MEB taşıma başvurusu için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Planlama Komisyonu Oluşturulması: İl veya ilçe millî eğitim müdürlüğü tarafından, taşıma merkezi okul/kurumların belirlenmesi ve taşıma kapsamına alınacak yerleşim birimlerinin planlanması için bir komisyon kurulur. 2. Veri Girişi: İlkokul ve ortaokul öğrencileri için taşıma planlaması, millî eğitim müdürlüklerince Taşımalı Öğrenci Modülüne yapılır. 3. İhale Süreci: Taşıma ve yemek ihaleleri, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu hükümlerine göre gerçekleştirilir. 4. Başvuru Belgeleri: Tablet başvurusu için gerekli belgeler arasında öğrencinin kimlik fotokopisi, aileye ait gelir durumunu gösteren belgeler ve öğrencinin yaşını ve öğrenim durumunu kanıtlayan belgeler bulunur.