• Buradasın

    Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğine göre sınıf geçme nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğine göre sınıf geçme şu şekilde yapılır:
    1. Doğrudan Sınıf Geçme: Ders yılı sonunda her bir dersten iki dönem puanı bulunan öğrencilerden, tüm derslerden başarılı olanlar ve yılsonu başarı puanı en az 50 olanlar doğrudan sınıf geçer 12.
    2. Sorumlu Olarak Sınıf Geçme: Doğrudan sınıf geçemeyen öğrencilerden, bir sınıfta başarısız ders sayısı en fazla 3 ders olanlar sorumlu olarak sınıflarını geçer 13. Bu öğrenciler, sorumluluk sınavlarından en az 50 puan aldıklarında sorumluluklarını tamamlamış olurlar 1.
    3. Sınıf Tekrarı: Alt sınıflar da dahil toplam 6 dersten fazla başarısız dersi bulunanlar sınıf tekrar eder 1. Ayrıca, devamsızlık nedeniyle başarısız sayılan öğrenciler de sınıf tekrar ederler 3.

    Konuyla ilgili materyaller

    Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinde yapılan değişiklikler nelerdir?

    Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinde yapılan bazı değişiklikler şunlardır: 1. Merkezi Sınav Puanıyla Öğrenci Alan Okullar: Bu okulların belirlenmesi için il değerlendirme ve teklif komisyonları oluşturulacak, uygun okullar Bakanlık onayına sunulacak. 2. Mesleki ve Teknik Eğitim Kurumları: Bu kurumlar bölge okulu, ihtisas okulu, sektör içi ve sektöre entegre okul olarak belirlenebilecek. 3. Devamsızlık: Devamsızlık süresini dolduran öğrenciler derslere devam edemeyecek, sınavlara giremeyecek ve başarı belgeleri alamayacak. 4. Öğretmenlerin Görev ve Yetkileri: Engelli öğretmenler ve özel eğitim ihtiyacı olan çocuğu bulunanlar için ders programları düzenlenecek, öğretmenlerin mesleki gelişimlerine yönelik rehberlik sağlanacak. 5. Öğrenci Nakil ve Yerleştirme: Yetenek sınavıyla öğrenci alan güzel sanatlar ve spor liselerine kayıt hakkı kazanan ancak sınıf açılmaması nedeniyle kesin kayıt yaptıramayan öğrenciler başka okullara yerleştirilebilecek. 6. Diploma ve Belgeler: Diplomalar dijital ortamda oluşturulacak ve e-Devlet sistemine aktarılacak, kaybolan veya yıpranan diplomalar yerine öğrenim durum belgesi düzenlenecek.

    Ortaöğretim Kurumlarında Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği 3. maddesi 2. fıkrası b bendi nedir?

    Ortaöğretim Kurumlarında Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği'nin 3. maddesi 2. fıkrası b bendi, günlük toplam ders saatinin 2/3'ü ve daha fazlasına gelmeyen öğrencilerin devamsızlığının bir gün olarak sayılacağını ifade eder.

    Ortaöğretim kurumları yönetmeliğine göre 50 puan altı not alan öğrenci ne olur?

    Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği'ne göre, 50 puan altı not alan öğrenci, o dersten başarısız sayılır ve sınıf geçebilmek için gerekli şartları sağlayamaz.

    Ortaöğretim sınıf geçme yönetmeliği değişti mi?

    Evet, ortaöğretim sınıf geçme yönetmeliği değişti. 22 Şubat 2025 tarihinde yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği'nde yapılan değişikliklerle birlikte: Devamsızlık süreleri özürsüz ve özürlü olarak ayrıldı ve özürsüz devamsızlık süresi 10 günü geçmeyecek şekilde düzenlendi. Devamsızlık nedeniyle başarısız sayılan öğrenciler, mesleki eğitim merkezine yönlendirilebilecek. Sınıf geçme notu, daha önce 45 iken, Türkçe dersi için 70'e, diğer dersler için ise 50'ye yükseltildi.

    Meb 5. sınıf sınıf geçme notu kaç?

    Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından yapılan son düzenlemeye göre, 5. sınıfların sınıf geçme notu Türkçe dersi için 70, diğer dersler için ise 50 olarak belirlenmiştir.

    MEB ortaöğretim kurumları yönergesi 50 madde nedir?

    MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği'nin 50. maddesi, ortaöğretim öğrencilerinin eğitim sürecinde yapacakları çalışmaları düzenler: 1. Performans Çalışması ve Proje: Öğrenciler, her dönemde tüm derslerden en az bir performans çalışması ve her ders yılında en az bir dersten proje hazırlama görevini yerine getirirler. 2. Başarıların Değerlendirilmesi: Ulusal ve uluslararası yarışmalarda elde edilen başarılar, ilgili dersin proje veya performans çalışması olarak tam puanla değerlendirilir. 3. Sınıf Rehber Öğretmeninin Görevi: Öğrencilerin proje hazırlama talepleri, sınıf rehber öğretmenleri tarafından derslerin dengeli bir şekilde dağılımına özen gösterilerek okul yönetimine bildirilir. 4. Okul Yönetimi Tedbirleri: Proje ve seminer çalışmalarında öğrencilerin laboratuvar, bilgisayar, internet, spor salonu gibi imkânlardan etkili ve verimli şekilde yararlanmaları için okul yönetimi tarafından gerekli tedbirler alınır. 5. Konferans ve Seminerler: İşbirliği çerçevesinde, ilgili makamlardan izin alınarak okulun amaçlarına uygun konferans ve seminerler düzenlenebilir. 6. Topluma Hizmet Etkinlikleri: Öğrencilerin topluma hizmet etkinliklerine katılmaları teşvik edilir. 7. Puanlama: Proje ve performans çalışmaları puanla değerlendirilir, ancak topluma hizmet etkinlikleri puanla değerlendirilmez; sadece mezuniyetlerde belgelendirilir.

    Ortaöğretimde standartlar nelerdir?

    Ortaöğretimde standartlar, beş ana alanda toplanmaktadır: 1. Okul Yönetimi ve Liderlik: Okulun amaç, işlev ve yönetsel süreçlerini kapsar. 2. Eğitim-Öğretim Ortamları: Okulun fiziki yapısı ve donanımının mevzuata uygun olarak düzenlenmesini içerir. 3. Eğitim-Öğretim Süreçleri: Öğretmen ve öğrencilerin katılımıyla eğitim ve öğretim süreçlerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesini kapsar. 4. Okul Kaynakları: İnsan ve mali kaynakların verimlilik, etkililik ve ekonomiklik ilkeleri doğrultusunda düzenlenmesini içerir. 5. Okul Kültürü: Okula ilişkin değerleri, normları, ritüelleri ve sembolleri kapsar.