Türkiye'de eğitim sisteminde yapılan değişikliklerin bazı nedenleri: Avrupa Birliği kriterlerine uyum ve demokratikleşme: 2012 yılında uygulamaya konulan 4+4+4 sistemi, bu hedef çerçevesinde yapılmıştır. Nitelikli eleman ihtiyacı: 2025 yılında liselerde zorunlu eğitim süresinin tartışılmasının nedeni, sanayi, ticaret ve hizmet sektörlerinin nitelikli eleman bulamaması olarak belirtilmiştir. Eğitim modelinin değiştirilmesi: 2005-2006 eğitim yılında yeni ilköğretim müfredatının Avrupa ve ABD'den kopyalanan ders konularıyla uygulanması, Türkiye'nin özgün sosyo-ekonomik koşullarını yansıtmadığı için eleştirilmiştir. Eğitim sisteminde yapılan değişiklikler, genellikle plansız ve programsız bir şekilde, velilere, öğrencilere ve akademik ehil kişilere danışılmadan gerçekleştirilmektedir.