• Buradasın

    Türk Dili ve edebiyatı bütüncül değerlendirme nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türk Dili ve Edebiyatı dersinde bütüncül değerlendirme, yazılı anlatım çalışmalarının, güçlüden zayıfa doğru tanımlanmış performans düzeylerine göre bir bütün olarak değerlendirilmesiyle yapılır 5.
    Bütüncül değerlendirmenin bazı özellikleri:
    • Hızlı ve kolay: Yazının geneline bir not vermeyi sağlar 5.
    • Güvenilir: Homojen değerlendirmeci grubu, daha fazla eğitim ve daha fazla değerlendirmeci ile güvenilirliği artar 5.
    • Genel değerlendirme: Yazılı anlatımların bütününe puan verildiği için ayrıntılar konusunda geri bildirim sağlamaz 5.
    Bütüncül değerlendirme, genellikle öğrenci sayısının fazla olduğu veya yazılı anlatımların geniş çaplı değerlendirilmesi gereken durumlarda kullanılır 5.
    Türk Dili ve Edebiyatı dersinde değerlendirme, sadece bütüncül yöntemle yapılmaz; tanılayıcı, biçimlendirici ve düzey belirleyici değerlendirme gibi farklı yöntemler de kullanılır 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Türk Dili ve Edebiyatı konuşma sınavı konuları nelerdir?

    Türk Dili ve Edebiyatı konuşma sınavı konuları arasında şunlar yer alabilir: Son zamanlarda okunan bir kitabın özeti. "Atatürk'ü anlamak ve vatan sevgisi" konusunda düşünceler. Zamanda geri dönülebilse değiştirilecek bir şey. "İç güzellik" kavramı. Sosyal medyanın etkileri. Gelecekteki miras. Günümüz gençliğinin en büyük sorunu. Rol model. Toplumsal kuralların sosyal düzeni sağlama rolü. On yıl sonra olmak istenen yer. Bu konular, sınavın yapıldığı sınıfa ve eğitim kurumuna göre değişiklik gösterebilir.

    Türk Dili ve edebiyatı kazanımları kaç tane?

    Türk Dili ve Edebiyatı dersinin kazanımları üç ana başlık altında toplanmıştır: Okuma, Yazma ve Sözlü İletişim.

    Türk Dili ve Edebiyatı bölümü hangi becerileri kazandırır?

    Türk Dili ve Edebiyatı bölümü, öğrencilere çeşitli beceriler kazandırır: Dil ve edebiyat analizi: Metin çözümleme, edebiyat kuramları ve eleştiri yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. Yazılı ve sözlü iletişim: Etkili sözlü ve yazılı iletişim becerileri. Eleştirel ve analitik düşünme: Düşünceleri söz ve yazı ile etkileyici bir biçimde ifade edebilme ve eleştirel okuma kabiliyeti. Kültürel farkındalık: Türk kültürü, gelenekleri ve tarihi hakkında bilgi sahibi olma. Bilgisayar kullanımı: Dil ve edebiyat uygulamaları için gerekli bilgisayar teknik ve programlarını kullanabilme. Öğretim becerileri: Edebiyat kuramlarını öğretme ve çağdaş öğretim metotlarına hakim olma. Mezunlar, bu beceriler sayesinde eğitim, yayıncılık, medya, araştırma merkezleri ve kamu kurumları gibi çeşitli alanlarda çalışabilirler.

    9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı kazanımları nelerdir?

    9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersinde edinilen bazı kazanımlar şunlardır: Okuma. Konuşma. Yazma. Dinleme/izleme. Dil bilgisi. Ayrıca, metinlerin tür ve üslup özelliklerini belirleme, edebiyat akımlarını tanıma, milli ve evrensel değerleri fark etme gibi kazanımlar da bu dönemde elde edilir.

    Türk dili ve edebiyatı 2. dönem konuları nelerdir?

    Türk dili ve edebiyatı 2. dönem konuları genellikle şu üniteleri içerir: Tiyatro: Cumhuriyet Dönemi'nden üç tiyatro örneği (trajedi, komedi, dram). Biyografi ve Otobiyografi: Cumhuriyet Dönemi'nden bir biyografi ve otobiyografi örneği. Mektup ve E-posta: Cumhuriyet Dönemi'nden bir özel ve bir edebî mektup, iki e-posta örneği. Roman: Cumhuriyet Dönemi Türk edebiyatından iki roman örneği. Dil Bilgisi: Anlatım bozuklukları, imla ve noktalama çalışmaları. Bu konular, 9. sınıf Türk dili ve edebiyatı dersi için örnek olarak verilmiştir. Edebiyat konuları birbirine bağlı olduğu için her konunun anlaşılması önemlidir.

    9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı 2. dönem 1. yazılı değerlendirme formu nasıl yapılır?

    9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı 2. dönem 1. yazılı değerlendirme formu oluşturmak için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: Eskişehir İl Millî Eğitim Müdürlüğü Ölçme Değerlendirme Merkezi. Derslig. Ortaöğretim Genel Müdürlüğü. Türkçe Dersi. Bu kaynaklar, yazılı sınav formatı, soru türleri ve değerlendirme kriterleri hakkında fikir verebilir.

    Türk dili ve edebiyatı hangi konudan kaç soru çıkıyor?

    2025 yılı için Türk dili ve edebiyatı dersinden çıkacak soru sayıları hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, 2024 yılı AYT Türk dili ve edebiyatı sınavında yer alan konular ve yaklaşık soru dağılımları şu şekildedir: Sözcükte anlam: 1 soru. Cümlede anlam: 1 soru. Paragrafta anlam: 4 soru. Şiir bilgisi: 2 soru. Edebi sanatlar: 1 soru. İslamiyet öncesi Türk edebiyatı ve geçiş dönemi: 1 soru. Halk edebiyatı: 2 soru. Divan edebiyatı: 4 soru. Tanzimat edebiyatı: 1 soru. Servet-i Fünun ve Fecr-i Ati edebiyatı: 2 soru. Milli edebiyat: 1 soru. Cumhuriyet dönemi edebiyatı: 3 soru. Edebi akımlar: 1 soru. Toplamda 24 soru sorulmaktadır.