfredat arasındaki bazı farklar: Bütüncül eğitim yaklaşımı: Yeni müfredatta, öğrenciyi zihinsel, sosyal, duygusal, duyuşsal, fiziksel ve ahlaki açıdan bir bütün olarak gören bir model benimsenmiştir. 21. yüzyıl becerileri: Yeni müfredat, öğrencilerin analitik düşünme, problem çözme ve yaratıcılık gibi becerilerini geliştirmeye odaklanır. Teknoloji kullanımı: Eğitimde teknolojinin etkin kullanımı teşvik edilir; dijital araçlar ve kaynaklar derslerde sıkça kullanılır. Disiplinler arası yaklaşım: Farklı disiplinler arasında bağlantılar kurularak öğrencilerin geniş bir perspektif kazanmaları sağlanır. Esnek yapı: Yeni müfredat, değişen durum ve ihtiyaçlara göre düzenlenebilecek esnek bir yapıya sahiptir. Seyreltme: Mevcut müfredatın öğrenme çıktıları, incelenen ülkelere göre %50 fazla bulunmuş ve yeni müfredatta %35'lik bir seyreltme yapılmıştır. Ölçme değerlendirme yaklaşımı: Sonuç odaklı değil, süreç odaklı bir değerlendirme yaklaşımı benimsenmiştir.