Medula, Türkiye'de genel sağlık sigortası ile sağlık tesisleri arasında, sağlık tesislerinin iç süreçlerine müdahale etmeksizin fatura bilgisini elektronik olarak toplamak ve hizmet bedelinin ödenmesini gerçekleştirmek için oluşturulmuş bütünleşik bir sistemdir. Medula sistemi, farklı birimler tarafından çeşitli amaçlarla kullanılır: Hastaneler: Sevk, rapor, fatura ve ödeme gibi işlemlerin idaresi ve takibi için. Doktorlar: Hastalar için e-reçete yazma, reçeteleri kontrol etme ve geçmiş döneme ait ilaç takibi yapma amacıyla. Eczaneler: Sigortalılara ait reçetelerin faturalandırılması ve geri ödeme alınması için. Optisyenler: Hastalara yazılan e-reçete takibi yapma ve ilaç israfından kaçınmak için geçmiş döneme ait ilaç kullanımını görüntüleme amacıyla.