• Buradasın

    Milli eğitim temel kanununun 4 maddesi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Milli Eğitim Temel Kanunu'nun 4. maddesi şu şekildedir: "Eğitim kurumları dil, ırk, cinsiyet, engellilik ve din ayırımı gözetilmeksizin herkese açıktır. Eğitimde hiçbir kişiye, aileye, zümreye veya sınıfa imtiyaz tanınamaz" 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Milli eğitim temel kanunu ve Türk eğitim sistemi arasındaki ilişki nedir?

    Milli Eğitim Temel Kanunu ve Türk eğitim sistemi arasındaki ilişki şu şekilde özetlenebilir: Milli Eğitim Temel Kanunu, Türk milli eğitiminin düzenlenmesinde esas olan amaç ve ilkeleri, eğitim sisteminin genel yapısını ve Devletin eğitim alanındaki görev ve sorumluluklarını belirler. Türk eğitim sistemi ise bu kanun çerçevesinde şekillenir ve iki ana bölümden oluşur: örgün eğitim ve yaygın eğitim.

    Eğitim hakkı ve fırsat eşitliği hangi ilkedir?

    Eğitim hakkı ve fırsat eşitliği eğitimin temel ilkelerinden bazılarıdır. Eğitim hakkının anayasalarda yer alması, devletin eğitim imkânlarını sağlama görevini üstlendiğini gösterir. Fırsat eşitliği ise, her bireyin eğitim hizmetlerine eşit erişim sağlaması ve yeteneklerine göre gelişme fırsatına sahip olması anlamına gelir.

    1973 Milli Eğitim Kanunu'nun temel amacı nedir?

    1973 Milli Eğitim Kanunu'nun temel amacı, Türk eğitim sisteminin temel yapısını ve amaçlarını düzenlemektir.

    1789 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu nedir?

    1789 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu, 14 Haziran 1973 tarihinde kabul edilen ve Türkiye'nin eğitim politikalarını belirleyen temel yasadır. Bu kanun, Türk milli eğitiminin düzenlenmesinde esas olan amaç ve ilkeleri, eğitim sisteminin genel yapısını, öğretmenlik mesleğini, okul bina ve tesislerini, eğitim araç ve gereçlerini ve Devletin eğitim alanındaki görev ve sorumluluklarını kapsar.

    1739 sayılı Milli Eğitim Kanunu nedir?

    1739 sayılı Milli Eğitim Kanunu, Türk milli eğitiminin düzenlenmesinde esas olan amaç ve ilkeleri belirleyen temel kanundur. Kanunun bazı önemli maddeleri şunlardır: Genellik ve eşitlik. Fırsat ve imkan eşitliği. Karma eğitim. Eğitim kampüsleri ve okul ile ailenin işbirliği. Kanunun tamamı, mevzuat.gov.tr ve develi.meb.gov.tr gibi resmi web sitelerinde bulunabilir.

    222 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu nedir?

    222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu, Türkiye'de ilköğretim sistemini düzenleyen temel kanundur. Kanunun bazı ana maddeleri şunlardır: Madde 1: İlköğretim, kadın erkek bütün Türklerin milli gayelere uygun olarak bedeni, zihni ve ahlaki gelişmelerine hizmet eden temel eğitim ve öğretimdir. Madde 2: İlköğretim, ilköğrenim kurumlarında verilir; öğrenim çağında bulunan kız ve erkek çocuklar için mecburi ve parasızdır. Madde 3: Mecburi ilköğretim çağı, 6-14 yaş grubundaki çocukları kapsar. Madde 4: Türk vatandaşı kız ve erkek çocuklar ilköğrenimlerini resmi veya özel Türk ilköğretim okullarında yapmakla mükelleftir. Madde 5: Özel olarak öğretim gören vatandaşlar, imtihanla ve yaşlarına göre layık oldukları ilköğretim okulu sınıflarına alınırlar. Kanunun diğer maddeleri, ilköğretim kurumlarının teşkilatı, kayıt kabul işlemleri, okula devam zorunluluğu ve çeşitli eğitim faaliyetleri gibi konuları düzenlemektedir.

    Milli Eğitim Bakanlığı mevzuatları nelerdir?

    Millî Eğitim Bakanlığı mevzuatları aşağıdaki yönetmelikleri kapsar: 1. Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği: Ortaöğretim kurumlarının eğitim, öğretim, yönetim ve işleyişine ilişkin usul ve esasları düzenler. 2. Millî Eğitim Bakanlığı Ders Kitapları ve Eğitim Araçları Yönetmeliği: Ders kitapları ve eğitim materyallerinin temini ve kullanımı ile ilgili hususları belirler. 3. Millî Eğitim Bakanlığı İl ve İlçe Millî Eğitim Müdürlükleri Yönetmeliği: Eğitim kurumlarının yönetici ve öğretmenlerinin norm kadroları ile ilgili düzenlemeleri içerir. 4. Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği: Öğretmenlerin atanma ve yer değiştirme süreçlerini düzenler. 5. Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği: Okul öncesi ve ilköğretim kurumlarının işleyişine dair kuralları belirler. Bu yönetmelikler, eğitim ve öğretim faaliyetlerinin yanı sıra personel yönetimi ve diğer idari işlemleri de kapsar.