• Buradasın

    Öğretmen ödev verirken nelere dikkat etmeli?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğretmen ödev verirken dikkat etmesi gereken bazı önemli noktalar şunlardır:
    1. Konu Seçimi: Ödev konuları öğrencilerin bilgi ve sınıf seviyelerine, yaşlarına, okul-aile ve çevre imkanlarına uygun olmalıdır 1.
    2. Açıklık: Ödevin konusu açık ve anlaşılır olmalı, öğrenciyi tereddüde düşürmemelidir 12.
    3. Çeşitlilik: Aynı sınıfta bulunan öğrencilere bilgi, seviye, ilgi ve yeteneklerine göre değişik konu ve seviyelerde ödevler verilebilir 1.
    4. Grup Ödevi: Öğrencilere birlikte çalışma alışkanlığı kazandırmak amacıyla grup ödevi verilebilir 1.
    5. Kaynak Bilgisi: Öğretmen, ödevle ilgili kaynakların veya araç-gereçlerin neler olduğunu önceden duyurmalıdır 1.
    6. Amaç: Ödevin eğitim ve öğretime yönelik belirli bir amacı olmalı, öğrenciyi meşgul etmiş olmak için verilmemelidir 12.
    7. Değerlendirme: Ödevlerin değerlendirilmesinde olumlu ve olumsuz yönler belirlenip öğrenciye geri verilmelidir 1.
    8. Zaman Yönetimi: Ödevlerin, öğrencinin tüm zamanını almayacak şekilde planlanması gerekir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Proje ödevini öğretmen nasıl görür?

    Öğretmen, proje ödevini genellikle iki farklı sistem üzerinden görebilir: 1. Veli Bilgilendirme Sistemi (VBS): E-Okul üzerinden VBS'ye giriş yaparak, öğrencinin aldığı proje ödevlerini, ödevin konusunu ve teslim tarihini görebilir. 2. Okul Bilgi Yönetim Sistemi (OSYS): Okulun internet sitesinde yer alan OSYS giriş sayfasını kullanarak sisteme girip, ödevlerle ilgili bilgileri kontrol edebilir. Ayrıca, öğretmen, proje sürecinin her aşamasında öğrencilere rehberlik eder, yaptıkları çalışmaları inceler ve geri bildirim verir.

    Öğretmen ödev kontrolü nasıl yapılır?

    Öğretmenlerin ödev kontrolü için kullanabilecekleri bazı yöntemler: EduPage gibi platformlar: Öğretmenler, EduPage'de değerlendirme sorusu içeren ödevler verebilir ve öğrencilerin sonuçlarını "Sonuçlar" sekmesinden takip edebilir. Sınıf defteri sekmesi: Öğretmenler, sınıf defteri sekmesinden ödev atama yapabilir ve öğrencilerin ödevleri tamamlayıp tamamlamadığını "Tamamlandı" işaretlemelerine bakarak anlayabilir. Ödev kontrol çizelgesi: Öğretmenler, ödevleri ödev kontrol çizelgesi altında dosyalayabilir, ancak bu yöntem zaman alıcı olabilir. Online ödev takip sistemleri: Öğretmenler, ABC gibi online ödev takip sistemleri ile ödevleri saniyeler içinde değerlendirebilir ve ödev bazlı yorumları veliler ve öğrencilerle paylaşabilir.

    Öğretmen ders içi etkinliğe nasıl puan verir?

    Öğretmenlerin ders içi etkinliklere nasıl puan verdiğine dair bazı bilgiler şu şekildedir: Ders etkinliklerine katılım puanı. Performans çalışması puanı. Öğretmenlerin ders içi etkinlikleri nasıl değerlendireceğine dair daha detaylı bilgi için MEB'in "Öğretmenlerin Sınıf İçi Etkinlikleri ve Öğretim Faaliyetlerinin İzlenmesi ve Değerlendirilmesine İlişkin Yönerge"si incelenebilir.

    Öğretmen öğrenci ilişkisi nasıl olmalı?

    Öğretmen-öğrenci ilişkisi şu özelliklere sahip olmalıdır: Empati ve saygı: Öğretmenler, öğrencilere karşı empati göstermeli ve onları saygıyla karşılamalıdır. İletişim ve ilgilenme: Öğretmenler, öğrencilerle etkili iletişim kurmalı ve onların ilgi alanlarına değer vermelidir. Destekleyici ve güven verici olma: Öğretmenler, öğrencilere destekleyici yaklaşmalı, başarılarını takdir etmeli ve onlara güven vermelidir. Adil ve tutarlı olma: Öğretmenler, adil davranmalı ve tutarlı olmalıdır. İlgi çekici ve etkileşimli dersler: Dersler, öğrencilerin dikkatini çekecek şekilde planlanmalıdır. Geri bildirim: Öğretmenler, öğrencilere düzenli ve yapıcı geri bildirim vermelidir. Motivasyon sağlama: Öğretmenler, öğrencileri motive etmeli ve kendi öğrenme süreçlerini yönlendirmelerine destek olmalıdır. Olumlu sınıf ortamı: Sıcak ve destekleyici bir sınıf ortamı oluşturulmalıdır.

    Öğretmen evde haftalık ödev ne zaman verilecek?

    Öğretmenler, evde haftalık ödevi genellikle akşam yemek saatine kadar verilmesi gerektiğini önermektedir. Ayrıca, ödevlerin okul çıkış zili çaldıktan sonra verilmemesi tavsiye edilir, böylece öğrenciler ödevlerini yapmadan okuldan ayrılmazlar.

    Öğretmen günlük plan ve ödev nasıl hazırlanır?

    Öğretmen günlük planı ve ödev hazırlığı için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Hedef ve Kazanımları Belirlemek: Dersin hangi içeriklerden oluşacağı, hangi yöntemlerin kullanılacağı ve öğrencilerin hangi bilgi ve becerileri kazanacakları netleştirilmelidir. 2. İçerik ve Yöntemlerin Tespiti: Soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası gibi geleneksel yöntemler veya teknolojiye dayalı videolu, simülasyonlu interaktif teknikler kullanılabilir. 3. Ölçme ve Değerlendirme: Ders sonunda anlatılanların ne ölçüde öğrencilerde yer edindiği değerlendirilmelidir. 4. Esneklik Senaryoları: Ders planı oluştururken oluşabilecek olumsuz durumlar ve aksaklıklar için senaryolar hazırlanmalıdır. 5. Materyal Seçimi: Ders için gerekli araç-gereçler, dijital uygulamalar ve kitaplar seçilmelidir. Günlük plan hazırlama programları olarak aşağıdaki çevrimiçi araçlar kullanılabilir: - Google Classroom: Ders materyallerinin düzenlenmesi ve paylaşılması için. - Planboard Trello: Ders şablonları ve görsellik açısından zengin günlük planlar için. - Edmodo: Çevrim içi ders planı oluşturma ve sınıf genelinde tartışma başlatma için. - Microsoft OneNote: Ders materyallerini yükleme ve notlar arasında arama yapma imkanı sunan bir araç. - Canva: Görsel açıdan zengin ve hızlı ders planları oluşturmak için.

    Öğretmen derse katılımı nasıl artırır?

    Öğretmenlerin derse katılımı artırmak için kullanabilecekleri bazı yöntemler: Aktif öğrenme stratejileri uygulamak. Dijital kaynakları kullanmak. Açık uçlu sorular sormak. Öğrenci psikolojisini anlamak. Kurallar belirlemek. Motive edici olmak. Grup çalışmaları yapmak.