Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Reggio Emilia yaklaşımı, 1970 yılında İtalya'daki okul öncesi eğitim kurumlarında reform yapmak amacıyla geliştirilen bir eğitim programıdır 1.
Temel ilkeleri:
- Çocuk bir lider olarak algılanır: Çocukların doğuştan yetenekli, kendini yönetebilir ve meraklı oldukları varsayılır 13.
- Çevre üçüncü öğretmendir: Çevre, çocukların gelişimini desteklemek üzere zengin materyallerle düzenlenir 13.
- Öğretmen bir rehberdir: Öğretmenler, problem durumları yaratarak çocuklarla birlikte öğrenme yaşantıları oluştururlar 13.
- Dokümantasyon bir iletişim aracıdır: Çocukların ve öğretmenlerin gelişiminin belgelenmesi, öğrenme deneyimlerini izlemek için kullanılır 13.
- Aile bir ortak olarak algılanır: Ailenin çocuğun eğitim sürecine katılımı önemsenir 13.
Bu yaklaşım, çocukların aktif katılımını teşvik eder ve onların entelektüel gelişimlerini çeşitli etkinlikler aracılığıyla destekler 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: