• Buradasın

    Munire Erden öğretmenlik mesleğine giriş ne anlatıyor?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Münire Erden'in "Öğretmenlik Mesleğine Giriş" kitabı, öğretmen adaylarına eğitim alanındaki temel kavramları ve kuramsal bilgileri, Türk eğitim sistemini ve bu sistem içinde öğretmenin yerini tanıtmayı amaçlar 24.
    Kitabın bölümleri:
    • Temel Kavramlar 24;
    • Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri 24;
    • Okul ve Sınıf Ortamı 24;
    • Eğitimin Temelleri 24;
    • Türk Eğitim Sistemi 24;
    • Eğitimde Alternatif Görüşler 24.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Öğretmen ve öğretmenlik nedir?

    Öğretmen, eğitim kurumlarında önceden belirlenmiş hedefler doğrultusunda öğretim etkinliklerini planlı ve programlı bir biçimde düzenleyerek yürüten uzman eğitmendir. Öğretmenlik, bir bilim dalını, bir sanatı, bir tekniği veya belli bilgileri öğretmeyi kendisine meslek edinmiş kişilerin yaptığı iştir. Öğretmenlerin bazı görevleri şunlardır: Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı yapmak; Öğrencilerin başarılarını değerlendirmek ve başarıyı artırıcı önlemler almak; Kendi alanı ile ilgili gelişmeleri takip etmek; Öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmak. Öğretmenler, milli eğitim bakanlığına bağlı okullarda, özel kolejlerde, Türk Silahlı Kuvvetlerinde, özel dershanelerde çalışabilirler.

    Öğretmen meslekleri nelerdir?

    Öğretmenlik mesleği genel olarak üç ana kategoriye ayrılır: 1. İlkokul Öğretmenliği: Temel eğitimi sağlar, çocukların okuma, yazma, matematik gibi becerilerini geliştirir. 2. Ortaokul ve Lise Öğretmenliği: Belirli bir konu alanında uzmanlaşmış olup, öğrencilere daha spesifik derslerde eğitim verir (örneğin, matematik, fen bilimleri, tarih, edebiyat). 3. Üniversite Öğretmenliği: Yükseköğretim kurumlarında ders verir, araştırma yapabilir ve akademik çalışmalara katılabilirler. Ayrıca, yöneticilik pozisyonları da mevcuttur; okul müdürü, yönetici veya eğitim danışmanı gibi.

    Aday öğretmenlik ve öğretmenlik kariyer basamakları yönetmeliği nedir?

    Aday Öğretmenlik ve Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamakları Yönetmeliği, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî eğitim kurumlarında görev yapan aday öğretmenlerin adaylık süreçleri ile öğretmenlerin kariyer basamaklarında ilerlemelerine ilişkin usul ve esasları düzenler. Yönetmeliğin bazı maddeleri: Adaylık süreci: Aday öğretmenler, en az iki yüz kırk ders saati olan Yetiştirme Programına tabi tutulur ve bu süreç bir yıldan az, iki yıldan çok olamaz. Danışman öğretmen: Aday öğretmenin atandığı eğitim kurumunda, aynı alanda olmak şartıyla sırasıyla başöğretmen, uzman öğretmen veya en fazla hizmet süresi bulunan öğretmenden başlanır. Kariyer basamakları: Öğretmenlik, adaylık döneminden sonra öğretmen, uzman öğretmen ve başöğretmen olmak üzere üç kariyer basamağına ayrılır. Unvan şartları: Uzman öğretmen unvanı için öğretmenlikte en az on yıl hizmet ve Uzman Öğretmenlik Eğitim Programını tamamlama, başöğretmen unvanı için ise uzman öğretmenlikte en az on yıl hizmet ve Başöğretmenlik Eğitim Programını tamamlama gereklidir.

    Öğretmenlik mesleği zor mu?

    Öğretmenlik mesleği, kutsal ve tatmin edici yönlerinin yanı sıra birçok zorluğu da içinde barındırır. Öğretmenlik mesleğinin bazı zorlukları şunlardır: Yoğun iş yükü ve uzun çalışma saatleri. Düşük maaş ve maddi tatminsizlik. Disiplin problemleri ve sınıf yönetimi. Psikolojik ve duygusal yıpranma. Veli beklentileri ve baskısı. Sürekli değişen eğitim politikaları ve müfredat. Sınıf mevcudunun fazlalığı. Toplumda mesleki saygının azalması.

    Öğretmenlik mesleğine giriş Munire Erden kaç sayfa?

    Münire Erden'in "Öğretmenlik Mesleğine Giriş" kitabı 199 sayfadan oluşmaktadır.

    Öğretmenlik Meslek Kanunu'na göre öğretmenliğe atanma şartları nelerdir?

    Öğretmenlik Meslek Kanunu'na göre öğretmenliğe atanma şartları: Genel kültür, özel alan eğitimi ve pedagojik formasyon/öğretmenlik meslek bilgisi bakımından aranan niteliklerin Millî Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenmesi. Öğretmen yetiştiren yükseköğretim kurumlarından veya denk yurt dışı yükseköğretim kurumlarından mezun olmak. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı tarafından yapılan sınavlardan, alanlara göre Bakanlıkça belirlenecek sınav puanına sahip olmak. Sağlık durumunun, öğretmenlik görevini yapmaya engel olmaması. 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu'nun 53. maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile, devletin güvenliğine karşı suçlar, anayasal düzene karşı suçlar gibi suçlardan mahkum olmamak. Askerlikle ilgili bir durumun bulunmaması; muvazzaf askerlik hizmetini yapmış veya ertelenmiş ya da yedek sınıfa geçirilmiş olmak. Kamu haklarından mahrum bulunmamak. Devlet memurluğundan çıkarılmamış veya öğretmenlik görevinin sona ermemiş olması.

    Öğretmenler neden bu mesleği seçer?

    Öğretmenler, çeşitli nedenlerle bu mesleği seçerler: 1. Saygınlık: Öğretmenlik, toplumda saygın bir meslek olarak görülür ve bu da öğretmenleri cezbeder. 2. Topluma Fayda: Öğretmenlerin topluma ve çocuklara faydalı olma isteği, mesleği seçmelerinde önemli bir rol oynar. 3. Kişisel İlgi: Öğretmenliğe olan özel ilgi ve tutku, birçok öğretmenin mesleği tercih etmesinde etkilidir. 4. Aile Etkisi: Ailelerinin yönlendirmesi de öğretmenlerin meslek seçiminde belirleyici olabilir. 5. İstikrar ve Güvenlik: Öğretmenlik, iş güvencesi ve istikrarlı bir gelir sunması açısından da cazip bir meslektir.