• Buradasın

    Sınırlar rehberlik planı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Sınırlar rehberlik planı, öğrencilerin kendilerini tanımalarına, duygularının farkına varmalarına ve sosyal ortamlarda sağlıklı ilişkiler kurabilmelerine yardımcı olmak amacıyla hazırlanan yapılandırılmış bir plandır 3.
    Bu plan genellikle aşağıdaki unsurları içerir:
    1. Rehberlik Etkinlikleri: Sosyal beceriler, problem çözme, öz disiplin gibi alanlarda öğrencilerin gelişimini destekleyen çeşitli etkinlikler 12.
    2. Bireysel Destek: Öğrencilerin kişisel ihtiyaçlarına göre düzenlenen bireysel danışmanlık hizmetleri 12.
    3. Grup Çalışmaları: Öğrencilerin grup içinde etkileşimlerini artırarak sosyal becerilerini geliştirmeleri için yapılan çalışmalar 3.
    4. Değerlendirme ve Geri Bildirim: Rehberlik planlarının etkinliğini değerlendirmek ve gerekli değişiklikleri yapmak için yapılan süreçler 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Sınıf rehberlik planı dönem sonu ne yapılır?

    Sınıf rehberlik planı dönem sonunda şu adımlar izlenir: 1. Kazanımların Değerlendirilmesi: Yıllık planda yer alan kazanımların gerçekleştirilip gerçekleştirilemediği değerlendirilir. 2. Uygulanan Envanterlerin ve Çalışmaların Özeti: Öğrenci tanıma çalışmaları, uygulanan anketler ve diğer rehberlik faaliyetleri özetlenir. 3. Rehberlik Faaliyetlerinin Raporlanması: Psikolojik danışma ve rehberlik servisine yönlendirilen öğrenci ve veliler ile yapılan görüşmeler raporlanır. 4. Velilere Yönelik Faaliyetlerin Değerlendirilmesi: Velilere yapılan toplantı ve bireysel görüşmeler değerlendirilir. 5. Karşılaşılan Güçlükler ve Çözüm Önerileri: Sınıf rehberlik çalışmalarında karşılaşılan zorluklar ve çözüm önerileri belirtilir. Bu raporlar, sınıf rehberlik dosyasında ve okul idaresi ya da rehberlik servisi tarafından muhafaza edilir.

    1 dönem rehberlik planı nasıl değerlendirilir?

    1. dönem rehberlik planının değerlendirilmesi için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. İhtiyaç Analizi: Öğrencilerin bireysel ve grup olarak ihtiyaçlarının belirlenmesi. 2. Hedef Belirleme: Rehberlik hizmetlerinin hedeflerinin, öğrencilerin gelişim alanlarına yönelik olarak somut ve ölçülebilir şekilde belirlenmesi. 3. Planlama ve Programlama: Belirlenen hedeflere ulaşmak için yapılacak rehberlik etkinliklerinin ve aktivitelerin planlanması. 4. Uygulama: Planlanan rehberlik etkinliklerinin ve destek hizmetlerinin uygulanması. 5. Değerlendirme ve Geri Bildirim: Rehberlik planlarının etkinliğinin değerlendirilmesi ve gerekli değişikliklerin yapılması. Ayrıca, dönem sonu ve yılsonu rehberlik faaliyetleri raporları hazırlanarak, bu raporlar "MEBBİS E-Rehberlik" sistemine girilir ve okul müdürünün onayıyla il/ilçe RAM'a gönderilir.

    Aylık rehberlik planı ne zaman yapılır?

    Aylık rehberlik planı, eğitim öğretim yılı başında hazırlanır.

    2. dönem rehberlik planı ne zaman yapılır?

    2. dönem rehberlik planı, eğitim öğretim yılının ikinci döneminin başında yapılır.

    1 dönem rehberlik çalışmaları nelerdir?

    1. dönem rehberlik çalışmaları kapsamında aşağıdaki faaliyetler yer alabilir: 1. Öğrenci Tanıma Fişleri ve Dosyaları: Öğrencilerin özelliklerini belirlemek için fiş ve dosyaların tutulması. 2. Test ve Envanter Uygulamaları: İhtiyaç duyulan durumlarda uygun test ve envanterlerin uygulanması. 3. Oryantasyon Çalışmaları: Okula yeni başlayan öğrencilere okul ve çevresinin tanıtılması. 4. Veli Bilgilendirme Seminerleri: TEOG süreci ve rehberlik hizmetleri hakkında velilere sunum yapılması. 5. Akran Baskısı ve Teknoloji Bağımlılığı Seminerleri: Öğrencilerin akran baskısı ve teknoloji bağımlılığı konularında farkındalık kazanmaları için çalışmalar yapılması. 6. Bireysel ve Grup Görüşmeleri: Öğrencilerle bireysel ve grup halinde danışmanlık yapılması. 7. Sınav Analizleri ve Başarı Belgeleri: Öğrencilerin sınav sonuçlarının değerlendirilmesi ve başarı belgelerinin verilmesi.

    Rehberlik dosyası içinde neler olmalı?

    Rehberlik dosyası içinde olması gerekenler şunlardır: 1. Yıllık Sınıf Rehberlik Planı. 2. Sınıf Listesi. 3. Öğrenci Tanıma Fişleri. 4. Rehberlik Etkinlikleri ve Raporları. 5. Devamsızlık Takip Listesi. 6. Veli Toplantı Tutanakları. 7. Ev Ziyaret Formları. Bu belgeler, sınıf rehber öğretmenlerinin yıl içerisinde yürüteceği rehberlik faaliyetlerini ve sınıf rehberlik dokümanlarını dosyalamak için gereklidir.

    Psikolojik danışma ve rehberlik çalışmaları kaça ayrılır?

    Psikolojik danışma ve rehberlik çalışmaları genel olarak 12 ana türe ayrılır: 1. Psikolojik Danışma Hizmetleri: Bireylerin kişisel, sosyal, akademik ve mesleki konularda gelişimlerini destekler. 2. Bireyi Tanıma Hizmetleri: Bireyin yeteneklerini, kişilik özelliklerini ve ilgi alanlarını tanıma. 3. Bilgi Toplama ve Sunma: Öğrencilere eğitsel, mesleki ve kişisel sosyal bilgiler sunma. 4. Yöneltme ve Yerleştirme: Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine uygun okullara ve programlara yönlendirilmesi. 5. İzleme: Sunulan rehberlik hizmetlerinin etkinliğinin değerlendirilmesi. 6. Oryantasyon: Okula yeni başlayan öğrencilerin çevreye uyum sağlaması için yapılan yardımlar. 7. Sevk: Sorunun okul sınırlarını aşması durumunda öğrenciyi ilgili yerlere yönlendirme. 8. Program-Plan Hazırlama: Rehberlik hizmetlerinde kullanılacak programların ve planların hazırlanması. 9. Müşavirlik-Konsültasyon: Öğretmen, yönetici ve velilere rehberlik hizmetleri konusunda bilgilendirme. 10. Araştırma-Değerlendirme: Rehberlik faaliyetlerinin değerlendirilmesi ve yeni çalışmaların planlanması. 11. Çevre ile İlişkiler: Okul çevresinin öğrenciler üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerinin incelenmesi. 12. Veli ile İlişkiler: Velilere öğrencilerin gelişim özellikleri ve başarıları hakkında bilgilendirme.