• Buradasın

    Milli Eğitim Bakanlığı YKS'yi nasıl hazırlayacak?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Yükseköğretim Kurumları Sınavı'nı (YKS) şu şekilde hazırlayacak:
    1. Soru Hazırlama Süreci: MEB Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü ile ÖSYM'de görevli uzmanlar birlikte çalışarak soru yazım programını oluşturacak ve soruları hazırlayacaklardır 14.
    2. Soruların Temeli: Sorular, MEB müfredatına göre hazırlanan ders kitaplarındaki konu kazanımları, etkinlikler ve örnekleri kapsayacak şekilde hazırlanacaktır 14.
    3. ÖSYM Soru Bankası: ÖSYM'nin soru bankasına, sadece MEB'e bağlı okullarda görev yapan öğretmenlerin yanı sıra akademisyenler ve uzmanlar da soru katkısı sağlayacaktır 14.
    4. Çıkmış Sorular: MEB, 2018-2024 yılları arasındaki YKS çıkmış sorularını ve çözüm videolarını "MEBİ" platformunda erişime sunmuştur 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Milli Eğitim Bakanlığı deneme sınavı nasıl olacak?

    Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından yapılacak deneme sınavları şu şekilde olacaktır: Sınav Şekli: Deneme sınavları, OGM Materyal web sitesi üzerinden çevrim içi olarak yapılacaktır. Tarihler: 2025 yılı için deneme sınavlarının tarihleri şu şekildedir: 2-8 Nisan 2025; 5-11 Mayıs 2025; 10-15 Haziran 2025. Katılım: 12. sınıflar ve mezun öğrenciler sınava katılabilecektir. Erişim: Öğrenciler EBA veya e-devlet şifreleri ile mebi.eba.gov.tr adresinden deneme sınavlarına katılabilirler. Sonuçların Açıklanması: Öğrenciler, sonuçlarını, sıralamalarını ve puanlarını deneme sınavı bitiminde görebileceklerdir. Deneme sınavlarının soru çözümleri, sonuçların açıklanmasının ardından Ortaöğretim Genel Müdürlüğünün YouTube sayfasında yayımlanacaktır.

    Milli Eğitim Bakanlığı'nın çözüm önerileri nelerdir?

    Milli Eğitim Bakanlığı'nın çözüm önerileri arasında şunlar bulunmaktadır: Okul öncesi eğitime daha fazla kaynak ayrılması ve altyapı sorunlarının giderilmesi. İlköğretimde yönetme, yönlendirme ve rehberlik hizmetlerinin etkin hale getirilmesi. Öğretmenlerin periyodik olarak hizmet içi eğitime tabi tutulması ve performanslarına göre ücret politikası uygulanması. Ortaöğretimde okullaşma oranının artırılması ve öğretim programlarının Türk Milli Eğitim amaçları doğrultusunda yeniden ele alınması. Mesleki ve teknik eğitimde program çeşitliliğinin azaltılması ve iş dünyası ile daha fazla işbirliği yapılması. Sınav sistemlerinin adil ve sürdürülebilir hale getirilmesi. Sözleşmeli öğretmenlik uygulamasının kaldırılması ve kadrolu atama sistemine geçilmesi. Öğretmenlerin akademik kariyer yapmalarına destek sağlanması. Eğitim yönetiminde üst düzey yönetimlerin işlevselliğinin artırılması. Bu öneriler, eğitim sisteminin çeşitli alanlarındaki sorunlara yönelik olup, eğitimin daha etkili ve kaliteli hale getirilmesini hedeflemektedir.