• Buradasın

    Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda görev yapan öğretmenlerin örgütsel güven algılarının incelenmesi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda görev yapan öğretmenlerin örgütsel güven algılarının incelenmesi, öğretmenlerin çalıştıkları eğitim kurumlarında güven ortamına dair görüşlerini değerlendirmeyi amaçlar 13.
    Bu tür bir araştırmada genellikle aşağıdaki konular ele alınır:
    • Demografik değişkenler: Cinsiyet, eğitim durumu, mesleki kıdem gibi faktörlerin örgütsel güven üzerindeki etkisi 14.
    • Güven sorunları: Okul idarecileri, öğrenciler ve çevre kaynaklı güven sorunlarının belirlenmesi 3.
    • Güvenin etkileri: Yüksek veya düşük örgütsel güvenin öğretmenler üzerindeki olumlu ya da olumsuz sonuçlarının değerlendirilmesi 35.
    Araştırmalar, veri toplama araçları olarak genellikle anketler ve yarı yapılandırılmış görüşmeler kullanır ve analizlerde tanımlayıcı istatistikler, t-testi ve ANOVA gibi yöntemler uygulanır 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Okulun örgütsel özellikleri nelerdir?

    Okulun örgütsel özellikleri şunlardır: 1. Amaçlar: Okulun amaçları açık, anlaşılır, ulaşılabilir ve ölçülebilir olmalıdır. 2. Hiyerarşi: Okulda yetki ve sorumluluğun akışını sağlayan bir hiyerarşik yapı bulunur. 3. Karar Alma: İlgili paydaşların karar alımına katılması, iş birliğini ve aidiyet duygusunu artırır. 4. İletişim: Sağlıklı bir iletişim sistemi, bilgilerin tüm ilgili birimlere zamanında ve çarpıtılmadan ulaşmasını sağlar. 5. Kaynak Kullanımı: İnsan, araç-gereç, para ve enerji gibi kaynakların etkili bir şekilde kullanılması önemlidir. 6. Kültür: Okulun kültürü, çalışanların davranışlarını ve ilişkilerini belirleyen değerler ve inançların bütünüdür. 7. Bürokrasi: Okullar, merkezi teşkilata bağlı olduklarından bürokratik özelliklere sahiptir.

    Milli Eğitim Bakanlığı anketleri ne için yapıyor?

    Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) anketleri çeşitli amaçlarla yapmaktadır: 1. Hizmet İçi Eğitim Faaliyetlerinin Değerlendirilmesi: MEB, öğretmenlerin katıldığı hizmet içi eğitim faaliyetlerinin verimliliğini ve etkinliğini değerlendirmek için anketler düzenler. 2. Eğitim Kalitesinin Artırılması: Anketler, eğitim materyallerinin kullanımını ve etkinliğini değerlendirerek eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak ve öğrenme kaynaklarına erişimi kolaylaştırmak amacıyla yapılır. 3. Müfredat Değerlendirmesi: Yeni müfredat uygulamalarının etkinliğini ölçmek ve öğretmenlerin bu konudaki geri bildirimlerini toplamak için anketler düzenlenir. 4. Sosyal Medya Kullanımı: Öğretmenlerin sosyal medya kullanımını değerlendirmek ve izlemek için de anketler yapılır.

    Öğretmenlerin örgütsel güven düzeyleri nelerdir?

    Öğretmenlerin örgütsel güven düzeyleri şu şekilde özetlenebilir: 1. Yüksek Örgütsel Güven: Öğretmenlerde aidiyet duygusunu artırır, motivasyonu yükseltir ve performans artışına yol açar. 2. Düşük Örgütsel Güven: Çaresizlik, değersizlik hissi, isteksizlik, mutsuzluk ve kızgınlık gibi olumsuz duygulara neden olur. Örgütsel güveni etkileyen faktörler arasında: - Okul idarecileri: Eşit davranmama, tutarsız tutum ve uygulamalar, baskı ve mobbing gibi sorunlar güveni olumsuz etkiler. - Öğrenciler: Ailenin çocuğu tam olarak tanıyamaması ve düşük eğitimli velilerin desteği eksikliği güven sorunlarına yol açar. - Çevre: Seyyar satıcılar, kültürel farklılıklar ve cezaevi yakınlığı gibi faktörler de güven ortamını etkiler. Ayrıca, öğretmenlerin yöneticilere, meslektaşlarına ve paydaşlarına olan güveni de örgütsel güvenin önemli bir göstergesidir.