Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Multimodal söylem çözümlemesi, farklı söylemlerde yer alan sözel ve görsel öğelerin bir arada kullanılırken nasıl iletişime geçtiklerini inceleyen bir yöntemdir 12.
Bu yöntem, reklam söylemi gibi multimodal analizin sıkça kullanıldığı ortamlarda, sözel ve görsel öğelerin karşılıklı etkileşimini ve bu etkileşim sonucunda ortaya çıkan ikna edici söylem stratejilerini analiz eder 12.
Multimodal çözümlemenin bazı temel unsurları:
- Görsel ve yazılı anlam uyumu 3. Metnin görsel ve yazılı unsurları bir arada çalışarak anlam yaratır ve bu uyumun korunması gerekir 3.
- Kültürel referanslar 3. Multimodal metinlerde kültürel referanslar sıkça kullanılır ve bunların hedef dile uyarlanması gerekir 3.
- Bağlamın analizi 3. Hem yazılı hem de görsel bağlam detaylı bir şekilde analiz edilmelidir 3.
Multimodal çözümleme, eleştirel söylem çözümlemesi gibi farklı teorik çerçeveler içinde de kullanılabilir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: