• Buradasın

    Yeni müfredatta hangi grafik türleri var?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    2025-2026 eğitim öğretim yılından itibaren geçerli olacak yeni müfredatta yer alan bazı grafik türleri şunlardır:
    • Sütun Grafiği: Veriler arasında karşılaştırma yapmak için kullanılır 45.
    • Çizgi Grafiği: Sayısal verilerin artış veya azalışlarını göstermek için kullanılır 45.
    • Daire Grafiği (Pasta Grafiği): Bir bütünü oluşturan parçaların ilişkisini göstermek için kullanılır 45.
    • Histogram Grafiği: Sayısal verilerin dağılımını göstermek için kullanılır 5.
    • Dağılım Grafiği (Saçılım Grafiği): X ve y değişkenleri arasındaki ilişkiyi incelemek için kullanılır 5.
    Ayrıca, istatistiksel araştırma sürecinde iki kategorik değişkenli veriler için veri toplama, tablo oluşturma ve grafik çizme gibi yöntemler de bulunmaktadır 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Yeni müfredat matematik projeleri nasıl olacak?

    Yeni müfredatta matematik projeleri şu şekilde planlanmıştır: Algoritma: İlkokul 3. sınıflara algoritma konusu eklenmiştir. Disiplinlerarası Eğitim: Matematik ve fen dersleri arasındaki ilişki vurgulanarak öğrencilerin bilgiyi bütünsel kullanması sağlanacaktır. Veri Bilimi ve İstatistik: İstatistik ve olasılık konularına daha fazla ağırlık verilecek, veri ile çalışma ve veriye dayalı karar verme becerileri geliştirilecektir. Matematiksel Düşünme: Matematiksel muhakeme, problem çözme ve temsil becerileri ön plana çıkarılacaktır. Teknoloji Kullanımı: Matematiksel kavramlarla ilişkili algoritma ve teknoloji kullanımı teşvik edilecektir. Yeni müfredat, öğrencilerin problem çözme ve analitik düşünme becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir.

    Grafik tablosu ve diğerleri nedir?

    Grafik tablosu ve diğerleri, veri görselleştirme araçları olarak kullanılır ve şu türleri içerir: Tablolar. Grafikler. Bazı grafik türleri: Çizgi grafik. Histogram/frekans poligonu. Çubuk grafik. Pasta grafik.

    Yeni matematik müfredatında hangi konular var?

    2025-2026 eğitim öğretim yılından itibaren geçerli olacak yeni matematik müfredatında yer alan bazı konular şunlardır: Sayılar ve Cebir: Asal çarpanlar ve bölenler, EBOB ve EKOK, bölünebilme kuralları. Fonksiyonlar: Fonksiyon kavramı, fonksiyonların nitel özellikleri, karesel, karekök ve rasyonel fonksiyonlar, ters fonksiyon. Geometri: Dörtgenler ve çokgenler, özel dörtgenler, uzay geometrisi (prizma, piramit, silindir, koni, küre). İstatistik ve Olasılık: İki kategorik değişkenli veriler, veriden olasılığa, koşullu olasılık, Bayes teoremi. Algoritma ve Bilişim: Algoritma temelli problemler, mantık bağlaçları ve niceleyiciler. Ayrıca, matematiksel muhakeme, problem çözme, temsil, veri ile çalışma ve araç-teknoloji kullanımı gibi alan becerileri de müfredatta yer almaktadır. Yeni müfredat, işlemsel içerikleri ortaöğretime taşıyarak ve disiplinler arası ilişkileri destekleyecek şekilde düzenlenmiştir.

    Eski müfredat ile yeni müfredat arasındaki farklar nelerdir?

    Eski müfredat ile yeni müfredat arasındaki bazı farklar: Bütüncül eğitim yaklaşımı: Yeni müfredatta, öğrenciyi zihinsel, sosyal, duygusal, duyuşsal, fiziksel ve ahlaki açıdan bir bütün olarak gören bir model benimsenmiştir. 21. yüzyıl becerileri: Yeni müfredat, öğrencilerin analitik düşünme, problem çözme ve yaratıcılık gibi becerilerini geliştirmeye odaklanır. Teknoloji kullanımı: Eğitimde teknolojinin etkin kullanımı teşvik edilir; dijital araçlar ve kaynaklar derslerde sıkça kullanılır. Disiplinler arası yaklaşım: Farklı disiplinler arasında bağlantılar kurularak öğrencilerin geniş bir perspektif kazanmaları sağlanır. Esnek yapı: Yeni müfredat, değişen durum ve ihtiyaçlara göre düzenlenebilecek esnek bir yapıya sahiptir. Seyreltme: Mevcut müfredatın öğrenme çıktıları, incelenen ülkelere göre %50 fazla bulunmuş ve yeni müfredatta %35'lik bir seyreltme yapılmıştır. Ölçme değerlendirme yaklaşımı: Sonuç odaklı değil, süreç odaklı bir değerlendirme yaklaşımı benimsenmiştir.

    Yeni müfredat hangi modele göre hazırlandı?

    Yeni müfredat, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ne göre hazırlanmıştır. Bu model, aşağıdaki temel yaklaşımlara dayanmaktadır: Bütüncül eğitim yaklaşımı: Öğrenciyi zihinsel, sosyal, duygusal, duyuşsal, fiziksel ve ahlaki açıdan bir bütün olarak görür. Erdem-değer-eylem modeli: Adalet, saygı, sorumluluk gibi üst değerlerin yanı sıra duyarlılık, merhamet gibi değerleri içerir. Beceri odaklı öğretim: Öğrenme çıktıları, bilgi ve alana özgü becerilerle birleştirilmiştir. Sosyal-duygusal öğrenme becerileri: Öğretim programlarının bir bileşeni olarak ele alınmıştır. Sonuç yerine süreç odaklı ölçme değerlendirme: Performans ödevleri ve projeler değerlendirmeye dahil edilmiştir.

    Yeni müfredat bilişimde hangi konular var?

    2025-2026 eğitim-öğretim yılında uygulanması planlanan Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi yeni müfredatında yer alan bazı konular: 5. sınıf: Bilişim Teknolojilerinin Temelleri; Dijital Ürün Tasarım ve Geliştirme; Bilgisayar Ağları ve İletişim; Bilişim Etiği ve Siber Güvenlik; Yapay Zeka Okuryazarlığı; Yazılım Tasarımı ve Programlama. 6. sınıf: Bilişim Teknolojilerinin Temelleri; Dijital Ürün Tasarım ve Geliştirme; Bilgisayar Ağları ve İletişim; Bilişim Etiği ve Siber Güvenlik; Yazılım Tasarımı ve Programlama. Ayrıca, müfredatta yapay zeka, yazılım geliştirme, dijital ürün tasarımı ve siber güvenlik gibi güncel ve kritik konular da bulunmaktadır.