Buradasın
Türk Dili ve edebiyatı bütüncül değerlendirme nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Türk Dili ve Edebiyatı dersinde bütüncül değerlendirme, öğrencilerin çeşitli beceri ve kazanımlarını dikkate alarak farklı ölçme yöntemleri kullanılarak yapılır 13. Bu süreçte üç ana değerlendirme türü uygulanır:
- Tanılayıcı Değerlendirme: Öğrencilerin hedeflenen becerileri kazanmak için ön koşul niteliğindeki bilgi ve becerilere ne düzeyde sahip olduğunu belirler 1.
- Biçimlendirici Değerlendirme: Öğrencilerin öğrendiklerini beceriye dönüştürme düzeylerini belirler ve öğrenme sürecini arttırıcı bir role sahiptir 1.
- Düzey Belirleyici Değerlendirme: Öğrencilerin dersle ilgili bilgi, beceri ve tutum gibi özelliklere ne düzeyde sahip olduğunu ortaya koyar 1.
Bütüncül değerlendirmede kullanılan diğer yöntemler:
- Performansa Dayalı Ölçme: Performans değerlendirme, ürün dosyası değerlendirme, öz ve akran değerlendirme gibi teknikleri içerir 13.
- Geleneksel Ölçme: Açık uçlu, kısa cevaplı, doğru-yanlış vb. madde türlerinden oluşan araçları kapsar 1.
Ayrıca, ders kitabında yer alan ünite değerlendirme çalışmaları da bütüncül değerlendirmeye katkıda bulunur 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: