• Buradasın

    Okul toplum hizmeti planı ne zaman yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Okul toplum hizmeti planı, her eğitim ve öğretim yılının başında yapılır 12.
    Bu planlama, "Okul Öğrenci Kulüpleri Sosyal Sorumluluk Programı ve Toplum Hizmeti Çalışmaları" projesi kapsamında, okul temelli olarak gerçekleştirilir 12. Planlamanın yapıldığı bazı aşamalar şunlardır:
    • Öğrenci kulüplerinin, kendi alanlarında eğitim ve öğretim yılı boyunca yapacakları sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmalarını okul koordinatörüne sunmaları 1.
    • Kulüplerden gelen faaliyet planları doğrultusunda okul eylem planının oluşturulması 1.
    Toplum hizmeti çalışmaları, öğrencilerin yaş ve bilgi seviyelerine uygun olarak, bireysel veya grupla hazırlanacak çalışma planlarına ve projelere göre yapılır 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Okul temelli planlama nedir?

    Okul temelli planlama, eğitim kurumlarının kendi özgün koşullarını, ihtiyaçlarını ve hedeflerini dikkate alarak geliştirdikleri, uyguladıkları ve değerlendirdikleri bir planlama sürecidir. Bu model, okulların: - Katılımcı bir yaklaşımla karar alma süreçlerine tüm paydaşları dahil etmesini sağlar. - Esnek olarak, kendi öğrenci kitlesinin, çevresinin ve kaynaklarının özelliklerine göre planlamalarını yapmasına imkan tanır. - Sürekli iyileştirme odaklı olup, okulların belirledikleri hedeflere ulaşıp ulaşmadıklarını düzenli olarak değerlendirmelerini ve ihtiyaçlarına göre planlarını güncellemelerini gerektirir. Okul temelli planlama, Milli Eğitim Bakanlığı'nın yeni maarif modeliyle de uyumludur ve öğretmenlere öğretim programlarını uyarlama özgürlüğü sunar.

    Topluma hizmette hangi etkinlikler yapılabilir?

    Topluma hizmet kapsamında yapılabilecek bazı etkinlik örnekleri: Kütüphanelerin önemi ve okuma kültürünün yaygınlaştırılması. Görme engelliler için okuma ve seslendirme çalışmaları. Köy okullarında ortam düzenleme, tamirat ve boyama çalışmaları. Hastane etkinlikleri (eğitim desteği, kitap okuma, sosyal destek çalışmaları). Yaşlılarla ilgili çalışmalar (ziyaretler, okuma, sohbet, müzik, küçük tiyatro çalışmaları). Çevre çalışmaları (atık pil, yağ, elektrikli/elektronik eşyaların geri dönüşümü, çöplerin ayrıştırılarak toplanması). Sokak hayvanları için barınak oluşturma ve yiyecek sağlama çalışmaları. Yoksul öğrenciler için kitap, kırtasiye, oyuncak, giysi ve ayakkabı sağlama ve gönderme çalışmaları. Bir okul bahçesinin yeniden düzenlenmesi, oyun ve spor alanları oluşturma. Engelsiz yaşam için düzenleme ve bilgilendirme çalışmaları. Topluma hizmet etkinlikleri, kamu kurum ve kuruluşları, yerel idareler ve kâr amacı gütmeyen sivil toplum kuruluşları ile sınırlı olmalıdır.

    Değerler eğitimi toplum hizmeti olarak ne yapılabilir?

    Değerler eğitimi kapsamında toplum hizmeti olarak yapılabilecek bazı etkinlikler şunlardır: Huzurevi ziyaretleri. Ağaç dikme etkinlikleri. Çocuk esirgeme kurumu ziyaretleri. Atık kağıt ve atık pil toplama kampanyaları. Sivil toplum kuruluşlarını ziyaretler. Kardeş okul gezileri. Kan bağışı kampanyaları. Tarihi ve kültürel geziler. Bilimsel etkinliklere katılım (panel, konferans, kongre, sempozyum). Bu tür etkinlikler, toplumsal değerlere saygıyı artırır, sosyal uyumu destekler ve bireylerin topluma katkıda bulunan bireyler olmasını teşvik eder.