• Buradasın

    Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği'ne göre okul standartları nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği'ne göre okul standartları beş ana alanda toplanmıştır 4:
    1. Okul Yönetimi ve Liderlik: Okul yönetiminin amaç, işlev ve yönetsel süreçlerini kapsar 4.
    2. Eğitim-Öğretim Ortamları: Okulun fiziki yapısı ve donanımının mevzuata, çevreye ve eğitim öğretime uygun olarak düzenlenmesini içerir 4.
    3. Eğitim-Öğretim Süreçleri: Öğretmen ve öğrencilerin katılımıyla eğitim ve öğretim süreçlerinin planlanması, uygulanması, değerlendirilmesi ve rehberlik hizmetlerini kapsar 4.
    4. Okul Kaynakları: Okulun insan ve mali kaynaklarının eğitim öğretim amaçları doğrultusunda verimlilik, etkililik ve ekonomiklik ilkeleri doğrultusunda düzenlenmesini içerir 4.
    5. Okul Kültürü: Okula ilişkin değerleri, normları, ritüelleri ve sembolleri kapsar 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    MEB ortaöğretim kurumları yönergesi 50 madde nedir?

    MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği'nin 50. maddesi, ortaöğretim öğrencilerinin eğitim sürecinde yapacakları çalışmaları düzenler: 1. Performans Çalışması ve Proje: Öğrenciler, her dönemde tüm derslerden en az bir performans çalışması ve her ders yılında en az bir dersten proje hazırlama görevini yerine getirirler. 2. Başarıların Değerlendirilmesi: Ulusal ve uluslararası yarışmalarda elde edilen başarılar, ilgili dersin proje veya performans çalışması olarak tam puanla değerlendirilir. 3. Sınıf Rehber Öğretmeninin Görevi: Öğrencilerin proje hazırlama talepleri, sınıf rehber öğretmenleri tarafından derslerin dengeli bir şekilde dağılımına özen gösterilerek okul yönetimine bildirilir. 4. Okul Yönetimi Tedbirleri: Proje ve seminer çalışmalarında öğrencilerin laboratuvar, bilgisayar, internet, spor salonu gibi imkânlardan etkili ve verimli şekilde yararlanmaları için okul yönetimi tarafından gerekli tedbirler alınır. 5. Konferans ve Seminerler: İşbirliği çerçevesinde, ilgili makamlardan izin alınarak okulun amaçlarına uygun konferans ve seminerler düzenlenebilir. 6. Topluma Hizmet Etkinlikleri: Öğrencilerin topluma hizmet etkinliklerine katılmaları teşvik edilir. 7. Puanlama: Proje ve performans çalışmaları puanla değerlendirilir, ancak topluma hizmet etkinlikleri puanla değerlendirilmez; sadece mezuniyetlerde belgelendirilir.

    Ortaöğretim kurumları hangi okullardır?

    Ortaöğretim kurumları şu okul türlerini kapsar: Anadolu liseleri. Fen liseleri. Güzel sanatlar liseleri. Sosyal bilimler liseleri. Spor liseleri. Ayrıca, imam hatip liseleri ve mesleki ve teknik Anadolu liseleri de ortaöğretim kurumları arasında yer alır.
    A group of Turkish high school students in uniforms, smiling and engaged in a lively classroom discussion, with books and a world map in the background.

    Ortaöğretim nedir?

    Ortaöğretim, ulusal eğitim sisteminde belirlenen müfredat ve süreçlere göre 14-18 yaşları arasındaki öğrencilerin genel, mesleki ve teknik alanlarda eğitimlerini sürdürebilmesini sağlayan kurumdur. Ortaöğretimin amaçları: Öğrencileri bedenî, zihnî, ahlâkî, manevî, sosyal ve kültürel nitelikler yönünden geliştirmek. Demokrasi ve insan haklarına saygılı bireyler olarak yetiştirmek. Çağın gerektirdiği bilgi ve becerilerle donatarak geleceğe hazırlamak. Yükseköğretime, mesleğe, hayata ve iş alanlarına hazırlamak. Ortaöğretim, genel, mesleki ve teknik eğitim ile imam-hatip liselerini kapsar.

    Meb ortaöğretim kurumları yönetmeliği nedir?

    Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği, resmî ve özel örgün ortaöğretim kurumlarının eğitim, öğretim, yönetim ve işleyişine ilişkin usul ve esasları düzenleyen bir yönetmeliktir. Yönetmelikte yer alan bazı önemli konular şunlardır: Merkezi sınav puanıyla öğrenci alan okullar: Bu okulların belirlenmesi ve adaylık süreçlerinin incelenmesi için komisyonlar oluşturulur. Devamsızlık: Devamsızlık süresini dolduran öğrenciler derslere devam edemez, sınavlara giremez ve başarı belgeleri alamaz. Öğretmenlerin görevleri: Engelli öğretmenler ve engelli yakını olan öğretmenlerin ders programları, engel durumları göz önünde bulundurularak düzenlenir. Öğrenci gelişim dosyası: Öğrencilerin akademik gelişimi ve sosyal sorumluluk projeleri dijital olarak kayıt altına alınır. Nakil ve yerleştirme: Yetenek sınavıyla öğrenci alan okullara kayıt hakkı kazanan ancak sınıf açılmaması nedeniyle kesin kayıt yaptıramayan öğrencilerin başka okullara yerleştirilmesi sağlanır.

    Okul sırası ölçüleri nelerdir?

    Okul sırası ölçüleri, öğrencilerin yaş gruplarına göre değişiklik gösterir ve genellikle şu şekildedir: Tekli okul sırası: Tabla ebadı: 45x63 cm. Masa yüksekliği: 65 cm (ilköğretim), 70 cm (ortaokul), 75 cm (lise). Oturak yüksekliği: 35 cm (ilköğretim), 40 cm (ortaokul), 45 cm (lise). Çiftli okul sırası: Tabla ebadı: 45x110 cm. Masa yüksekliği: 65 cm (ilköğretim), 70 cm (ortaokul), 75 cm (lise). Oturak yüksekliği: 35 cm (ilköğretim), 40 cm (ortaokul), 45 cm (lise).

    Özel okullarda hangi standartlar var?

    Özel okullarda bulunması gereken bazı standartlar şunlardır: 1. Fiziksel Mekân ve Donanım: Dersliklerde öğrenci başına en az 1.2 metrekare kullanım alanı, derslik kapılarının en az 90 cm genişliğinde olması, merdivenlerde korkuluk bulunması gibi. 2. Sosyal ve Hijyen Alanları: Tuvalet ve lavaboların her 30 öğrenci için bir adet olacak şekilde düzenlenmesi, sosyal dinlenme ve etkileşim alanlarının bulunması. 3. Eğitim Alanları: Bilişim teknolojileri ve yazılım dersliği, uygulama atölyeleri, meslek edinme atölyesi ve beceri uygulama alanları gibi. 4. Yeni Kurum Türleri: Öğrenci etkinlik merkezi, dil, konuşma ve ergoterapi merkezi, rehberlik ve psikolojik danışma merkezi gibi yeni kurum türlerinin tanımlanması. 5. Engelli Erişimi: Engelli rampaları ve dikey engelli lifti gibi erişim imkânlarının bulunması.

    Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinde yapılan değişiklikler nelerdir?

    2025 yılında Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinde yapılan bazı değişiklikler şunlardır: Merkezi sınav puanıyla öğrenci alan okullar: Bu okulların belirlenmesi için "Merkezî Sınav Puanıyla Öğrenci Alan Okul İl Değerlendirme Komisyonu", "Merkezî Sınav Puanıyla Öğrenci Alan Okul İl Teklif Komisyonu" ve "Merkezî Sınav Puanıyla Öğrenci Alan Okul Bakanlık Tespit Komisyonu" oluşturulacak. Devamsızlık: Özürsüz devamsızlık süresi 10 günü geçmeyecek şekilde düzenlendi. Devamsızlık süresini dolduran öğrenciler derslere devam edemeyecek, sınavlara giremeyecek ve belge alamayacak. Mesleki eğitim merkezi öğrencileri: Teorik derslerde devamsızlık süresi, toplam ders saatinin altıda birini geçemeyecek. Nakil işlemleri: Sağlık, doğal afet, kamu görevi gibi nedenlerle nakil işlemleri kolaylaştırıldı. Ders programları ve performans değerlendirmesi: Öğrencilerin performans puanları, proje, sosyal sorumluluk çalışmaları ve derse katılımlarına göre verilecek. Diploma ve belgeler: Diplomalar dijital ortamda oluşturulacak ve e-Devlet sistemine aktarılacak. Öğretmen ve yönetici görevlendirmeleri: Müdür başyardımcılığı pozisyonu kaldırıldı, mevcut müdür başyardımcıları görev süreleri bitene kadar görevlerine devam edecek.