• Buradasın

    Teoman Durali hangi akıma mensup?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Teoman Duralı, çağdaş felsefe akımına mensuptur 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Teoman durali neyi savunur?

    Teoman Duralı'nın savunduğu bazı görüşler: Felsefe-bilim anlayışı: Duralı, felsefe ve bilimin ayrılmaz bir bütünlük oluşturduğunu savunur. Modernleşmeye eleştiri: Modernleşme sürecini 18. yüzyıl Aydınlanma ideolojisine dayandıran Duralı, bu süreçte pozitivizm, mekanizm ve maddeciliğin ön plana çıktığını, sezgiye dayalı metafizik anlayışın göz ardı edildiğini belirtir. İnsanın değeri: İnsanın "can" denilen ruhani yönünün önemli olduğunu ve bu yön kendinden alındığında geriye sadece maddi yönün kaldığını savunur. Evrim ve tekâmül: Evrim kavramının yalnızca biyolojik süreci açıkladığını, insanın hem maddi (beşer) hem de manevi (insan) yönünü kapsayan bütüncül bir anlayış için tekâmül kavramının daha uygun olduğunu savunur. Yerel değerlerin önemi: Genel olarak Duralı, Batı medeniyetine eleştiriler getirir ve bilim, felsefe ile ahlakı tamamen reddetmek yerine, onları yeniden yorumlayıp yerel değerlerle bütünleştirmenin daha yapıcı olduğunu savunur.

    Teoman Duralı'nın felsefesi nedir?

    Teoman Duralı'nın felsefesi, "felsefe-bilim" kavramı üzerine kuruludur ve felsefe ile bilimin birbirinden ayrılamayacağını savunur. Bazı temel görüşleri: Metafizik ve bilim: Metafizik, saf akılla inşa edilir ve deney ile doğa bilimleriyle iç içe yürütülmelidir. Modernleşme eleştirisi: Türkiye'deki modernleşme sürecini Aydınlanma ideolojisine dayandıran Duralı, bu süreçte sezgiye dayalı metafizik anlayışın göz ardı edildiğini ve tarihî ile ruhî derinliğin kaybedildiğini savunur. Kimlik ve kültür: Türk kimliğinin tarihsel sürekliliği açısından dil ve dinin önemini vurgular ve bu mirasın pozitivist akıl tarafından dışlanmasının kimlik krizine yol açtığını belirtir. Evrim ve tekâmül: Evrim kavramının yalnızca biyolojik süreci açıkladığını, insanın hem maddî (beşer) hem de manevî (insan) yönünü kapsayan bütüncül bir anlayış için tekâmül kavramının daha uygun olduğunu savunur.