• Buradasın

    Kazanım ve göstergeler son hafta yapılır mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kazanım ve göstergeler, eğitim sürecinin son haftasında da yapılabilir. Kazanımlar, çocukların ulaşması gereken bilgi, beceri ve yetkinlikleri tanımlar ve bu, sürecin her aşamasında hedeflenmelidir 12. Göstergeler ise kazanımların gözlenebilir hâlidir ve etkinlik planlamasında öğretmenlere yol gösterir 1.
    Örneğin, "Nesne/durum/olaya dikkatini verir" gibi bir bilişsel gelişim kazanımı, son hafta yapılacak bir etkinlikte "Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır" ve "Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar" gibi göstergelerle değerlendirilebilir 2.

    Konuyla ilgili materyaller

    Kazanım ve göstergeler nasıl belirlenir?

    Kazanım ve göstergeler, çocukların gelişim alanlarını desteklemek amacıyla belirlenir. Bu süreçte şu adımlar izlenir: Çocukların gelişim düzeylerinin belirlenmesi. İlgi ve gereksinimlerin dikkate alınması. Hedeflerin belirlenmesi. Göstergelerin oluşturulması. Kazanım ve göstergeler, farklı eğitim programları ve yaş gruplarına göre değişiklik gösterebilir. Kazanım ve göstergeler hakkında daha fazla bilgi edinmek için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: milliyet.com.tr. acevokuloncesi.org. youtube.com.

    Kazanım ve göstergeler nelerdir?

    Kazanım ve göstergeler, çocukların gelişim alanlarını desteklemek ve onların bilgi, beceri ve yetkinliklerini belirlemek amacıyla kullanılır. Bazı kazanım ve gösterge örnekleri: Bilişsel gelişim: Kazanım 4: Nesneleri sayar. Kazanım 17: Neden-sonuç ilişkisi kurar. Sosyal-duygusal gelişim: Kazanım 4: Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar. Kazanım 10: Sorumluluklarını yerine getirir. Motor gelişim: Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. Kazanımlar ve göstergeler, çocukların gelişim düzeylerine, ilgi ve gereksinimlerine göre planlanır.

    36-48 ay kazanım ve göstergeler nelerdir?

    36-48 ay arasındaki çocuklar için bazı kazanım ve göstergeler şunlardır: Bilişsel gelişim: Zıt kavramları ayırt eder. 1’den 10’a kadar sayar. Üç küple köprü yapar. Renkleri tanır ve eşleştirir. Modele bakarak iki nesneden oluşan örüntüyü devam ettirir. Dil gelişimi: 3-4 sözcüklü cümleler kurar. Neden, nasıl, kim gibi sorular sorar. Geçmiş zaman ifadelerini kullanır. Konuşmalarında sıfat kullanır. Art arda verilen üç yönergeyi yerine getirir. Sosyal-duygusal gelişim: Grup oyunlarına katılır. Sırasını bekler. Duygularını ifade eder. Başkalarının duygusal ifadelerini fark eder. Yetişkin denetiminde kurallara uyar. Kaba motor gelişim: Çift ayakla yerinde sıçrar. Tek ayak üzerinde sıçrar. Durduğu noktadan çift ayak öne doğru atlar. Topu iki eliyle hedefe atar. Durduğu yerde ayakla sabit topa vurur. İnce motor gelişim: Sıvıları kaptan kaba boşaltır. Yumuşak malzemeleri kullanarak şekiller oluşturur. Baskı ve yapıştırma işlerini yapar. Daire şeklini çizer. Sekiz küple kule yapar.

    Aylık plan hazırlarken hangi kazanım ve göstergeler dikkate alınır?

    Aylık plan hazırlarken dikkate alınması gereken kazanım ve göstergeler şunlardır: Çocukların yaş ve gelişim düzeyleri. Her gelişim alanından kazanım ve göstergeler. Okul Öncesi Eğitim Programı'ndaki kazanımlar ve göstergeler. O aya ait belirli gün ve haftalar. Ayrıca, aylık planda yer verilen kazanım, gösterge ve kavramlara çocukların ne derece ve nasıl ulaştıklarının belirlenmesi için o ay hangi gözlem kayıt araçlarının kullanılacağı ve değerlendirmelerin nasıl yapılacağı da yazılmalıdır.

    Kazanım göstergeleri nasıl yazılır?

    Kazanım göstergeleri yazılırken şu kurallara dikkat edilmelidir: Erişilebilirlik ve ölçülebilirlik: Öğrenci tarafından erişilebilir olmalı ve öğretim üyesi tarafından gözlemlenebilmeli/ölçülebilmelidir. Kolay anlaşılabilirlik: Karmaşık cümleler içermemeli, kolay anlaşılmalıdır. Tek fiil kullanımı: Her kazanım için tek bir fiil kullanılmalıdır. Örnek bir kazanım göstergesi: "Nesne/varlıkları rengine göre ayırt eder, eşleştirir". Kazanım ve göstergeler, çocukların gelişimsel özellikleri dikkate alınarak seçilir ve belirli bir gelişim alanını destekleyecek şekilde açıkça yazılır.

    1 dönem kazanım değerlendirme ne zaman yapılır?

    2025 yılı için 1. dönem kazanım değerlendirmelerinin ne zaman yapılacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, genel olarak kazanım değerlendirmelerinin yapıldığı zaman dilimleri şu şekildedir: 1. dönem 1. sınavlar: Ekim ayı son haftası - Kasım ayı ilk haftası. 1. dönem 2. sınavlar: Aralık ayı son haftası - Ocak ayı ilk haftası. Kazanım değerlendirmelerinin tarihleri, öğretim yılı başında okullar tarafından e-Okul üzerinden ilan edilir.

    Haftalık kazanım denemesi ne işe yarar?

    Haftalık kazanım denemeleri, öğrencilerin her hafta işlenen kazanımları pekiştirmelerine ve sınava eksiksiz bir şekilde hazırlanmalarına yardımcı olur. Bu denemelerin bazı faydaları: Eleştirel ve analitik düşünme: Tablo, grafik ve görsel yorumlama, mantık ve muhakeme becerilerinin gelişmesine katkı sağlar. Konu kavrama: Öğrenilenlerin pekiştirilmesini ve konunun daha iyi anlaşılmasını sağlar. Soru çözme stratejisi geliştirme: Farklı soru tiplerini çözme stratejisi kazandırmaya yardımcı olur. Eksiklerin tespiti: Optik okuma ile hangi kazanımlardan eksiklerin olduğunu gösterir.