• Buradasın

    Türk Dili ve edebiyatı bütüncül değerlendirme nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türk Dili ve Edebiyatı dersinde bütüncül değerlendirme, öğrencilerin çeşitli beceri ve kazanımlarını dikkate alarak farklı ölçme yöntemleri kullanılarak yapılır 13. Bu süreçte üç ana değerlendirme türü uygulanır:
    1. Tanılayıcı Değerlendirme: Öğrencilerin hedeflenen becerileri kazanmak için ön koşul niteliğindeki bilgi ve becerilere ne düzeyde sahip olduğunu belirler 1.
    2. Biçimlendirici Değerlendirme: Öğrencilerin öğrendiklerini beceriye dönüştürme düzeylerini belirler ve öğrenme sürecini arttırıcı bir role sahiptir 1.
    3. Düzey Belirleyici Değerlendirme: Öğrencilerin dersle ilgili bilgi, beceri ve tutum gibi özelliklere ne düzeyde sahip olduğunu ortaya koyar 1.
    Bütüncül değerlendirmede kullanılan diğer yöntemler:
    • Performansa Dayalı Ölçme: Performans değerlendirme, ürün dosyası değerlendirme, öz ve akran değerlendirme gibi teknikleri içerir 13.
    • Geleneksel Ölçme: Açık uçlu, kısa cevaplı, doğru-yanlış vb. madde türlerinden oluşan araçları kapsar 1.
    Ayrıca, ders kitabında yer alan ünite değerlendirme çalışmaları da bütüncül değerlendirmeye katkıda bulunur 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Edebiyat dersi öz değerlendirme nasıl yapılır?

    Edebiyat dersinde öz değerlendirme yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Hedeflerin Belirlenmesi: Hangi kriterler doğrultusunda değerlendirme yapılacağını belirlemek gereklidir. 2. Ders Kaydının Yapılması: Canlı ders veya okuma çalışmaları gibi etkinliklerin kaydedilmesi, dışarıdan bir gözlemci gibi değerlendirme yapabilmek için önemlidir. 3. Kaydı İzleme ve Analiz Etme: Kayıtlar izlenerek iyi ve eksik uygulamalar not edilir. 4. Güçlü ve Zayıf Yönlerin Belirlenmesi: Hangi konularda iyi olunduğu, hangi konularda eksikliklerin olduğu tespit edilir. 5. Planlama ve Uygulama: Zayıf yönleri güçlendirmek için yeni planlar yapılır ve bu planlar uygulanır. Ayrıca, öz değerlendirme dışında akran değerlendirmesi de yapılabilir; bu, öğrencilerin birbirlerinin çalışmalarını değerlendirmesiyle eleştirel düşünme becerilerinin gelişmesine katkıda bulunur.

    Türk Dili ve edebiyatı kazanımları kaç tane?

    Türk Dili ve Edebiyatı dersinin kazanımları üç ana başlık altında toplanmıştır: Okuma, Yazma ve Sözlü İletişim.

    Türk Dili ve Edebiyatı 1 dönem 2 yazılı soruları nasıl olacak?

    Türk Dili ve Edebiyatı 1. dönem 2. yazılı soruları genellikle aşağıdaki türlerden oluşur: 1. Açık uçlu sorular: Öğrencilerin kendi düşüncelerini ve bilgilerini kullanarak cevaplamaları gereken sorular. 2. Kısa cevaplı sorular: Belirli bir konuda kısa bir yanıt gerektiren sorular. Örnek soru kitapçıkları ve çözüm videoları, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayımlanmıştır. Ayrıca, öğretmenlerin kendi ders materyallerine ve geçmiş sınav sorularına da bakılması önerilir.

    Türk Dili ve Edebiyatı öğretim programı nedir?

    Türk Dili ve Edebiyatı Öğretim Programı, öğrencilerin edebiyatla tanışmalarını ve Türk dilinin inceliklerini keşfetmelerini amaçlayan bir programdır. Programın temel hedefleri şunlardır: - Anlama ve anlatma becerilerinin geliştirilmesi: Okuma, dinleme ve yazma çalışmalarının bütünleştirilmesi. - Estetik zevkin artırılması: Edebî metinler aracılığıyla öğrencilerin estetik algılarının geliştirilmesi. - Disiplinlerarası düşünme: Edebiyatın bilimle ilişkisini fark ettirerek, öğrencilerin farklı alanlar arasında bağlantı kurmalarının sağlanması. Programda yer alan diğer önemli unsurlar: - Zümre çalışmaları: Diğer derslerle iş birliği yapılarak öğrencilere kaynaklık edecek kitaplara yer verilmesi. - Tarihî perspektif: Tarihî bir perspektif kazandıracak konulara yer verilmesi. - 21. yüzyıl becerileri: Eleştirel düşünme, problem çözme, yenilikçilik gibi becerilerin kazandırılması.

    Türk Dili ve Edebiyatı konuşma sınavı nasıl oluyor?

    Türk Dili ve Edebiyatı konuşma sınavı genellikle şu adımları içerir: 1. Konu Seçimi: Öğrencilere belirli bir edebi metin veya yazar hakkında konuşmalarını isteyen bir konu verilir. 2. Hazırlık Süresi: Öğrencilere konuyla ilgili bir hazırlık süresi tanınır. Bu süre zarfında metni analiz eder, yazarın tarzını ve tema veya mesajlarını anlarlar. 3. Konuşma Süresi: Öğrencilere 5-10 dakika gibi belirli bir süre verilir ve bu süre içinde konuşmalarını yapmaları beklenir. 4. Değerlendirme: Öğrencilerin konuşma becerileri, edebi metni anlama ve yorumlama yetenekleri, mantıklı bir şekilde düşünme ve argüman geliştirme becerileri değerlendirilir. 5. Ek Sorular ve Tartışma: Sınavı yapan öğretmen veya sınav görevlisi, öğrencilere konuyla ilgili sorular sorabilir veya tartışma başlatabilir.

    Türk Dili ve Edebiyatı konuşma sınavı konuları nelerdir?

    Türk Dili ve Edebiyatı konuşma sınavı konuları genellikle aşağıdaki başlıkları içerir: 1. Genel Konular: Adalet, eğitim, aile, saygı, sevgi, merhamet, gelecek, gençlik, hayat, dostluk, sabır, başarı, sorumluluk, vatanseverlik, yardımseverlik, cömertlik, cesaret, hoşgörü, alçakgönüllülük, empati, özgüven, nezaket, azim, bağlılık, özgürlük, çalışkanlık, çevre bilinci, ahlak, güvenlik. 2. Edebiyat ve Sanat: Şiir okuma, tiyatro metnini canlandırma, bir hikaye oluşturma ve anlatma, bir konuda sunum yapma. 3. Dil ve Anlam: Cümlede anlam ilişkileri, paragrafın anlam ve yapı yönü, düşünceyi geliştirme yolları. 4. Güncel Konular: Yapay zeka, sosyal medyanın etkileri, bağımlılık, su ve karbon ayak izi, israf, zorbalık.

    Türk Dili ve Edebiyatı konuları nelerdir?

    9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı konuları dört ana tema altında toplanmıştır: 1. Sözün İnceliği: Edebiyat dünyasına giriş, estetik değer, yaratıcılık, hayal gücü, imge, sembol ve çağrışım gibi kavramlar. 2. Anlam Arayışı: Edebî eserlerde konu, ana duygu ve ana düşünce gibi unsurların bütünün parçaları olması, metinlerin analizi. 3. Anlamın Yapı Taşları: Metinlerde yapı unsurları (olay, kişi, mekân, zaman) ve bunların metne ve anlama katkısı. 4. Dilin Zenginliği: Türkçenin zengin söz varlığı, üslup kavramı ve edebî metinlerde üslup özelliklerinin tanınması. Ayrıca, diğer konular arasında: - Hikaye, şiir, masal/fabl, roman, tiyatro, biyografi/otobiyografi, mektup/e-posta, günlük/blog yer almaktadır.