Üst düzey ve orta düzey yöneticiler arasındaki temel farklar şunlardır: Üst düzey yöneticiler: - İşletmenin en üstünde yer alırlar ve genel stratejiyi belirlerler. - Çalışmaları genellikle işletme dışına dönüktür ve işletmeyi bir bütün olarak görürler. - Teknik beceri, haberleşme becerisi, insan ilişkileri becerisi, analitik beceri, karar verme becerisi ve kavramsal beceri gibi becerilere sahiptirler. Orta düzey yöneticiler: - Üst düzey yöneticiler tarafından belirlenen amaç ve hedeflerin eyleme dönüştürülebilir planlara dönüştürülmesinden sorumludurlar. - Plan geliştirir, bunları uygulama aşamasına koyar ve yapılanları kontrol ederler. - Üst düzey yönetime geri bildirim sağlarlar ve bölümlerinin işletmenin hedeflerine ulaşmasını sağlarlar.