• Buradasın

    Öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulu ve öğrenci disiplin kurulu arasındaki fark nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulu ve öğrenci disiplin kurulu arasındaki farklar şunlardır:
    1. Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulu: Bu kurul, ilköğretim seviyesinde eğitim gören öğrencilerin olumsuz davranışlarını değerlendirmek ve bu davranışları gidermek için plan ve programlar oluşturmak amacıyla kurulur 13.
    2. Öğrenci Disiplin Kurulu: Ortaöğretim ve lise seviyesinde, öğrencilerin disiplin cezalarını belirlemek ve uygulamak için kurulur 12. Bu kurul, öğrencilerin fiillerinin ağırlığını değerlendirerek uyarma, kınama, okuldan uzaklaştırma gibi cezaları verir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Okul öğrenci ödül ve disiplin kurulu karar örneği nasıl yazılır?

    Okul öğrenci ödül ve disiplin kurulu karar örneği, aşağıdaki gibi yazılabilir: Karar No: 1 Karar Tarihi: 20.05.2025 Öğrencinin: T.C. Kimlik Numarası: 1234567890 Adı Soyadı: Ahmet Yılmaz Doğum Tarihi: 01.01.2000 Sınıfı, Alanı/Dalı ve Okul Numarası: 10-A, Bilişim Teknolojileri, 123 Paralı veya Parasız Yatılı ya da Gündüzlü Olduğu: Gündüzlü Başarı Durumu: İyi Sağlık Durumu: Sağlıklı Ailesinin Ekonomik Durumu: Orta Ailesi ile Birlikte Oturup Oturmadığı: Evet Anne-Babasının Sağ Olup Olmadığı: Evet Anne-Babasının Öz Olup Olmadığı: Öz Ailesinin Yanında Okuyup Okumadığı: Evet Büyüyüp Yetiştiği Çevre: Şehir Ailesinin Oturduğu Yer ve Çevre: İstanbul Şimdiye Kadar Aldığı Cezalar ve Genel Durumu: İyi Cezayı Gerektiren Davranışının Yapıldığı Yer ve Tarih: Okul Bahçesi, 15.05.2025 Cezayı Gerektiren Davranışının Çeşidi: Kaba Söz Söyleme Cezayı Gerektiren Davranışının Nedeni: Arkadaşlarıyla Anlaşamama Olayla İlgili Olarak: Cezalandırılan Öğrencinin İfadesinin Özeti: "Arkadaşlarımla anlaşamadığım için kaba söz söyledim." Tanıkların İfadesinin Özeti: Tanıklar, öğrencinin arkadaşlarıyla anlaşamadığını ve kaba söz söylediğini doğruladılar. Cezayı Hafifleten veya Şiddetlendiren Nedenler: Öğrencinin ilk defa böyle bir davranışta bulunması (hafifletici), davranışın okulda gerçekleşmesi (şiddetlendirici). Okul Öğrenci Ödül ve Disiplin Kurulunun Kanaati: Öğrencinin davranışı, M.E.B. Ortaöğretim Kurumları Ödül ve Disiplin Yönetmeliği'ne göre kınama cezasını gerektirmektedir. Verilen Cezanın Çeşidi ve Dayandığı Yönetmelik Maddesi: Kınama, M.E.B. Ortaöğretim Kurumları Ödül ve Disiplin Yönetmeliği, Madde 12/3. Karar: Okul Öğrenci Ödül ve Disiplin Kurulu, öğrencinin kınama cezası almasını uygun görmüştür. Başkan: [İmza]

    Öğrenci davranış değerlendirme kurulunda kaç kişi olur?

    Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulu, en az 5 kişiden oluşur. Bu kişiler şunlardır: Başkan: Varsa müdür başyardımcısı veya müdürün görevlendireceği müdür yardımcısı. Üyeler: Her ders yılının ilk öğretmenler kurulu toplantısında öğretmenler kurulunca gizli oyla seçilen üç öğretmen. Üye: Okul-aile birliğinin kendi üyeleri arasından seçeceği bir öğrenci velisi. Yeterli sayıda öğretmen bulunmaması hâlinde aday, sözleşmeli veya ücretli öğretmenler de kurula üye seçilebilir.

    Disiplin kurulu kaç kişiden oluşur?

    Disiplin kurulları genellikle beş kişiden oluşur: bir başkan ve dört üye. Başkan, Başbakanlık ve Bakanlıklarda Müsteşar Yardımcıları, diğer kurumlarda ise kurumların başında bulunan Müsteşar, Genel Müdür ve Başkanların yardımcıları arasından seçilir. Üyeler, kurumların üstlendikleri ana görevlerle doğrudan ilgili birim veya birimler ile Hukuk, Personel, Teftiş veya tetkik hizmetlerini yürüten birimlerin başında bulunan memurların yardımcıları arasından seçilir. Ayrıca, hakkında disiplin soruşturması yürütülen memurun üyesi olduğu sendikanın temsilcisi de disiplin ve yüksek disiplin kurullarında yer alır.

    Disiplin kuruluna sevk edilen öğrenci ne yapmalı?

    Disiplin kuruluna sevk edilen bir öğrenci, savunma hakkını kullanmak zorundadır. Bu süreçte öğrenci: 1. Kendisini savunma fırsatı bulur ve olayla ilgili detaylı açıklamada bulunabilir. 2. Disiplin kurulunun karar alma sürecine katılır ve verilen cezanın gerekçelerini ve itiraz haklarını öğrenir. 3. İtiraz edebilir: Kararın tebliğinden itibaren belirli bir süre içinde (yükseköğretim kurumlarında 15 gün, ortaöğretim kurumlarında 5 iş günü) disiplin cezasına itiraz edilebilir.

    Fakülte disiplin kurulu ne iş yapar?

    Fakülte Disiplin Kurulu, yükseköğretim kurumlarında öğrencilere, akademik ve idari personele yönelik disiplin işlemlerini yürütür. Başlıca görevleri: Kanun, tüzük, yönetmelik ve yönergelerin öğrencilere ve personele yüklediği görevleri yerine getirmeyen veya uyulması gerekli hususlara uymayanlar hakkında karar vermek. 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'nda belirtilen görevleri yerine getirmek. Akademik ve idari disiplin durumlarını görüşerek karara bağlamak. Kanun, tüzük, yönetmelik ve yönergelerle yasaklanan işleri yapan veya öğrencilik sıfat, şeref ve haysiyeti ile bağdaşmayan hal ve harekette bulunan kişilere verilecek disiplin cezalarını belirlemek. Kanun ve yönetmeliklerle verilen diğer görevleri yerine getirmek.

    Disiplin ne anlama gelir?

    Disiplin kelimesi üç farklı anlamda kullanılabilir: 1. Bir topluluğun düzeni: Kişilerin içinde yaşadıkları topluluğun genel düşünce ve davranışlarına uymalarını sağlamak amacıyla alınan önlemlerin bütünüdür. 2. Öğretim konusu: Öğretim konusu olan veya olabilecek bilgilerin bütününe verilen addır, bir bilim dalıdır. 3. Sıkı düzen: Bir topluluğun, yasalarına ve düzenle ilgili yazılı veya yazısız kurallarına titizlik ve özenle uyması durumudur.

    Sınıfta disiplin nasıl sağlanır?

    Sınıfta disiplini sağlamak için aşağıdaki stratejiler uygulanabilir: 1. Kuralların Belirlenmesi: Öğrencilerle birlikte net ve anlaşılır kurallar belirlenmeli, bu kurallar ilk günden itibaren uygulanmalıdır. 2. Olumlu İletişim: Öğrencilerle sağlıklı bir iletişim kurmak, onlara saygı göstermek ve anlayışlı olmak disiplini güçlendirir. 3. Etkili Sınıf Yönetimi: Sınıf içinde dolaşmak, öğrenci davranışlarını gözlemlemek ve dikkati etkili bir şekilde yönetmek için çeşitli teknikler kullanılmalıdır. 4. Anlamlı Ders Planları: Öğrencilerin derslerin neden önemli olduğunu anlamaları, derse daha fazla katılım göstermelerini sağlar. 5. Ödüllendirme ve Teşvik: Öğrencilerin olumlu davranışlarını takdir etmek ve ödüllendirmek, disiplini olumlu yönde etkiler. 6. Problem Çözme Becerileri: Öğrencilere problem çözme becerilerini öğretmek, onların sorumluluk sahibi bireyler olmalarına yardımcı olur. Bu stratejiler, sınıf atmosferini olumlu bir şekilde etkileyerek öğrenme verimliliğini artırır.