• Buradasın

    Öğretmen ödev verirken nelere dikkat etmeli?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğretmen ödev verirken dikkat etmesi gereken bazı önemli noktalar şunlardır:
    1. Konu Seçimi: Ödev konuları öğrencilerin bilgi ve sınıf seviyelerine, yaşlarına, okul-aile ve çevre imkanlarına uygun olmalıdır 1.
    2. Açıklık: Ödevin konusu açık ve anlaşılır olmalı, öğrenciyi tereddüde düşürmemelidir 12.
    3. Çeşitlilik: Aynı sınıfta bulunan öğrencilere bilgi, seviye, ilgi ve yeteneklerine göre değişik konu ve seviyelerde ödevler verilebilir 1.
    4. Grup Ödevi: Öğrencilere birlikte çalışma alışkanlığı kazandırmak amacıyla grup ödevi verilebilir 1.
    5. Kaynak Bilgisi: Öğretmen, ödevle ilgili kaynakların veya araç-gereçlerin neler olduğunu önceden duyurmalıdır 1.
    6. Amaç: Ödevin eğitim ve öğretime yönelik belirli bir amacı olmalı, öğrenciyi meşgul etmiş olmak için verilmemelidir 12.
    7. Değerlendirme: Ödevlerin değerlendirilmesinde olumlu ve olumsuz yönler belirlenip öğrenciye geri verilmelidir 1.
    8. Zaman Yönetimi: Ödevlerin, öğrencinin tüm zamanını almayacak şekilde planlanması gerekir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Proje ödevini öğretmen nasıl görür?

    Proje ödevini öğretmenin nasıl gördüğüne dair bazı bilgiler şu şekildedir: E-Okul Sistemi: Öğretmen, proje ödevlerini E-Okul Veli Bilgilendirme Sistemi üzerinden görebilir. Ödev Atama ve Takip: Öğretmen, öğrencilere ödev ve proje verebilir, öğrencilerin yükledikleri dosyaları ve ödevin yapılıp yapılmadığını "Ödevler" veya "Sonuçlar" sekmesinden takip edebilir. Detaylı Bilgi: Proje ödeviyle ilgili detaylı bilgi bulunmuyorsa, öğretmen ilgili öğrenciyle veya ödevin verildiği sınıfla iletişime geçebilir. Proje ödevlerinin görünürlüğü, öğretmenin ödevi sisteme girip girmediğine ve öğrencinin sınıf türüne bağlı olarak değişebilir.

    Öğretmen derse katılımı nasıl artırır?

    Öğretmenlerin derse katılımı artırmak için kullanabilecekleri bazı yöntemler: Aktif öğrenme stratejileri uygulamak. Dijital kaynakları kullanmak. Açık uçlu sorular sormak. Öğrenci psikolojisini anlamak. Kurallar belirlemek. Motive edici olmak. Grup çalışmaları yapmak.

    Öğretmen evde haftalık ödev ne zaman verilecek?

    Öğretmenler, evde haftalık ödevi genellikle akşam yemek saatine kadar verilmesi gerektiğini önermektedir. Ayrıca, ödevlerin okul çıkış zili çaldıktan sonra verilmemesi tavsiye edilir, böylece öğrenciler ödevlerini yapmadan okuldan ayrılmazlar.

    Öğretmen öğrenci ilişkisi nasıl olmalı?

    Öğretmen-öğrenci ilişkisi şu özelliklere sahip olmalıdır: Empati ve saygı: Öğretmenler, öğrencilere karşı empati göstermeli ve onları saygıyla karşılamalıdır. İletişim ve ilgilenme: Öğretmenler, öğrencilerle etkili iletişim kurmalı ve onların ilgi alanlarına değer vermelidir. Destekleyici ve güven verici olma: Öğretmenler, öğrencilere destekleyici yaklaşmalı, başarılarını takdir etmeli ve onlara güven vermelidir. Adil ve tutarlı olma: Öğretmenler, adil davranmalı ve tutarlı olmalıdır. İlgi çekici ve etkileşimli dersler: Dersler, öğrencilerin dikkatini çekecek şekilde planlanmalıdır. Geri bildirim: Öğretmenler, öğrencilere düzenli ve yapıcı geri bildirim vermelidir. Motivasyon sağlama: Öğretmenler, öğrencileri motive etmeli ve kendi öğrenme süreçlerini yönlendirmelerine destek olmalıdır. Olumlu sınıf ortamı: Sıcak ve destekleyici bir sınıf ortamı oluşturulmalıdır.

    Öğretmen ders içi etkinliğe nasıl puan verir?

    Öğretmenlerin ders içi etkinliklere nasıl puan verdiğine dair bazı bilgiler şu şekildedir: Ders etkinliklerine katılım puanı. Performans çalışması puanı. Öğretmenlerin ders içi etkinlikleri nasıl değerlendireceğine dair daha detaylı bilgi için MEB'in "Öğretmenlerin Sınıf İçi Etkinlikleri ve Öğretim Faaliyetlerinin İzlenmesi ve Değerlendirilmesine İlişkin Yönerge"si incelenebilir.

    Öğretmen ödev kontrolü nasıl yapılır?

    Öğretmenlerin ödev kontrolü için kullanabilecekleri bazı yöntemler: EduPage gibi platformlar: Öğretmenler, EduPage'de değerlendirme sorusu içeren ödevler verebilir ve öğrencilerin sonuçlarını "Sonuçlar" sekmesinden takip edebilir. Sınıf defteri sekmesi: Öğretmenler, sınıf defteri sekmesinden ödev atama yapabilir ve öğrencilerin ödevleri tamamlayıp tamamlamadığını "Tamamlandı" işaretlemelerine bakarak anlayabilir. Ödev kontrol çizelgesi: Öğretmenler, ödevleri ödev kontrol çizelgesi altında dosyalayabilir, ancak bu yöntem zaman alıcı olabilir. Online ödev takip sistemleri: Öğretmenler, ABC gibi online ödev takip sistemleri ile ödevleri saniyeler içinde değerlendirebilir ve ödev bazlı yorumları veliler ve öğrencilerle paylaşabilir.

    Öğretmen günlük plan ve ödev nasıl hazırlanır?

    Öğretmenlerin günlük plan ve ödev hazırlarken izleyebilecekleri adımlar: 1. Günlük Plan Hazırlama: Plan taslağı hazırlama. Görevleri gruplandırma. Zamanı bölme. Mola verme. Hedef belirleme. 2. Ödev Hazırlama: Ödev konusunu belirleme. Kaynakları tespit etme. Ek olarak, yıllık plan hazırlanırken dersin amaçları ile konuları arasında sağlam bir bağ kurulmalı ve yazılı yoklama zamanları, ödevlerin verilme ve toplanma zamanları gibi detaylar yıllık plana dahil edilmelidir.