• Buradasın

    Özel eğitim ve kaynaştırma nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel eğitim, bireysel farklılıkları olan öğrencilerin, ihtiyaçlarına uygun öğretim yöntemleriyle eğitim almalarını sağlayan bir eğitim yaklaşımıdır 2.
    Kaynaştırma, özel eğitim gereksinimi olan öğrencilerin, tipik gelişim gösteren akranlarıyla aynı ortamda eğitim almalarıdır 13. Bu uygulama, özel eğitimin en az kısıtlayıcı ortamlarından biridir 25.
    Kaynaştırma eğitiminin amaçları arasında, özel gereksinimli öğrencilerin:
    • topluma etkin katılımlarının artırılması 3;
    • sosyal becerilerinin ve sosyal kabullerinin yükseltilmesi 3;
    • sınıflarının etkin üyeleri haline gelmeleri yer alır 3.

    Konuyla ilgili materyaller

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği'ne göre özel eğitim ihtiyacı olan bireyler kaça ayrılır?

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği'ne göre özel eğitim ihtiyacı olan bireyler sekiz ana kategoriye ayrılır: 1. Otizm Spektrum Bozukluğu olan bireyler. 2. Zihinsel yetersizlik gösteren bireyler. 3. Bedensel yetersizlik (ortopedik bozukluklar) olan bireyler. 4. İşitme yetersizliği olan bireyler. 5. Görme yetersizliği olan bireyler. 6. Dil ve konuşma yetersizliği olan bireyler. 7. Özel öğrenme güçlüğü (disleksi, disgrafi, diskalkuli) olan bireyler. 8. Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu olan bireyler.

    Kaynaştırma ve bütünleştirme arasındaki fark nedir?

    Kaynaştırma ve bütünleştirme kavramları, özel eğitimde benzer amaçlar taşısalar da farklı uygulamalara sahiptir. Temel farklar şunlardır: 1. Uyum ve Uyarlama: Kaynaştırmada, özel gereksinimli öğrencinin okul müfredatına uyum sağlaması beklenir ve standart öğretim yöntemleri kullanılır. 2. Sınıf Ortamı: Kaynaştırmada özel gereksinimli öğrenci, akranlarıyla aynı sınıftadır ancak zaman zaman kaynak oda veya destek eğitim odasına alınabilir. 3. Etiketleme: Kaynaştırmada, özel gereksinimli öğrenciler "kaynaştırma öğrencisi" olarak tekrar etiketlenmeye maruz kalabilirler.

    Özel eğitim akranlarıyla birlikte eğitim nedir?

    Özel eğitimde akranlarıyla birlikte eğitim, kaynaştırma olarak adlandırılır. Kaynaştırma eğitimi şu şekillerde uygulanabilir: - Tam zamanlı kaynaştırma: Özel eğitim ihtiyacı olan bireyler, yetersizliği olmayan akranlarıyla aynı sınıfta eğitim görürler. - Yarı zamanlı kaynaştırma: Bu bireyler, özel eğitim sınıflarında bazı dersleri ve sosyal etkinlikleri diğer akranlarıyla birlikte yaparlar. Ayrıca, özel eğitim okulları ve kurumlarında da özel eğitim gerektiren bireylerin akranlarıyla birlikte eğitim almaları mümkündür.

    Özel eğitim değerlendirme nasıl yapılır?

    Özel eğitim değerlendirmesi, bireylerin özel eğitim ihtiyaçlarını belirlemek ve uygun destek sağlamak amacıyla yapılan bir süreçtir. Bu değerlendirme genellikle şu adımları içerir: 1. Görüşmeler ve Anamnez: Öğrencinin ailesi veya velisi ile yapılan görüşmelerde, öğrencinin gelişim öyküsü, aile geçmişi, öğrenme tarzı ve özel gereksinimleri hakkında bilgi toplanır. 2. Gözlem: Öğrencinin sınıf içi veya sosyal etkileşimlerindeki davranışları, öğrenme süreçleri ve etkileşim biçimleri gözlemlenir. 3. Standardize ve Norm Referanslı Testler: Öğrencinin bilişsel, dil, duyu, motor becerileri ve diğer yeteneklerini değerlendirmek için testler kullanılır. 4. Başkalarıyla İşbirliği: Psikologlar, özel eğitim uzmanları, dil terapistleri gibi farklı uzmanların işbirliği ile öğrencinin ihtiyaçları belirlenir. 5. Öğrencinin Portfolyosu: Öğrencinin öğrenme süreçlerini ve ilerlemesini izlemek için örnek çalışmaları, öğrenme hedefleri ve özel gereksinimlerini içeren bir portfolyo oluşturulur. 6. Gelişim Değerlendirmesi: Öğrencinin yaşına ve gelişim düzeyine uygun beklentileri değerlendirilir. 7. Aile Katılımı: Ailelerin çocuklarının gelişimi ve özel eğitim gereksinimleri konusundaki görüşleri ve katkıları dikkate alınır.

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği'ne göre özel eğitim nedir?

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği'ne göre özel eğitim, bireysel ve gelişim özellikleri ile eğitim yeterlilikleri açısından akranlarından anlamlı düzeyde farklılık gösteren bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak üzere geliştirilmiş eğitim programları ve özel olarak yetiştirilmiş personel ile uygun ortamlarda sürdürülen eğitimdir.

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği'ne göre özel eğitim değerlendirme kurulu kimlerden oluşur?

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği'ne göre özel eğitim değerlendirme kurulu, aşağıdaki kişilerden oluşur: 1. RAM müdür yardımcısı başkanlığında. 2. Özel eğitim hizmetleri bölüm başkanı. 3. En az bir rehberlik öğretmeni. 4. En az bir özel eğitim öğretmeni. Ayrıca, ilgili bireyin velisi veya kendisi de kurula üye olarak katılır.

    Kaynaştırma örneği nedir?

    Kaynaştırma örneği olarak, Türkçede iki ünlü harf yan yana geldiğinde araya kaynaştırma harfi eklenmesi gösterilebilir. Bazı kaynaştırma örnekleri: - İki-ş-er (üleştirme sayı sıfatı). - Çocuğun oda-s-ı (isim tamlaması). - Soba-n-ın kapağı düşmüş (ilgi eki). - Üşü-y-erek uyandım (fiil çekimi).