• Buradasın

    Özel eğitime devam zorunluluğu kalktı mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel eğitime devam zorunluluğu, kronik hastalığı olan ve bunu sağlık belgesi ile belgelendiren öğrenciler için kaldırılmıştır 34. Ayrıca, her kademede özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler de bu zorunluluktan muaf tutulmaktadır 34.
    Diğer öğrenciler için özel eğitimde devam zorunluluğu devam etmektedir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Özel eğitim ve özel gereksinimli bireylerin hakları nelerdir?

    Özel eğitim ve özel gereksinimli bireylerin hakları çeşitli ulusal ve uluslararası yasal düzenlemelerle güvence altına alınmıştır. İşte bazıları: 1. Eğitim Hakkı: Özel gereksinimli bireylerin eğitim hakkı, Türkiye Cumhuriyeti Anayasası'nın 42. maddesi ve 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'nda belirtilmiştir. 2. Fırsat Eşitliği: Özel gereksinimli bireylere, genel eğitim sisteminde yer alma ve parasız, zorunlu ilk ve orta öğretim olanaklarından yararlanma hakkı sağlanır. 3. Bireysel Eğitim Planı: Eğitim, bireyin bireysel ihtiyaçlarına uygun bir öğretim planı çerçevesinde verilir. 4. Sosyal Hizmetler: Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, özel gereksinimli bireylerin sosyal hizmetlerden yararlanma haklarını düzenler. 5. Tanılama ve Yerleştirme: Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin tanılanması ve uygun okula yerleştirilmesi, Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği ile belirlenir.

    Özel eğitim kimlere verilir?

    Özel eğitim, bireysel özellikleri ve yeterlilikleri yaşıtlarından farklı olan bireylere verilir. Bu bireyler arasında şunlar bulunur: Zihinsel yetersizlik. İşitme yetersizliği. Görme yetersizliği. Ortopedik yetersizlik. Dil ve konuşma güçlüğü. Özel öğrenme güçlüğü (disleksi, disgrafi, diskalkuli). Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB). Otizm. Süreğen hastalıklar. Üstün veya özel yetenekliler. Ayrıca, göçmen veya mülteci konumda olup dil ve sosyal uyum sorunu yaşayan bireylere de özel eğitim destek hizmetleri sunulabilir.

    Özel eğitim ve kaynaştırma dersi nedir?

    Özel eğitim, fiziksel, zihinsel, iletişimsel, sosyal ve duygusal gelişimlerindeki özellikler nedeniyle normal gelişimden farklılık gösteren ve normal eğitim-öğretimden yararlanamayan, kısmen yararlanan veya yararlandığı hâlde destek programları ile eğitimlerini devam ettirebilen bireyler için sunulan eğitimdir. Kaynaştırma eğitimi ise özel eğitim gerektiren bireylerin, yetersizliği olmayan akranları ile birlikte eğitim ve öğretimlerini resmi ve özel; okul öncesi, ilköğretim, orta öğretim ve yaygın eğitim kurumlarında sürdürmeleri esasına dayanan, destek eğitim hizmetlerinin sağlandığı özel eğitim uygulamalarıdır. Kaynaştırma eğitiminin amacı, engelli çocuklarla normal yaşıtlarını eğitsel ve sosyal yönden bütünleştirebilmek, birbirinden etkileşim yoluyla edinebilecekleri olumlu davranış geliştirmelerine yardımcı olmaktır.

    Düzenli ve özel eğitim nedir?

    Düzenli eğitim ve özel eğitim kavramları farklı bağlamlarda kullanılır: 1. Düzenli Eğitim: Standart öğretim programları ve yöntemleri ile tüm öğrencilerin genel gelişimine yönelik eğitim sürecidir. 2. Özel Eğitim: Bireysel farklılıkları olan öğrenciler için özelleştirilmiş eğitim programlarını kapsar. Özel eğitimin temel bileşenleri arasında bireyselleştirilmiş eğitim planları (BEP), kaynaştırma eğitimi, rehabilitasyon programları ve destekleyici öğretim hizmetleri yer alır.

    Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği nedir?

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği, özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim haklarından yararlanmalarını sağlamak amacıyla Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda hazırlanmış usul ve esasları düzenler. Yönetmeliğin bazı maddeleri: Amaç. Kapsam. Temel ilkeler. Evde eğitim hizmetleri. Personel sorumluluğu.

    Özel eğitim kurumları yönetmeliği değişti mi?

    Evet, Özel Eğitim Kurumları Yönetmeliği değişmiştir. 14 Haziran 2024 tarihli Resmî Gazete'de yayımlanan "Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Kurumları Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik" ile bazı değişiklikler yapılmıştır. Ayrıca, 3 Ocak 2025 tarihli yönetmelik değişikliğiyle birlikte Millî Eğitim Bakanlığı, özel öğretim sektörüne yönelik öğrenci etkinlik merkezleri, psikolojik danışma merkezleri ve dil, konuşma ve ergoterapi merkezleri gibi yeni kurum türlerini belirlemiştir. Son olarak, 12 Temmuz 2025 tarihinde, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde biyometrik kimlik doğrulama sistemi kullanılmasını zorunlu kılan bir düzenleme Resmi Gazete'de yayımlanmıştır. Yönetmelik değişikliklerinin tam metnine aşağıdaki kaynaklardan ulaşılabilir: resmigazete.gov.tr; kipcak.av.tr; sozcu.com.tr.

    Özel eğitime ihtiyaç duyan bireyler kimlerdir?

    Özel eğitime ihtiyaç duyan bireyler, çeşitli fiziksel, duygusal, zihinsel veya öğrenme farklılıklarına sahip olan kişileri içerir. Özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerden bazıları: Otizm spektrum bozukluğu sahipleri. Öğrenme güçlüğü yaşayanlar (disleksi, disgrafigi, matematiksel zeka bozukluğu gibi). Zihinsel engelliler. İşitme kaybı veya sağırlık yaşayanlar. Görme engelliler. Duygusal ve davranışsal bozuklukları olanlar (dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu gibi). Fiziksel engelliler (tekerlekli sandalye kullanıcıları, kas güçsüzlüğü olanlar veya amputeler). Dil ve konuşma bozuklukları olanlar.