Buradasın
Özel eğitimde 5n1k nasıl çalışılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Özel eğitimde 5N1K çalışması şu şekilde yapılır:
- Ne?: Nesneleri ve kavramları ifade eder 1. Bu aşamada çocuğun hayatına en yakın nesnelerden başlanır (örneğin, bardak, tabak, araba) 1.
- Kim?: Kişileri ve özneyi ifade eder 1. İlk olarak aile üyelerinden başlayıp, daha uzak ilişkili kişilere ve genel ifadelere (abi, abla) doğru bir sıra izlenir 1.
- Ne Yapıyor?: Eylemleri ve fiilleri ifade eder 1. Kendi yaptığı eylemlerden (örneğin, yemek yeme, su içme) başlayıp, daha uzak ilişkili olan eylemlere (örneğin, araba sürme) geçilir 1.
- Nerede?: Yerleri ve mekanları ifade eder 1. Evin odaları, okul, park gibi yakın ilişkili kavramlardan hastane, postane gibi uzak ilişkili alanlara doğru bir sıra izlenir 1.
- Neden?: Sebep ve sonuç ilişkilerini ifade eder 1. Çocuk, kurabildiği neden-sonuç ilişkilerinden yola çıkarak, soru-cevap eşlemesini yapar 1.
- Ne Zaman?: Zamanı ve süreyi ifade eder 1. Öncelik “….dan önce/sonra” ve “…. olunca” kalıplarıdır 1.
- Nasıl?: Yapılış şeklini ve yöntemi ifade eder 1. Nesneleri ve eylemleri bilmek yetmez, bu durumlarla ilgili deneyim gereklidir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: