• Buradasın

    Okul öncesi dönemde teknoloji kullanımı nasıl olmalı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    A cheerful Turkish preschool teacher guides a small group of young children in a bright classroom as they interact with colorful educational toys, while a smiling mother watches from the side, holding a tablet with a playful learning app.
    Okul öncesi dönemde teknoloji kullanımı şu şekilde olmalıdır:
    • Süre sınırlaması: Amerikan Pediatri Akademisi, 2 yaş altındaki çocukların ekran izlemesini önermez; 2 yaşından büyük çocukların ise günde bir-iki saatten daha uzun süre ekran izlememesini vurgular 25. Okul öncesi eğitim kurumlarında çocukların ekran izleme süresi yarım veya bir saatten daha uzun olmamalıdır 2.
    • İçerik kontrolü: Kullanılan teknolojik araçlar, eğitici ve etkileşimli programlar içermelidir 34. Şiddet, cinsellik, küfür, ayrımcılık gibi olumsuz unsurlar barındırmamalıdır 12.
    • Aktif kullanım: Çocuklar, teknolojik araçları aktif bir şekilde kullanmalı, problem çözme ve yaratıcılıklarını geliştirme fırsatı bulmalıdır 123.
    • Fiziksel aktivite ve sosyal etkileşim: Teknoloji kullanımının arttığı ortamlarda çocukların hareketliliği azalabilir 4. Bu nedenle, çocukların arkadaşlarıyla sosyalleşebileceği veya aileyle etkileşim kurabileceği aktivitelere de yer verilmelidir 4.
    • Ebeveyn denetimi: Çocukların teknolojik araçları kullanımı ebeveyn gözetiminde olmalıdır 45. Ebeveynler, çocuklarının teknoloji kullanım alışkanlıklarını takip etmeli ve içeriklerin çocuğun gelişimine uygunluğunu düzenli olarak gözden geçirmelidir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Okul öncesi eğitimde hangi yaklaşım ve program kullanılır?

    Okul öncesi eğitimde kullanılan bazı yaklaşım ve programlar şunlardır: 1. Montessori Yaklaşımı: Çocuk merkezli olup, çocukların kendi hızlarında öğrenmelerine olanak tanır. 2. Waldorf Yaklaşımı: Sanat, el işleri ve yaratıcı aktiviteleri önemser, düşünsel, duygusal ve fiziksel dengenin önemini vurgular. 3. Reggio Emilia Yaklaşımı: Çocuklara ifade özgürlüğü tanır, projeler üzerinde çalışmalarını teşvik eder ve öğrenme süreçlerini belgeler. 4. PYP (Primary Years Program): 3-12 yaş arası çocuklar için planlanmış, disiplinler üstü bir öğretim programıdır. 5. High Scope Yaklaşımı: Çocuğun müfredat ve programın merkezinde olduğu, aktif öğrenmeyi hedefleyen bir yaklaşımdır. Ayrıca, Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programı da yaygın olarak kullanılan bir programdır ve çocukların beceri temelli bütüncül bir yaklaşımla ilkokula hazırlanmalarını sağlar.

    Okul öncesi 36-72 aylık çocuklar için hangi program?

    36-72 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programı, 36-72 Aylık Çocuklar İçin Okul Öncesi Eğitim Programı olarak adlandırılmaktadır. Bu program, çocukların bilişsel, dil, fiziksel ve sosyal-duygusal gelişimlerini desteklemeyi amaçlamaktadır. Temel özellikleri şunlardır: Oyun temelli. Sarmal. Dengeli. Duyarlı dönemleri dikkate alan. Ayrıca, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Okul Öncesi Programı da bu yaş grubu için alternatif bir program olarak değerlendirilebilir.

    Okul öncesi çocuklarda medya kullanımı ne kadar olmalı?

    Okul öncesi çocuklar için medya kullanımı şu şekilde olmalıdır: 0-3 yaş: Ekrandan olabildiğince uzak tutulmalıdır. 3-6 yaş: Günlük toplam medya süresi 20-30 dakikayı geçmemelidir. Amerikan Pediatri Akademisi, 0-2 yaş arası çocukların teknolojik aletlerden uzak tutulmasını, 3-5 yaş arasındaki çocukların günde 1 saatle sınırlanmasını ve 6-18 yaş arasındaki çocukların günde 2 saatle sınırlanmasını önermektedir. Medya kullanımı, ebeveynlerin gözetiminde ve denetiminde olmalıdır.

    Okul öncesi dönem çocukları için medya ve teknoloji kullanımı neden önemlidir?

    Okul öncesi dönem çocukları için medya ve teknoloji kullanımının önemli olmasının bazı nedenleri: Öğrenme ve gelişim desteği: Eğitici amaçlı ve doğru kullanıldığında teknoloji, çocukların sosyal becerilerini, dil ve okuma yazma gibi akademik becerilerini, problem çözme yeteneklerini ve yaratıcılıklarını destekler. Bilgiye erişim: Teknoloji, çocukların hızlı bilgi edinmelerini sağlar ve zaman ile mekân kavramlarını sınırlar ortadan kaldırır. Ancak, medya ve teknoloji kullanımının çocuklar üzerinde hem olumlu hem de olumsuz etkileri olabilir. Olumlu etkiler: Sosyal etkileşimi artırma. Akademik becerilerin kazanılmasını destekleme. Olumsuz etkiler: Dikkat süresinin azalması. Sosyal etkileşim eksikliği. Fiziksel sağlık sorunları (göz, baş, boyun, sırt problemleri). Uyku düzeninin bozulması. Bu nedenle, medya ve teknoloji kullanımının bilinçli ve kontrollü olması gereklidir.

    Okul öncesi çocuklar hangi teknolojileri kullanabilir?

    Okul öncesi çocuklar aşağıdaki teknolojileri kullanabilir: Bilgisayar ve bilgisayar oyunları. Dijital kamera ve fotoğraf makinesi. Televizyon ve video. Projektör. İnternet. Amerikan Pediatri Akademisi'ne göre, 2 yaş altındaki çocukların ekran izlemesi önerilmez; 2 yaşından büyük çocukların ise günde bir-iki saatten daha uzun süre ekran izlememesi tavsiye edilir.

    Okul öncesi dönemde yaparak yaşayarak öğrenme nedir?

    Okul öncesi dönemde yaparak yaşayarak öğrenme, çocukların pasif birer alıcı olmaktan çıkıp, öğrenme sürecinin aktif bir parçası olmasını sağlayan bir eğitim felsefesidir. Yaparak yaşayarak öğrenmenin bazı örnekleri: Mutfak etkinlikleri: Basit yemek tarifleri hazırlamak, temel matematik becerilerini ve sıralama becerilerini geliştirir. Küçük bilim deneyleri: Sirke ve karbonatla yanardağ deneyi gibi uygulamalar, bilimsel düşünceyi geliştirir. Doğa gözlemleri: Tohum ekmek ve bitkinin büyümesini takip etmek, gözlem yeteneğini geliştirir. Sanatsal yaratıcılık: Parmak boyaları, oyun hamurları veya geri dönüştürülebilir malzemelerle çalışmalar yapmak, hayal gücünü ve el becerilerini destekler. Bu yöntem, soyut kavramların somut deneyimlerle anlam kazanmasını sağlar ve kalıcı, anlamlı bir öğrenme süreci sunar.