• Buradasın

    Reggio'nun 10 ilkesi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Reggio Emilia yaklaşımının dokuz temel ilkesi şunlardır:
    1. Çocuk bir lider olarak algılanır 12. Çocukların doğuştan yetenekli, kendini yönetebilir ve değerli oldukları varsayılır 12.
    2. Çocuk bir işbirlikçi (ortak) olarak algılanır 12. Çocukların birbirleri, aileleri, öğretmenleri ve toplumdaki diğer bireylerle etkileşim içinde olması önemlidir 12.
    3. Çocuk bir iletişimci olarak algılanır 12. Çocukların yaptıkları etkinlikler ile entelektüel gelişimleri desteklenir 12.
    4. Çevre üçüncü öğretmendir 12. Çevre, çocukların gelişimini desteklemek üzere zengin materyallerle düzenlenmelidir 12.
    5. Öğretmen bir ortak, bir rehberdir 12. Öğretmenler, problem durumları yaratarak çocuklarla birlikte öğrenme yaşantıları oluştururlar 12.
    6. Öğretmen aynı zamanda bir araştırmacıdır 12. Öğretmenler, çocuklarla ilgili dokümanları oluşturmada ve diğer öğretmenlerle etkileşimde bir araştırmacı olarak görürler kendilerini 12.
    7. Belgelendirme bir iletişim aracıdır 12. Belgelendirme, ailelere çocuklarının gelişimleri hakkında bilgi vermek ve çocuklara kendi çalışmalarının değerli olduğunu göstermek için yapılır 12.
    8. Aile bir ortak olarak algılanır 12. Ailenin, çocuğun öğrenme deneyimlerine ve okul yaşantısına katılımı önemsenir 12.
    9. Organizasyon temeldir 12. Reggio Emilia yaklaşımının uygulandığı okullarda günlük etkinlikler ve çocukların değerlendirilmesi iyi bir organizasyonu gerektirir 12.

    Konuyla ilgili materyaller

    Reggio Emilia yaklaşımı nedir?

    Reggio Emilia yaklaşımı, 1970 yılında İtalya'daki okul öncesi eğitim kurumlarında reform yapmak amacıyla geliştirilen bir eğitim programıdır. Temel ilkeleri: 1. Çocuk bir lider olarak algılanır: Çocukların doğuştan yetenekli, kendini yönetebilir ve meraklı oldukları varsayılır. 2. Çevre üçüncü öğretmendir: Çevre, çocukların gelişimini desteklemek üzere zengin materyallerle düzenlenir. 3. Öğretmen bir rehberdir: Öğretmenler, problem durumları yaratarak çocuklarla birlikte öğrenme yaşantıları oluştururlar. 4. Dokümantasyon bir iletişim aracıdır: Çocukların ve öğretmenlerin gelişiminin belgelenmesi, öğrenme deneyimlerini izlemek için kullanılır. 5. Aile bir ortak olarak algılanır: Ailenin çocuğun eğitim sürecine katılımı önemsenir. Bu yaklaşım, çocukların aktif katılımını teşvik eder ve onların entelektüel gelişimlerini çeşitli etkinlikler aracılığıyla destekler.