• Buradasın

    Süreç ve sonuç odaklı değerlendirme arasındaki fark nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Süreç ve sonuç odaklı değerlendirme arasındaki temel farklar şunlardır:
    • Uygulama Zamanı:
      • Süreç odaklı değerlendirme, ders, dönem veya bir sezon süresince, öğrenme ve öğretme süreci boyunca uygulanır 1.
      • Sonuç odaklı değerlendirme, ders, kurs veya sezon sonunda, öğretimsel sürecin sonunda uygulanır 1.
    • Kapsam:
      • Süreç odaklı değerlendirme, sınırlı bir içerik alanını ve yeteneği kapsar 1.
      • Sonuç odaklı değerlendirme, geniş içerik alanlarını ve yetenekleri kapsar 1.
    • Amaç:
      • Süreç odaklı değerlendirme, öğrencilere ve öğretmenlere öğrenmeyi ve öğrenme güçlüklerini belirleme konusunda geri bildirim sağlar 1.
      • Sonuç odaklı değerlendirme, bir ders, konu, ünite veya öğretimsel program sonucunda öğrencilerdeki gelişim düzeyini gösterir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Sonuç odaklı eğitim nedir?

    Sonuç odaklı eğitim, öğrenme süreçlerinden ziyade sonuçlara odaklanan bir eğitim yaklaşımıdır. Sonuç odaklı eğitimin temel ilkeleri: Odak netliği. Geri tasarlama. Yüksek beklentiler. Genişletilmiş fırsatlar. Sonuç odaklı eğitim, pratik becerilere, yeterliliklere ve gerçek dünya uygulamalarına odaklanır.

    Süreç odaklı ölçme araçları nelerdir?

    Süreç odaklı ölçme araçlarından bazıları şunlardır: Performans değerlendirme. Öğrenci günlükleri. Rubrik ölçekler. Gözlem formları. Görüşme. Öğrenci ürün dosyası (Portfolyo). Kavram haritaları. Proje. Poster. Akran/Grup ve Öz değerlendirme. Ayrıca, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayımlanan "Biçimlendirici Değerlendirme Etkinlik Örnekleri" de süreç odaklı ölçme araçları arasında yer alır.

    Beceri odaklı ölçme ve değerlendirme nedir?

    Beceri odaklı ölçme ve değerlendirme, öğrencilerin sadece bilgi düzeylerini değil, aynı zamanda beceri ve yeteneklerini de geliştirmeyi hedefleyen bir eğitim modelinde kullanılan değerlendirme yöntemleridir. Bu tür değerlendirmelerde kullanılan bazı yöntemler şunlardır: Performans görevleri. Portfolyolar (öğrenci ürün dosyası). Öz değerlendirme ve akran değerlendirme. Gözlem ve görüşme formları. Bu yöntemlerle öğrencilerin eleştirel düşünme, iletişim, problem çözme, işbirliği ve teknoloji kullanma gibi becerileri geliştirilir.

    Süreç odaklı değerlendirme fasikülü nedir?

    Süreç odaklı değerlendirme fasikülü, öğrencilerin eğitim süreçlerindeki gelişimlerini takip etmek amacıyla hazırlanmış çalışma materyalleridir. Bu fasiküllerde, geleneksel değerlendirme yöntemlerinin (boşluk doldurma, doğru-yanlış soruları vb.) yerine tanılayıcı dallanmış ağaç, kavram haritaları, balık kılçığı, çalışma yaprağı, kelime ilişkilendirme gibi alternatif değerlendirme yöntemleri kullanılır. Millî Eğitim Bakanlığı, ilkokul 1. sınıf öğrencileri için Türkçe, matematik ve hayat bilgisi derslerine yönelik süreç odaklı öğrenme çıktılarına uygun fasiküller hazırlamıştır.

    Süreç odaklı olmak ne demek?

    Süreç odaklı olmak, bir girdiyi alıp ara değer ekleyerek sonuca ulaşan, bir ürün veya hizmetin ortaya konmasını sağlayan etkinlikler dizisini (süreci) temel almak anlamına gelir. Süreç odaklı yaklaşımın bazı temel ilkeleri: Şartları anlamak ve yerine getirmek. Katma değer yaratma. Sürekli iyileştirme. Sistematik tanımlama ve ölçümleme. Sorumlulukların belirlenmesi. Risklerin değerlendirilmesi.

    Sonuç odaklı yaklaşım nasıl uygulanır?

    Sonuç odaklı yaklaşımın uygulanması için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Net ve ölçülebilir hedefler belirleme. 2. Strateji geliştirme. 3. İlerlemeyi izleme. 4. Veri odaklı karar alma. 5. Hesap verebilirlik. Sonuç odaklı yaklaşım, iş dünyasında projelerin ve görevlerin başarılı bir şekilde tamamlanmasını sağlar.

    Eğitimde değerlendirme türleri nelerdir?

    Eğitimde kullanılan bazı değerlendirme türleri: Ölçüte göre değerlendirme: Mutlak değerlendirme. Bağıl değerlendirme. Amaca göre değerlendirme: Tanıma ve yerleştirmeye dönük (diagnostik) değerlendirme. Biçimlendirme ve yetiştirmeye dönük (formatif) değerlendirme. Düzey belirleme ve değer biçmeye dönük (summatif) değerlendirme. Ayrıca, portfolyoya dayalı durum belirleme, performansa dayalı durum belirleme gibi alternatif değerlendirme yöntemleri de bulunmaktadır.