• Buradasın

    Türk Dili ve edebiyatı BEP nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türk Dili ve Edebiyatı Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP), özel gereksinimli öğrencilerin Türk Dili ve Edebiyatı dersinde eğitsel gereksinimlerini karşılamak üzere hazırlanan bireysel eğitim planıdır 23.
    Bu program, öğrencinin güçlü ve zayıf yönlerini belirleyerek, ona özgü bir öğrenme deneyimi sunmayı amaçlar 5. BEP'in içeriğinde öğrencinin mevcut durumu, öğrenme ihtiyaçları, dil bilgisi çalışmaları, önemli eserleri tanıma ve anlatım teknikleri gibi konular yer alır 1.
    BEP, BEP Geliştirme Birimi tarafından hazırlanır ve aile, öğretmen ve ilgili uzmanların iş birliğiyle uygulanır 34.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Türk Dili ve Edebiyatı konuları nelerdir?

    9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı konuları dört ana tema altında toplanmıştır: 1. Sözün İnceliği: Edebiyat dünyasına giriş, estetik değer, yaratıcılık, hayal gücü, imge, sembol ve çağrışım gibi kavramlar. 2. Anlam Arayışı: Edebî eserlerde konu, ana duygu ve ana düşünce gibi unsurların bütünün parçaları olması, metinlerin analizi. 3. Anlamın Yapı Taşları: Metinlerde yapı unsurları (olay, kişi, mekân, zaman) ve bunların metne ve anlama katkısı. 4. Dilin Zenginliği: Türkçenin zengin söz varlığı, üslup kavramı ve edebî metinlerde üslup özelliklerinin tanınması. Ayrıca, diğer konular arasında: - Hikaye, şiir, masal/fabl, roman, tiyatro, biyografi/otobiyografi, mektup/e-posta, günlük/blog yer almaktadır.

    Türk Dili ve Edebiyatı öğretim programı nedir?

    Türk Dili ve Edebiyatı Öğretim Programı, öğrencilerin edebiyatla tanışmalarını ve Türk dilinin inceliklerini keşfetmelerini amaçlayan bir programdır. Programın temel hedefleri şunlardır: - Anlama ve anlatma becerilerinin geliştirilmesi: Okuma, dinleme ve yazma çalışmalarının bütünleştirilmesi. - Estetik zevkin artırılması: Edebî metinler aracılığıyla öğrencilerin estetik algılarının geliştirilmesi. - Disiplinlerarası düşünme: Edebiyatın bilimle ilişkisini fark ettirerek, öğrencilerin farklı alanlar arasında bağlantı kurmalarının sağlanması. Programda yer alan diğer önemli unsurlar: - Zümre çalışmaları: Diğer derslerle iş birliği yapılarak öğrencilere kaynaklık edecek kitaplara yer verilmesi. - Tarihî perspektif: Tarihî bir perspektif kazandıracak konulara yer verilmesi. - 21. yüzyıl becerileri: Eleştirel düşünme, problem çözme, yenilikçilik gibi becerilerin kazandırılması.

    Türk Dili ve Edebiyatı bölümü hangi becerileri kazandırır?

    Türk Dili ve Edebiyatı bölümü öğrencilere çeşitli beceriler kazandırır: 1. Okuma ve Yazma Becerileri: Geniş bir okuma yükü içerir ve öğrencilerden edebi metinleri analiz etmeleri, eleştirel düşünmeleri ve akademik düzeyde yazmaları beklenir. 2. Eleştirel Düşünme ve Analitik Beceriler: Edebi ve dilbilimsel teorileri değerlendirme, argümanları analiz etme ve kendi tezlerini geliştirip savunma yeteneği kazandırır. 3. Sabır ve Detaylara Dikkat: Dil yapısının incelikleri ve edebi eserlerin katmanlı doğası, öğrencilerden detaylara karşı duyarlı olmalarını ve uzun süreli konsantrasyon gerektiren çalışmalar yapmalarını gerektirir. 4. Yaratıcılık ve Açık Fikirlilik: Edebiyat, farklı bakış açılarından eserleri yorumlama ve çeşitli yazınsal teknikleri kullanma imkanı sunar. 5. Yabancı Dil Bilgisi: Güncel araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşlarla iletişim kurabilmek için yabancı dil bilgisi edinimi teşvik edilir. 6. Kültürel ve Sosyal Beceriler: Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılma ve bu etkinliklerin düzenlenmesinde rol alma yeteneği kazandırır.

    11. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı kazanımları nelerdir?

    11. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersinde kazanım olarak aşağıdaki konular ele alınır: 1. Edebiyat ve Toplum İlişkisi: Edebiyatın toplum sorunlarını dile getirmesi ve toplumsal değişime etkisi. 2. Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretleri: Cümlede yazım kurallarının ve noktalama işaretlerinin kullanımı. 3. Hikaye: Cumhuriyet döneminde hikaye örnekleri ve hikaye çeşitleri. 4. Şiir: Tanzimat, Servetifünun, Milli Edebiyat ve Cumhuriyet döneminde şiir örnekleri. 5. Makale: Makale türleri ve yazım kuralları. 6. Sohbet ve Fıkra: Cumhuriyet öncesi ve sonrası sohbet ile fıkra örnekleri. 7. Roman: Cumhuriyet döneminde ve dünya edebiyatında roman örnekleri. 8. Tiyatro: Tiyatro eserleri ve tiyatroda kullanılan terimler. 9. Eleştiri: Edebiyat eleştirisi ve eleştiri örnekleri. 10. Mülakat ve Röportaj: Mülakat ve röportaj örnekleri.

    Türk Dili ve edebiyatı bütüncül değerlendirme nasıl yapılır?

    Türk Dili ve Edebiyatı dersinde bütüncül değerlendirme, öğrencilerin çeşitli beceri ve kazanımlarını dikkate alarak farklı ölçme yöntemleri kullanılarak yapılır. Bu süreçte üç ana değerlendirme türü uygulanır: 1. Tanılayıcı Değerlendirme: Öğrencilerin hedeflenen becerileri kazanmak için ön koşul niteliğindeki bilgi ve becerilere ne düzeyde sahip olduğunu belirler. 2. Biçimlendirici Değerlendirme: Öğrencilerin öğrendiklerini beceriye dönüştürme düzeylerini belirler ve öğrenme sürecini arttırıcı bir role sahiptir. 3. Düzey Belirleyici Değerlendirme: Öğrencilerin dersle ilgili bilgi, beceri ve tutum gibi özelliklere ne düzeyde sahip olduğunu ortaya koyar. Bütüncül değerlendirmede kullanılan diğer yöntemler: - Performansa Dayalı Ölçme: Performans değerlendirme, ürün dosyası değerlendirme, öz ve akran değerlendirme gibi teknikleri içerir. - Geleneksel Ölçme: Açık uçlu, kısa cevaplı, doğru-yanlış vb. madde türlerinden oluşan araçları kapsar. Ayrıca, ders kitabında yer alan ünite değerlendirme çalışmaları da bütüncül değerlendirmeye katkıda bulunur.

    10. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı BEP planı nasıl yapılır?

    10. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Öğrencinin mevcut bilgi düzeyinin analizi. 2. Bireysel hedeflerin belirlenmesi. 3. Özel eğitim materyalleri ve kaynakların sağlanması. 4. İlerleme takibi ve değerlendirme süreçleri. 5. Öğretmen ve aile işbirliğinin sağlanması. BEP planında yer alabilecek bazı kazanımlar ve öğretim yöntemleri: - Şiir, hikaye ve roman türlerini tanıma ve analiz etme. - Makale ve deneme yazma. - Dil bilgisi çalışmaları. - Görsel materyallerle desteklenmiş anlatım.