• Buradasın

    Bep'te uzun dönemli amaç ve kısa dönemli hedef nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    BEP'te (Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı) uzun dönemli amaç ve kısa dönemli hedef şu şekilde açıklanabilir:
    • Uzun dönemli amaç 124. Öğrencinin bir öğretim yılı sonunda kazanması beklenen davranışlardır 24. Uzun dönemli amaçlar, bir akademik yıl için belirlenir 25.
    • Kısa dönemli hedef 125. Uzun dönemli hedeflere ulaşmak için kullanılan ara basamaklardır 5. Kısa dönemli hedefler, daha özel ve ayrıntılıdır 5.
    Kısa dönemli hedeflerin dört temel ilkesi vardır 5:
    1. Birey 5. Hedeflenen kişinin ismi yazılır 5.
    2. Davranış 5. Kazanılacak davranış açık, anlaşılır ve gözlenebilir şekilde ifade edilir 5.
    3. Koşul 5. Hedef davranışın öğrenildiğini kabul edebilmek için koşulların ifadesi yer alır 5.
    4. Ölçüt 5. Hedefe ulaşılıp ulaşılmadığını belirlemek için ölçütler belirtilir 5.
    Örnek bir kısa dönemli hedef şu şekilde olabilir 4:
    "Can, öğretim yılının sonunda mevsimlerin özelliklerini öğrenir" ifadesi, uzun dönemli bir amaçtır 4. Bunun için "Can, kış mevsiminin özellikleri sorulduğunda 4 denemenin 3'ünde yardımsız söyler" şeklinde bir kısa dönemli hedef belirlenebilir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Amaç ve hedef arasındaki fark nedir?

    Amaç ve hedef arasındaki temel farklar şunlardır: Amaç, bir sürecin sonunda ulaşmak istenen nokta değil, sürecin kendisidir. Hedef, amaca ulaşmak için belirlenen ölçülebilir ve spesifik adımlardır. Özetle: - Amaç: Büyük resim perspektifi, genel sonuç. - Hedef: Somut, ölçülebilir adımlar.

    Eğitim planlamada amaç ve hedefler nelerdir?

    Eğitim planlamada amaç ve hedefler şunlardır: Amaç. Hedef. Eğitim planlamadaki amaç ve hedeflerin bazı özellikleri şunlardır: Hedefler, eğitimcinin değil, öğrenenin neler yapması gerektiğini ifade etmelidir. Hedef, öğrenenlerin kazanacağı davranışları gösteren bir eylemle ifade edilmelidir. Hedefler açık ve anlaşılır şekilde yazılmalıdır. Hedefler, farklı yorumlara olanak vermemelidir. Hedefler gerçekçi ve ulaşılabilir olmalıdır. Hedefler, gözlemlenebilir ve ölçülebilir olmalıdır. Hedefler, davranışın ne zaman veya hangi şartlarda/durumda görüleceğini belirtmelidir. Hedefler, öğrenme sürecine ve içeriğe değil, öğrenme ürününe dönük olmalıdır. Eğitim planlamadaki amaç ve hedefler, “öğretim hedefleri belirlenir (genelde dikey boyuta yazılır), ders içeriği belirlenir (genelde üst tarafta yer alan yatay boyuta yazılır)” şeklinde bir tabloda özetlenebilir.

    Amaç ve hedef arasındaki fark nedir?

    Amaç ve hedef arasındaki temel farklar şunlardır: Amaç, bir sürecin sonunda ulaşmak istenen nokta değil, sürecin kendisidir. Hedef, amaca ulaşmak için belirlenen ölçülebilir ve spesifik adımlardır. Özetle: - Amaç: Büyük resim perspektifi, genel sonuç. - Hedef: Somut, ölçülebilir adımlar.

    BEP planında uzun dönemli amaç nasıl yazılır?

    BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı) planında uzun dönemli amaç şu şekilde yazılmalıdır: 1. İfade, değerlendirme verilerine dayalı olmalıdır. 2. Bireyin geçmişteki düzeyi ile o anki performans düzeyini yansıtabilmelidir. 3. Ulaşılabilir ve gerçekçi olmalıdır. 4. Öğrencinin o anki yapabildiklerinden daha üst bir durumda olmalıdır. 5. Yıllık amaçlara, öğrencinin gelişim hızına göre tekrar gözden geçirilerek ekleme yapılabilir ya da ifadeler değiştirilebilir. Örnek uzun dönemli amaç: "Can, öğretim yılının sonunda mevsimlerin özelliklerini söyler".

    Uzun vadeli hedefler nelerdir?

    Uzun vadeli hedefler, aylar veya yıllar sonra ulaşmak istenen hedeflerdir. Bazı uzun vadeli hedef örnekleri: geliri artırmak; kârlı olmak veya kârlılığı korumak; müşteri tabanını büyütmek; yeni bir ürün veya hizmet başlatmak; yeni bir ülkeye veya bölgeye genişlemek; kendi işini kurmak; uluslararası bir alanda tanınmış bir uzman olmak. Uzun vadeli hedefler belirlenirken SMART kriterleri göz önünde bulundurulabilir: Specific (Özel). Measurable (Ölçülebilir). Achievable (Ulaşılabilir). Relevant (Gerçekçi). Time-bound (Zaman Tabanlı).

    BEP planında hangi hedefler olmalı okul öncesi?

    Okul öncesi Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) planında yer alması gereken hedefler: Öğrencinin mevcut performansı: Öğrencinin hangi alanlarda güçlü ve desteklenmesi gerektiği belirlenir. Kısa ve uzun dönemli hedefler: Uzun dönemli hedefler, bir öğretim yılı sonunda öğrencinin kazanması beklenen davranışları, kısa dönemli hedefler ise daha küçük adımları oluşturur. Eğitim hizmetleri: Sunulacak özel eğitim hizmetinin süresi, çocuğun katılım düzeyi ve türü belirtilir. Öğretim yöntemleri ve materyaller: Hedeflere ulaşmak için kullanılacak öğretim yöntemleri ve araçlar tanımlanır. Değerlendirme: Hedeflere ne kadar sürede ulaşılacağı ve değerlendirme yöntemleri belirlenir. BEP, özel gereksinimli bireylerin gelişim düzeyine uygun eğitim vererek onların günlük hayatta ve akademik olarak başarılı olmasına yardımcı olmayı amaçlar.

    BEP'te 2 dönem hedefleri nelerdir?

    BEP'te (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı) iki dönem hedefleri, uzun dönemli amaçlar ve kısa dönemli amaçlar olarak ikiye ayrılır. Uzun dönemli amaçlar, bir öğretim yılı sonunda öğrencinin kazanması beklenen davranışlardır. Kısa dönemli amaçlar, uzun dönemli hedeflere ulaşmak için belirlenen araçlardır. BEP, öğrencinin ihtiyaçlarına göre uyarlanabilir ve gerektiğinde güncellenebilir.