• Buradasın

    Milli eğitim temel kanununun 4 maddesi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Milli Eğitim Temel Kanunu'nun 4. maddesi, eğitim kurumlarının dil, ırk, cinsiyet ve din ayırımı gözetilmeksizin herkese açık olduğunu ve eğitimde hiçbir kişiye, aileye, zümreye veya sınıfa imtiyaz tanınamayacağını belirtir 123.
    Tam metin şu şekildedir:
    "Eğitim kurumları dil, ırk, cinsiyet ve din ayırımı gözetilmeksizin herkese açıktır. Eğitimde hiçbir kişiye, aileye, zümreye veya sınıfa imtiyaz tanınamaz" 24.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanununa göre temel eğitim nedir?

    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'na göre temel eğitim, genel olarak 7-14 yaşlarındaki çocukların eğitimini kapsar ve iki kademeden oluşur. Temel eğitimin amaçları: Her Türk çocuğuna iyi bir vatandaş olmak için gerekli temel bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıkları kazandırmak ve onu milli ahlak anlayışına uygun olarak yetiştirmek. Her Türk çocuğunu ilgi, istidat ve kabiliyetleri doğrultusunda hayata ve üst öğrenime hazırlamak. Temel eğitim, örgün eğitim sisteminin bir parçasıdır ve okul öncesi eğitimi, ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim kurumlarını kapsar.

    Meb mevzuat yönetmeliği nedir?

    MEB mevzuat yönetmeliği, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî ve özel örgün eğitim kurumlarında eğitim, öğretim, yönetim ve işleyişe ilişkin usul ve esasları düzenleyen yönetmeliklerdir. Bu yönetmelikler arasında öne çıkanlar: Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği: Resmî ve özel ortaöğretim kurumlarında eğitim, öğretim, yönetim ve işleyişe ilişkin usul ve esasları düzenler. Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği: Okul öncesi eğitim ve ilköğretim kurumlarının görev ve işleyişiyle ilgili usul ve esasları belirler. Güncel yönetmeliklere ulaşmak için MEB'in mevzuat listesi veya Resmî Gazete kullanılabilir.

    Milli eğitim temel kanunu ve Türk eğitim sistemi arasındaki ilişki nedir?

    Milli Eğitim Temel Kanunu (1739 sayılı), Türk eğitim sisteminin yasal çerçevesini oluşturur. Türk eğitim sistemi, bu kanun temelinde örgün eğitim ve yaygın eğitim olmak üzere iki ana bölümden oluşur. Örgün eğitim, okul öncesi eğitim, ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim kurumlarını içerir. Yaygın eğitim, örgün eğitim sistemine hiç katılmamış ya da herhangi bir kademesinde bulunan bireylere, bu sistemin dışında veya yanında sunulan eğitim faaliyetlerini kapsar.

    Eğitim mevzuatı kaça ayrılır?

    Eğitim mevzuatı, örgün eğitim ve yaygın eğitim olmak üzere iki ana bölüme ayrılır. Örgün eğitim, okul öncesi eğitim, ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim kurumlarını kapsar. Yaygın eğitim, örgün eğitim yanında veya dışında düzenlenen eğitim faaliyetlerinin tümünü kapsar.

    Türk milli eğitim sistemi kaça ayrılır?

    Türk milli eğitim sistemi, örgün eğitim ve yaygın eğitim olmak üzere iki ana bölüme ayrılır. Örgün eğitim, okul öncesi eğitim, ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim kurumlarını kapsar. Yaygın eğitim, örgün eğitim sistemine hiç katılmamış ya da herhangi bir kademesinde bulunan bireylere, örgün eğitim yanında veya dışında düzenlenen eğitim faaliyetlerini içerir.

    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu nedir?

    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu, Türk milli eğitiminin düzenlenmesinde esas olan amaç ve ilkeleri, eğitim sisteminin genel yapısını, öğretmenlik mesleğini, okul bina ve tesislerini, eğitim araç ve gereçlerini ve devletin eğitim alanındaki görev ve sorumluluklarını kapsayan temel hükümleri bir sistem bütünlüğü içinde düzenler. Kanunun bazı maddeleri: Eğitim hakkı. Fırsat ve imkan eşitliği. Bilimsellik. Planlılık. Karma eğitim. Kanun, 14/6/1973 tarihinde kabul edilmiş ve 24/6/1973 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanmıştır.

    Eğitim mevzuatı hangi kanunlara tabidir?

    Eğitim mevzuatı, aşağıdaki temel kanunlara tabidir: 1. 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu. 2. 7528 Sayılı Öğretmenlik Mesleği Kanunu.