• Buradasın

    Özel okul öğretmenleri uzman öğretmenlik sınavına girebilir mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, özel okul öğretmenleri uzman öğretmenlik sınavına girebilirler 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Başöğretmen ve uzman öğretmenlik eğitimleri nasıl izlenir?

    Başöğretmen ve uzman öğretmenlik eğitimleri, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA) üzerinden sunulmaktadır. Eğitimlere katılmak için: 1. MEBBİS girişi yaparak başvuru modülünden eğitime kaydolmak gerekmektedir. 2. Eğitim videoları, https://www.oba.gov.tr adresinden erişilebilir. Eğitim programı 27 Aralık 2024 - 15 Nisan 2025 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir.

    Uzman öğretmenlik ve başöğretmenlik sınavı kalktı mı?

    Evet, uzman öğretmenlik ve başöğretmenlik sınavları kaldırılmıştır. 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren, bu unvanlara erişmek için sadece belirlenen eğitimleri tamamlamak yeterli olacaktır.

    Uzman öğretmenlik ve başöğretmenlik farkı nedir?

    Uzman öğretmenlik ve başöğretmenlik arasındaki farklar şunlardır: 1. Mesleki Deneyim: Uzman öğretmenler, belirli bir süre görev yaptıktan sonra uzman öğretmen unvanını alırken, başöğretmenler daha fazla deneyim ve uzmanlık gerektirir. 2. Görev Tanımları: Uzman öğretmenler genellikle ders verme, öğrencilere rehberlik etme ve eğitim projelerine katılma gibi görevlere sahipken, başöğretmenler ayrıca öğretmenlere rehberlik etme, eğitim sistemini geliştirme ve yeniliklerin uygulanmasını sağlama gibi daha geniş sorumluluklara sahiptir. 3. Liderlik ve Yönetim: Başöğretmenler, eğitim süreçlerinin yönetiminde aktif rol alır ve öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkı sağlar. 4. Unvan ve Maaş: Başöğretmenler, daha yüksek bir maaş ve bir derece artışı hakkına sahiptir.

    Uzman öğretmenlik ve başöğretmenlik yönetmeliği nedir?

    Uzman Öğretmenlik ve Başöğretmenlik Yönetmeliği, öğretmenlerin kariyer basamaklarını belirleyen ve mesleki gelişimlerine katkı sağlayan düzenlemeleri içeren bir yönetmeliktir. Yönetmeliğin bazı temel maddeleri: - Uzman Öğretmenlik: Öğretmenlikte en az 10 yıl görev yapmış olanlar, "Uzman Öğretmenlik Eğitim Programını" başarıyla tamamladıktan sonra uzman öğretmen unvanına sahip olabilir. - Başöğretmenlik: Öğretmenlikte 20 yılını doldurmuş olanlar, "Başöğretmenlik Eğitim Programını" başarıyla tamamlamaları halinde başöğretmen olabilir. - Eğitim Programı: Eğitim programının içeriği ve yöntemi Bakanlık tarafından belirlenir, yüz yüze veya uzaktan öğretim şeklinde uygulanabilir. - Değerlendirme: Eğitim programına başvuran öğretmenlerin gerekli şartları taşıyıp taşımadığı, İl Değerlendirme Komisyonu tarafından incelenir. - Tazminat ve Sertifika: Uzman öğretmen ve başöğretmen unvanı almaya hak kazananlara, sertifikalarının düzenlendiği tarihten sonraki ay başından itibaren unvanlarına uygun eğitim-öğretim tazminatı ödenir.

    Uzman öğretmenlik yönetmeliği değişti mi?

    Evet, uzman öğretmenlik yönetmeliği değişti. 18 Ekim 2024 tarihinde yayımlanan "Aday Öğretmenlik ve Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamakları Yönetmeliği" ile uzman öğretmenlik sürecinde bazı düzenlemeler yapıldı. Yeni yönetmeliğe göre: - Uzman öğretmenlik için gerekli hizmet süresi 10 yıldan 7 yıla düşürüldü. - Kariyer basamakları sürecinde sınav ve mesleki çalışma yapma şartları kaldırıldı. - Uzman öğretmenlikte 10 yıl hizmeti olanlar, doğrudan başöğretmenlik eğitim programına katılabilecek.

    Uzman öğretmenlik ve başöğretmenlik eğitimlerini tamamlamayan öğretmenler ne yapacak?

    Uzman öğretmenlik ve başöğretmenlik eğitimlerini tamamlamayan öğretmenler, eksiklikleri telafi eğitimi ile tamamlamak zorundadır. Eğer bu eğitimler yasal bir mazeret nedeniyle tamamlanamamışsa, bir yıl içinde bu eksiklikler giderilecektir.

    Uzman öğretmenlik ve başöğretmenlik eğitim programı seminer konuları nelerdir?

    Uzman Öğretmenlik ve Başöğretmenlik Eğitim Programı Seminer Konuları şunlardır: Uzman Öğretmenlik: 1. Türkiye Yüzyılında Maarif Modeli ve Öğretmenlik Mesleği. 2. Dijital Yeterlikler ve Teknoloji. 3. Ölçme ve Değerlendirme. 4. Türk Kültür ve Medeniyeti. 5. Eğitim Araştırmaları ve Ar-Ge Çalışmaları. 6. Eğitimde Kapsayıcılık. Başöğretmenlik: 1. Türkiye Yüzyılında Maarif Modeli ve Öğretmenlik Mesleği. 2. Dijital Yeterlikler ve Teknoloji. 3. Özel Eğitim ve Rehberlik. 4. Okul Geliştirme ve Liderlik. 5. Sosyal Duygusal Öğrenme Becerilerin Geliştirilmesi. 6. Bilişsel Düşünme Becerileri.