• Buradasın

    Şubat ayı için hangi kazanım ve göstergeler?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Şubat ayı için okul öncesi eğitim programında aşağıdaki kazanım ve göstergeler öne çıkmaktadır:
    Bilişsel Gelişim:
    • Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir 13.
    • Kazanım 2: Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur 14.
    • Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar 12.
    • Kazanım 4: Nesneleri sayar 12.
    Dil Gelişimi:
    • Kazanım 2: Sesini uygun kullanır 14.
    • Kazanım 3: Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar 14.
    Sosyal ve Duygusal Gelişim:
    • Kazanım 12: Değişik ortamlardaki kurallara uyar 13.
    Motor Gelişim:
    • Kazanım 3: Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar 14.
    Öz Bakım Becerileri:
    • Kazanım 4: Yeterli ve dengeli beslenir 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kazanım ve göstergeler nasıl belirlenir?

    Kazanım ve göstergeler, çocukların gelişim alanlarını desteklemek amacıyla belirlenir. Bu süreçte şu adımlar izlenir: Çocukların gelişim düzeylerinin belirlenmesi. İlgi ve gereksinimlerin dikkate alınması. Hedeflerin belirlenmesi. Göstergelerin oluşturulması. Kazanım ve göstergeler, farklı eğitim programları ve yaş gruplarına göre değişiklik gösterebilir. Kazanım ve göstergeler hakkında daha fazla bilgi edinmek için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: milliyet.com.tr. acevokuloncesi.org. youtube.com.

    Kazanım ve göstergeler nelerdir?

    Kazanım ve göstergeler, çocukların gelişim alanlarını desteklemek ve onların bilgi, beceri ve yetkinliklerini belirlemek amacıyla kullanılır. Bazı kazanım ve gösterge örnekleri: Bilişsel gelişim: Kazanım 4: Nesneleri sayar. Kazanım 17: Neden-sonuç ilişkisi kurar. Sosyal-duygusal gelişim: Kazanım 4: Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar. Kazanım 10: Sorumluluklarını yerine getirir. Motor gelişim: Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. Kazanımlar ve göstergeler, çocukların gelişim düzeylerine, ilgi ve gereksinimlerine göre planlanır.

    Şubat ayının özellikleri nelerdir?

    Şubat ayının bazı özellikleri: Gün Sayısı: Artık yıllarda 29, diğer yıllarda 28 gün çeker. Burçlar: 1-18 Şubat tarihleri arasında doğanlar Kova burcu, 19-29 Şubat tarihleri arasında doğanlar ise Balık burcu olur. Gökyüzü Olayları: Şubat ayında Ay, Venüs, Jüpiter ve Satürn gibi gök cisimleri görülebilir. Astrolojik Etkiler: 2025 yılı Şubat ayında, Balık burcunda gezegenlerin hizalanması, duygusal ve sezgisel bir dönemin başlangıcına işaret eder. Şubat ayı, aynı zamanda "küçük ay" veya "gücük ay" olarak da anılır.

    Kazanım ve göstergeler son hafta yapılır mı?

    Kazanım ve göstergeler, eğitim sürecinin son haftasında da yapılabilir. Kazanımlar, çocukların ulaşması gereken bilgi, beceri ve yetkinlikleri tanımlar ve bu, sürecin her aşamasında hedeflenmelidir. Örneğin, "Nesne/durum/olaya dikkatini verir" gibi bir bilişsel gelişim kazanımı, son hafta yapılacak bir etkinlikte "Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır" ve "Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar" gibi göstergelerle değerlendirilebilir.

    Şubat ayı kazanım sınavı nedir?

    Şubat ayı kazanım sınavı ifadesi farklı bağlamlarda farklı anlamlar içerebilir. Kazanım testleri. Kazanım tarama sınavı. Kazanım değerlendirme uygulaması.

    Kazanım göstergeleri nasıl yazılır?

    Kazanım göstergeleri yazılırken şu kurallara dikkat edilmelidir: Erişilebilirlik ve ölçülebilirlik: Öğrenci tarafından erişilebilir olmalı ve öğretim üyesi tarafından gözlemlenebilmeli/ölçülebilmelidir. Kolay anlaşılabilirlik: Karmaşık cümleler içermemeli, kolay anlaşılmalıdır. Tek fiil kullanımı: Her kazanım için tek bir fiil kullanılmalıdır. Örnek bir kazanım göstergesi: "Nesne/varlıkları rengine göre ayırt eder, eşleştirir". Kazanım ve göstergeler, çocukların gelişimsel özellikleri dikkate alınarak seçilir ve belirli bir gelişim alanını destekleyecek şekilde açıkça yazılır.

    36-48 ay kazanım ve göstergeler nelerdir?

    36-48 ay arasındaki çocuklar için bazı kazanım ve göstergeler şunlardır: Bilişsel gelişim: Zıt kavramları ayırt eder. 1’den 10’a kadar sayar. Üç küple köprü yapar. Renkleri tanır ve eşleştirir. Modele bakarak iki nesneden oluşan örüntüyü devam ettirir. Dil gelişimi: 3-4 sözcüklü cümleler kurar. Neden, nasıl, kim gibi sorular sorar. Geçmiş zaman ifadelerini kullanır. Konuşmalarında sıfat kullanır. Art arda verilen üç yönergeyi yerine getirir. Sosyal-duygusal gelişim: Grup oyunlarına katılır. Sırasını bekler. Duygularını ifade eder. Başkalarının duygusal ifadelerini fark eder. Yetişkin denetiminde kurallara uyar. Kaba motor gelişim: Çift ayakla yerinde sıçrar. Tek ayak üzerinde sıçrar. Durduğu noktadan çift ayak öne doğru atlar. Topu iki eliyle hedefe atar. Durduğu yerde ayakla sabit topa vurur. İnce motor gelişim: Sıvıları kaptan kaba boşaltır. Yumuşak malzemeleri kullanarak şekiller oluşturur. Baskı ve yapıştırma işlerini yapar. Daire şeklini çizer. Sekiz küple kule yapar.