Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Reggio Emilia yaklaşımının dokuz temel ilkesi şunlardır:
- Çocuk bir lider olarak algılanır 12. Çocukların doğuştan yetenekli, kendini yönetebilir ve değerli oldukları varsayılır 12.
- Çocuk bir işbirlikçi (ortak) olarak algılanır 12. Çocukların birbirleri, aileleri, öğretmenleri ve toplumdaki diğer bireylerle etkileşim içinde olması önemlidir 12.
- Çocuk bir iletişimci olarak algılanır 12. Çocukların yaptıkları etkinlikler ile entelektüel gelişimleri desteklenir 12.
- Çevre üçüncü öğretmendir 12. Çevre, çocukların gelişimini desteklemek üzere zengin materyallerle düzenlenmelidir 12.
- Öğretmen bir ortak, bir rehberdir 12. Öğretmenler, problem durumları yaratarak çocuklarla birlikte öğrenme yaşantıları oluştururlar 12.
- Öğretmen aynı zamanda bir araştırmacıdır 12. Öğretmenler, çocuklarla ilgili dokümanları oluşturmada ve diğer öğretmenlerle etkileşimde bir araştırmacı olarak görürler kendilerini 12.
- Belgelendirme bir iletişim aracıdır 12. Belgelendirme, ailelere çocuklarının gelişimleri hakkında bilgi vermek ve çocuklara kendi çalışmalarının değerli olduğunu göstermek için yapılır 12.
- Aile bir ortak olarak algılanır 12. Ailenin, çocuğun öğrenme deneyimlerine ve okul yaşantısına katılımı önemsenir 12.
- Organizasyon temeldir 12. Reggio Emilia yaklaşımının uygulandığı okullarda günlük etkinlikler ve çocukların değerlendirilmesi iyi bir organizasyonu gerektirir 12.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: