Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Rapor formatları dört ana kategoriye ayrılır:
- Bilgi Veren Raporlar: İşletmelerde sıkça kullanılan, üretim miktarı, kalite, insan kaynakları gibi konuları ele alan raporlardır 1. Genellikle planlama ve karar verme süreçlerine yardımcı olmak için yöneticilere sunulur 1.
- Analiz Raporları: Gerçekleri ve gerçekle ilgili nedenleri araştırmak ve ortaya çıkarmak amacıyla yazılır 1. Piyasa, pazar araştırması ve sektör analizleri gibi detaylı araştırmaları içerir 1.
- İkna Amaçlı Raporlar: Bir şikayet veya tartışma konusu ile ilgili bilgi vererek tek taraflı kamuoyu oluşmasını engellemeyi hedefler 1.
- Kaynaklara Göre Hazırlanan Raporlar: Ar-ge raporları, satış birimi raporları, yıllık faaliyet raporları ve yönetim organizasyon raporları gibi, belirli konularda eldeki kaynak veriler baz alınarak hazırlanan raporlardır 1.
Akademik rapor formatları ise şu bölümleri içerir:
- Başlık Sayfası: Yazarın adı, bağlı olduğu kuruluş ve iletişim bilgilerini içerir 4.
- İçindekiler: Raporun bölüm ve alt başlıklarını listeler 45.
- Özet: Raporun ana fikrini yarım sayfayı geçmeyecek şekilde belirtir 15.
- Giriş: Konunun tanıtıldığı kısımdır 4.
- Gelişme: Konunun açıklandığı, örneklendiği ve çözümlendiği en uzun bölümdür 1.
- Sonuç: Konunun sonuçlandırıldığı kısımdır 1.
- Bibliyografya: Kullanılan kaynakların belirtildiği bölümdür 1.
- Ekler: Araştırma veya incelemeyi destekleyen ek bilgiler içerir 15.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: