• Buradasın

    Otizm spektrum bozukluğu olan disleksili ve tipik gelişim gösteren bireylerin ortak dikkat yürütücü işlevler ve zihin kuramı becerilerinin göz izleme yöntemi ile karşılaştırılması?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Otizm spektrum bozukluğu (OSB), disleksi ve tipik gelişim gösteren (TGG) bireylerin ortak dikkat, yürütücü işlevler ve zihin kuramı becerilerinin göz izleme yöntemi ile karşılaştırılması şu şekilde özetlenebilir:
    1. Araştırma Yöntemi: Gülce Alev Savtak tarafından yapılan bir araştırmada, 15 OSB tanılı, 15 disleksi ve 15 TGG çocuktan göz izleme verileri toplanmıştır 12. Veriler, Wechsler Çocuklar için Zeka Ölçeği IV, Sally-Ann Testi ve Çocukluk Çağı Ortak Dikkat Değerlendirme Ölçeği gibi araçlarla elde edilmiştir 12.
    2. Bulgular: Yapılan analizler sonucunda, göz izleme verilerinin, katılımcıların ortak dikkat, yürütücü işlevler ve zihin kuramı becerilerine ilişkin objektif testlerle elde edilen skorları istatistiksel olarak anlamlı derecede açıkladığı bulunmuştur 12. Ayrıca, zeka seviyeleri eşitlenmiş olsa da gruplar arasında bu becerilerde anlamlı farklılıklar gözlenmiştir 12.
    3. Sonuç: Bu araştırma, göz izleme teknolojisinin, bilişsel ve sosyal süreçlerin detaylı incelenmesinde etkili olduğunu ve otizm gibi nörogelişimsel bozuklukların teşhisinde kullanılabileceğini göstermektedir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Psikometrik gelişimsel değerlendirme nedir?

    Psikometrik gelişimsel değerlendirme, çocukların bilişsel, motor, sosyal ve dil gelişimlerini ölçmek için kullanılan testler aracılığıyla yapılan bir değerlendirmedir. Bu değerlendirme, çocukların gelişimsel alanlarındaki güçlü ve zayıf yönleri belirlemek, gelişimsel gecikmeleri veya diğer sorunları tanımlamak ve uygun tedavi planlarını oluşturmak amacıyla yapılır. Yaygın olarak kullanılan gelişimsel değerlendirme testleri arasında: - Denver-II Gelişimsel Tarama Testi; - Metropolitan Okul Olgunluğu Testi; - Wisc-4 Wechsler Çocuk Zeka Ölçeği; - Özel Öğrenme Güçlüğü Bataryası.

    Otizm spektrum bozukluğu nedir?

    Otizm spektrum bozukluğu (OSB), beyindeki bazı farklılıklardan dolayı bireylerin başkalarıyla sağlıklı iletişim kurmasını, davranışlarını ve öğrenme becerilerini etkileyen gelişimsel bir bozukluktur. OSB'nin temel belirtileri şunlardır: - Sosyal iletişimi etkileyen davranışlar: Göz temasından kaçınma, kendi ismine tepki vermeme, sosyal ortamlara uyum sağlamada zorluk çekme. - Kısıtlayıcı ve tekrarlayan davranışlar: Rutinleri değiştirmede zorlanma, belirli konulara aşırı duyarlılık, el çırpma gibi hareketler sergileme. OSB türleri arasında Kanner Sendromu, Rett Sendromu, Çocukluk Çağı Dezintegratif Bozukluğu ve Asperger Sendromu gibi çeşitler bulunur. Nedenleri tam olarak bilinmemekle birlikte, genetik faktörler ve çevresel etkenlerin rol oynadığı düşünülmektedir. OSB tanısı, gelişimsel testler ve uzman değerlendirmesiyle konur ve kesin bir tedavisi yoktur.

    Zihin teorisi ve otizm arasındaki ilişki nedir?

    Zihin teorisi ve otizm arasındaki ilişki, otizm spektrum bozukluğunun sosyal etkileşim ve iletişim zorluklarıyla doğrudan bağlantılıdır. Zihin teorisi, diğer kişilerin zihinsel durumlarını anlayabilme becerisidir ve normal gelişim gösteren çocuklarda 4 yaşlarında kazanılır. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerde ise zihin teorisi becerilerinin yetersiz olduğu gözlemlenir.

    Disleksi ve otizm arasındaki fark nedir?

    Disleksi ve otizm farklı nörogelişimsel bozukluklardır ve farklı belirtiler gösterirler. Disleksi, okuma, yazma ve dil becerilerini etkileyen bir öğrenme bozukluğudur. Otizm ise sosyal etkileşim, iletişim ve tekrarlayıcı davranışlarda zorluklarla kendini gösteren bir bozukluktur. Özetle, disleksi daha çok okuma ve yazma becerileriyle ilgiliyken, otizm sosyal ve iletişimsel becerilerle ilgilidir.

    Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarda yüz işleme ve göz izleme becerileri nelerdir?

    Otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan çocuklarda yüz işleme ve göz izleme becerileri şu şekilde özetlenebilir: 1. Yüz İşleme Becerileri: OSB'li çocuklar, diğer insanların yüzlerine daha az dikkat ederler ve göz teması kurmakta zorlanırlar. 2. Göz İzleme Becerileri: OSB'li bireylerin göz izleme örüntüleri, kontrol grubundaki çocuklardan farklıdır. Bu beceriler, OSB'li çocukların erken sosyal-bilişsel gelişimleri ve dil edinimleri üzerinde de olumsuz izler bırakır.