• Buradasın

    Milli eğitim temel kanunu kaç maddeden oluşur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Milli Eğitim Temel Kanunu 9 maddeden oluşur 12.

    Konuyla ilgili materyaller

    1739 Milli Eğitim Temel Kanununun 48 maddesi nedir?

    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'nun 48. maddesi, öğretmenlerin hizmet içi yetiştirilmesini düzenler: Yaz ve akşam okulları: Öğretmenlerin daha üst öğrenim görmelerini sağlamak amacıyla açılır. Kurs ve seminerler: Milli Eğitim Bakanlığı tarafından düzenlenir. Belge veya diploma: Öğretmen yetiştiren kurumlara devam ederek yeterli krediyi dolduran öğretmenlere verilir. Değerlendirme: Bu belgelerin öğretmenlerin atama, yükselme ve nakillerinde nasıl değerlendirileceği yönetmelikle belirlenir.

    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'na göre eğitim ve öğretim hangi ilkeye dayanır?

    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'na göre eğitim ve öğretim, aşağıdaki temel ilkelere dayanır: Genellik ve eşitlik. Ferdin ve toplumun ihtiyaçları. Yöneltme. Eğitim hakkı. Atatürk inkılap ve ilkeleri ve Atatürk milliyetçiliği. Laiklik. Bilimsellik. Planlılık.

    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanununa göre temel eğitim nedir?

    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'na göre temel eğitim, genel olarak 7-14 yaşlarındaki çocukların eğitimini kapsar ve iki kademeden oluşur. Temel eğitimin amaçları: Her Türk çocuğuna iyi bir vatandaş olmak için gerekli temel bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıkları kazandırmak ve onu milli ahlak anlayışına uygun olarak yetiştirmek. Her Türk çocuğunu ilgi, istidat ve kabiliyetleri doğrultusunda hayata ve üst öğrenime hazırlamak. Temel eğitim, örgün eğitim sisteminin bir parçasıdır ve okul öncesi eğitimi, ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim kurumlarını kapsar.

    Meb mevzuat yönetmeliği nedir?

    Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) mevzuat yönetmeliği, MEB'e bağlı resmî ve özel eğitim kurumlarının işleyişine ilişkin usul ve esasları düzenleyen yönetmeliklerdir. Bu yönetmelikler arasında öne çıkanlar şunlardır: Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği: Okulların işleyişi, öğretmen görevlendirmeleri, öğrenci nakilleri ve diploma düzenlemeleri gibi konuları kapsar. Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği: Okul öncesi eğitim ve ilköğretim kurumlarının görev ve işleyişine ilişkin usul ve esasları düzenler. Ayrıca, son dönemde çıkarılan Öğretmenlik Mesleği Kanunu da öğretmenlerin hak, ödev ve sorumluluklarını belirleyen önemli bir mevzuat düzenlemesidir.

    Milli eğitim temel kanunu ve Türk eğitim sistemi arasındaki ilişki nedir?

    Milli Eğitim Temel Kanunu ve Türk eğitim sistemi arasındaki ilişki şu şekilde özetlenebilir: Milli Eğitim Temel Kanunu, Türk milli eğitiminin düzenlenmesinde esas olan amaç ve ilkeleri, eğitim sisteminin genel yapısını ve Devletin eğitim alanındaki görev ve sorumluluklarını belirler. Türk eğitim sistemi ise bu kanun çerçevesinde şekillenir ve iki ana bölümden oluşur: örgün eğitim ve yaygın eğitim.

    Eğitim mevzuatı kaça ayrılır?

    Eğitim mevzuatı, iki ana bölüme ayrılır: 1. Örgün Eğitim: Okul öncesi eğitim, ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim kurumlarını kapsar. 2. Yaygın Eğitim: Örgün eğitim yanında veya dışında düzenlenen eğitim faaliyetlerinin tümünü içerir.

    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu nedir?

    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu, Türk milli eğitiminin düzenlenmesinde esas olan amaç ve ilkeleri, eğitim sisteminin genel yapısını, öğretmenlik mesleğini, okul bina ve tesislerini, eğitim araç ve gereçlerini ve devletin eğitim alanındaki görev ve sorumluluklarını kapsayan temel hükümleri bir sistem bütünlüğü içinde düzenler. Kanunun bazı maddeleri: Eğitim hakkı. Fırsat ve imkan eşitliği. Bilimsellik. Planlılık. Karma eğitim. Kanun, 14/6/1973 tarihinde kabul edilmiş ve 24/6/1973 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanmıştır.